Strona 17 z 22

: pt sie 14, 2009 08:33
autor: domel86
Mam do Was koledzy pytanie. Byłem w warsztacie, jestem umówiony na wyjęcie turbo... Powiedzcie mi jednak jedną rzecz. Mechanik stwierdził, że albo zasyfiona jest w środku nagarem turbinka, albo przytarł się siłownik od turbiny ( bo po jakimś przebiegu tak też może się stać ) - nie porusza się na całej długości. Ze zdemontowanej kiedyś turbinki udało mi się dorwać ten siłownik - nie wiem jednak czy pracuje dobrze. W momencie kiedy go naciskam - trzeba użyć troszkę więcej siły - z drugiej strony leci powietrze - to chyba normalne. Czy to on powinien się poruszać w zakresie 2cm ?

: pt sie 14, 2009 09:26
autor: arwam
Czy to on powinien się poruszać w zakresie 2cm ?
nawet chyba trochę większy powinien być zakres.

ale turbo i tak wyczyść
domel86, znalazłeś gdzieś lepszą cenę czy zadecydowała odległość?

: pt sie 14, 2009 09:31
autor: domel86
Zadecydowała odległość, pod ręką praktycznie - cena dwa razy większa... Przy okazji samochód na przyszły piątek musi być gotowy - dłuższa traska, wyczekiwany urlop w końcu. Tym sposobem zmuszony zostałem do zrobienia samochodu w Kielcach... Mam nadzieję, że samo czyszczenie wystarczy ;-) Nie będę musiał wymieniać tego siłownika.

: sob sie 15, 2009 11:22
autor: karlamba
Witam,

Moze ktos polecic dobrych fachowcow co przeczyszcza turbine we Wroclawiu?
Wycinal ktos we Wroclawiu katalizator, bo tez by mi sie to przydalo w koncu uczynic?

: sob sie 15, 2009 13:19
autor: szatanek
koledzy potrzebuje uszczelke miedzy turbiną a przewodem spustowym oleju do AFN-a, mozna ją gdzies namierzyc czy tylko serwis? Moze znacie jej nr?

: ndz wrz 20, 2009 11:32
autor: Kulin
Witam.

czeka mnie to samo w moim 1.9 TDI 131 kM, turbawka juz wyciągnięta, tylko mam problem z rozdzieleniem części gorącej. Czy przed rozdzieleniem trzeba rozkręcić ośkę turbinki ? Czy można rozdzielić cześć gorącą bez rozkręcania ośki z wirnikami.

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Kulin

: pn wrz 21, 2009 13:37
autor: antojuja
wirnika pod zadnym pozorem sie nie demontuje w przeciwnym wypadku szukaj sobie nowej turbawki lub b.dobrego speca od regeneracji turbin, odkrecasz tylko sruby ktore dociskaja obie czesci do siebie po obwodzie, czesc goraca trzeba potraktowac i to obficie nafta lub jakims odrdzewiaczem i wcale nie zalowac co musi sie troche pomoczyc i potem ale z wyczuciem potraktowac turbawke mlotkiem najlepiej plastikowym ale jak to nie pomoze trzeba uzyc ciezkiego sprzetu (ale z glowa)

: wt wrz 22, 2009 21:31
autor: cosmoo
antojuja pisze: czesc goraca trzeba potraktowac i to obficie nafta lub jakims odrdzewiaczem i wcale nie zalowac co musi sie troche pomoczyc i potem ale z wyczuciem potraktowac turbawke mlotkiem najlepiej plastikowym ale jak to nie pomoze trzeba uzyc ciezkiego sprzetu (ale z glowa)
tu się nie zgodzę ;) właśnie jestem po tym zabiegu, dziś czyściłem swoją turbinkę :D

zakupiłem sobię końcówkę (ala palnik) za 35 PLN do butli gazowej, no i wystarczyło jakieś 60 sec grzania :) potem, turbinka praktycznie sama się rozpołowiła.


przed czyszczeniem:
Obrazek

i po:
Obrazek

: śr wrz 23, 2009 00:49
autor: antojuja
tez dobra opcja

podsumowanie

: śr wrz 23, 2009 17:25
autor: jar2424
Wiec chcialem podsumowac te wszystkie posty ! Jesli brakuje mocy i samochod zamula powinnismy dokonac nastepujace czynnosci:
- wyczyscic n75 http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
-czyszczenia turbinki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
-spróbowac rozruszać ręcznie sztange turbiny

Pytanko jeszcze odnosnie sztangi turbinki -gdzie ona sie znajduje czy ktos by mogł dolonczyc jakies foty itp

Wiec dzisiaj zaczynam od n75 i zobaczymy czy pomoze.

Re: podsumowanie

: śr wrz 23, 2009 17:30
autor: PinkFloyd
jar2424 pisze:Wiec chcialem podsumowac te wszystkie posty ! Jesli brakuje mocy i samochod zamula powinnismy dokonac nastepujace czynnosci:
- wyczyscic n75 http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
-czyszczenia turbinki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
-spróbowac rozruszać ręcznie sztange turbiny

Pytanko jeszcze odnosnie sztangi turbinki -gdzie ona sie znajduje czy ktos by mogł dolonczyc jakies foty itp

Wiec dzisiaj zaczynam od n75 i zobaczymy czy pomoze.
Najpier zaczynasz od diagnozy i logów Vagiem na poczatek 003 , 008, 011 wtedy bedzie wiadomo co i jak

1 proba nie udana

: śr wrz 23, 2009 23:26
autor: jar2424
tak jak pisalem powyzej podsumowanie odnosnie zamulonego autka.Wyjelem n75 i wyczyscilem go bardzo dokladnie ale efekt zerowy wiec jeszcze jedna opcja mi zostala . zaczynam w ta niedziele i mam nadzieje ze to jest toi jak nie to lece do specialisty.Czy ktos wie gdzie sie znajduje sztanga turbiny ?

: czw wrz 24, 2009 00:12
autor: Sztomel
jar2424 pisze:Czy ktos wie gdzie sie znajduje sztanga turbiny ?
Obrazek

: wt mar 09, 2010 14:31
autor: mariuszczyk
Odkopie troche temat ale zauwazyłem coś co może być komus przydatne.

Mianowicie zmagałem sie z notlaufem w okresie zimowym i kilka dni temu przypadło mi jechac z przyczepką i motorem do Łodzi.Auto było dobrze zagrzane(mam zepsuty termostat,ale przysłonieta chłodnice bo nie ma kiedy wymienic) i na trasie bez problemow z notlaufem nawet na 5tym biegu zobciażeniem powyżej 140km/h(z przyczepą:) )

W tym miejscu pozwole sobie zadac głupie pytanie.Czy temperatura ponizej 70st wpływa jakoś na łapanie zamuły?Dodam że jadąc na rozgrzanym do 90 st silniku nie łapie muła.


oco kaman?