Strona 17 z 114

: wt wrz 30, 2008 22:13
autor: AFN140KM
Broker89 pisze:...dobra ile takie uszczelki w aso do ASZ'a :-D bo na allegro ni ma...
038131547A - ok. 24zł
069131547D - ok. 16zł

Nie tylko do ASZ. Do wszystkich 1.9TDI. :grin:

: ndz paź 19, 2008 19:18
autor: darkjustice
Parę dni temu wyczyściłem dolot oraz zaślepiłem EGR'a.No i co zauważyłem...silnik pracuje ciszej, ale niepokoji mnie jedna rzecz-silnik wolniej sie nagrzewa :otepienie:
Przed zaślepieniem temp. płynu chłodniczego nagrzewała sie ok. 10*C szybciej jak temp. oleju np. Jeśli płyn osiągnał temp. 70*C, to olej miał około 58-60.Natomiast teraz nagrzewają sie w równym czasie...trwa to troche dłużej tj. przy tym samym stylu jazdy osiągnięcie temp. silnika 80*C trwa 2-3 minuty dłużej.
Wnioskując z poprzednich postów, zawór otwiera obieg spalin jedynie na biegu jałowym,czyli gorące spaliny dostaja sie ponownie przez dolot do głowicy,co (pewnie)przyczynia się do wzrostu temperatury(nie ciepła).Nie rozumiem dlaczego silnik wolniej sie nagrzewa podczas jazdy,gdy EGR powinien "nie pracować"??
Dodam jeszcze,że troche wiecej pali (wg wskazań komputera jakies 0,2-0,3l wiecej),no i nie moge teraz osiągnąc temp. silnika =90*C - zatrzymuje sie przy ok.80 wraz z temp. oleju.
Chłopaki, co jest grane??

: ndz paź 19, 2008 22:08
autor: grzegorzp
sam sobie to wmawiasz, zaślepienie egr nie ma wpływu ani na spalanie ani na osiąganie temp.

: ndz paź 19, 2008 23:01
autor: darkjustice
grzegorzp, rozumiem, ze w moim silniku dokonują sie jakieś cuda...niesamowite rzeczy...moze silnik się mści,a nawet licznik...zgroza... :panna:

: ndz paź 19, 2008 23:09
autor: AFN140KM
grzegorzp pisze:...sam sobie to wmawiasz, zaślepienie egr nie ma wpływu ani na spalanie ani na osiąganie temp....
Ale na prędkość rozgrzewania silnika na wolnych obrotach ma.

: ndz paź 19, 2008 23:20
autor: grzegorzp
myślałem że dark... jeździ autkiem a nie stoi, bo na postoju to rzeczywiście może się inaczej rozgrzewać, sorki nie wziąłem takiej ewentualności pod uwagę,


ps. a tak na prawdę to po prostu po zmianie jesteś przewrażliwiony, ja też po kolejnych modach słyszę że skrzynia działa inaczej, drzwi się gorzej domykają itp;);) nie ma się co przejmować a zmiana spalania o 0,2 0,3 może wynikać ze zmiany wilgotności, temp. powietrza:)
ps. nie mówiąc już o minimalnej zmianie stylu jazdy, rodzaju trasy albo natężenia ruchu

: ndz paź 19, 2008 23:27
autor: szatanek
darkjustice EGR podaje spaliny na ssanie nie tylko na biegu jałowym ale takze w ustalonych warunkach pracy silnika np. jak jedziesz ze stałą prędkością, więc ma to jakiś wpływ na nagrzewanie sie silnika.

: ndz paź 19, 2008 23:28
autor: darkjustice
grzegorzp, po zaślepieniu zrobiłem już 300km, trasa ta sama,natężenie itd. myślalem o tym, ze moze jestem przewrażliwiony, ale nawet ojciec zauważył różnice.
p.s. może jednak mi się nie zdaje, wydaje mi sie, ze jest cos w tym co pisze kolega szatanek.

: ndz paź 19, 2008 23:39
autor: przemasgti
ja zrobiłem na zaslepionym EGR-u jakies 50 tys. i smiga jak ta lala, temp silnika ok, a spalanie roznie, wiedomo jak sie pogania to samym powietrzem nie pojdzie

: pn paź 20, 2008 21:06
autor: piter_s
tak zapytam jakie jest cisnienie turbiny na jałowym??, no bo jak by nie było to egr zmienia ciśnienia w kolektorach???, teorytycznie na otwartym egr mniejsze cisnienie na wydechu i turbo jest bardziej odciązone???, pitole głupoty czy cos w tym jest??.

: pn paź 20, 2008 22:51
autor: jasiek21
piter_s pisze:ak zapytam jakie jest cisnienie turbiny na jałowym??,
0,00 bar. W każdym razie prawie nic nie dmucha.
piter_s pisze:no bo jak by nie było to egr zmienia ciśnienia w kolektorach???,
ja jak dobrze pamiętam to tylko podczas ujmowania gazu mam trochę większe podciśnienie.
Dla silnika nie ma różnicy czy sobie zassa tyle samo powietrza z filtra czy z fitra i EGRa.

: wt paź 21, 2008 05:37
autor: piter_s
jasiek21 pisze:Dla silnika nie ma różnicy czy sobie zassa tyle samo powietrza z filtra czy z fitra i EGRa.
jasne, tylko zasysane powietrz przez filtr idzie przez turbine.
tak czy inaczej mam ochote zaslepic egr, tylko czy to nie wpłynie na silnik podczas dłuższego użytkowania??, no bo po cos fabryka to zrobiła, nie sądze ze dla ekologii.

: wt paź 21, 2008 06:34
autor: twardy
jeśli nie dla ekologi to po co ????
czytaj ten temat od początku

: wt paź 21, 2008 14:07
autor: wesol
EGR jest dla ekologii. SPaliny obnizaja temp w komorze spalania i przez to azot zawarty w powietrzy nie laczy sie z tlenem w zwiazki NOx (tlenki azotu). Juz niepamietam dokladnie o jaka temp krytyczna chodzil ale chyba cos kolo 700 stopni. Nie ma takiej mozliwosci zeby wyczuc jakas roznice w zaslepionym EGRze bo on daje cos kolo 3% spalin do ukladu dolotowego a i tak nie jest otwarty jak juz na maxa. W nowszych silnikach np fiata EGR bierze wiekszy udzial ale tam tez zastosowano filtr DPF i wiele innych rzeczy.