Strona 17 z 232

: pn cze 11, 2007 19:40
autor: grzesiek1990
vagin5, ja pisałem ze na pełnytm zbiorniku po sam korek zrobiłem 1255km czyli wychodzi ze 100km spalił mi 4,4l. licząc ze po sam korek wchodzi 55l

: pn cze 11, 2007 20:42
autor: blachy
vagin5 pisze:
DANIEL LHR pisze:vagin5

3,5 L/100km golfem 3 tdi to jest całkowicie realne.Znam osoby ktore miały takie same wyniki. Jechałem w nocy kiedy ruch był niewielki rzadko hamowałem oraz wyprzezałem i trzymałem 90kmh
wazne jest cisnienie w kolach ,geometria, hamulce, i szerokosc kól itp

to na co ten samochud idzie? na powietrrze? te spalanie przeczy prawą fizyki!, a jak wytłumaczysz spalanie na biegu jałowym, znaczy się 0,8 litra , jeśli on spali 3,5 na 100 przy obrotach nie co po nad 2300 rpm to ja jestem beny hill. bujda na resorach i tyle nie przy tej pojemności silnika. 4,7 jeszcze ujdzie i jest bardzo relne na trasie i to przy muskaniu pedału gazu, ale nie 3,5 w takim wypadku pedał by trzeba chyba odchylać w drugą stronę.

choć przepraszam, takie spalanie jest mozliwe, przy napędach hybrydowych , albo w czasie gdy pojazd jest holowany.
Wiesz, to że Tobie się nie udało to nie znaczy, że jest to nie możliwe. Sam przy manii oszczędzania dawałem radę poniżej 4l schodzić. Przeszło mi jednak i sobie latam normalnie. Mój ostatni wynik na trasie to 4,5L/100km, gdzie jazda cały czas z włączoną klimą. Bez niej spaliłby pewnie ze 4 jak nie mniej. Owszem tempo laljtowe 90-110, bo jazda na 3 samochody z rodzinką. Oszczędnie trzeba umieć jeździć i tyle. Sam producent podaje 3,9L/100 przy 90, więc czemu jadać w nocy np. za TIR'em miałoby nie spaść bardziej. I jeszcze jedno, to 0,8 u Ciebie na jałowym to na godzinę jest i np. u mnie wynosi 0.5L. A przy obrotach 2300 na V biegu w 1z jest około 120km/h, a kolega jechał 90, gdzie obroty powinny wynosić około 1900, czyli akurat w maksimum mementu, stąd niskie spalanie.

Pozdro

: pn cze 11, 2007 20:49
autor: giet
blachy pisze:Wiesz, to że Tobie się nie udało to nie znaczy, że jest to nie możliwe. Sam przy manii oszczędzania dawałem radę poniżej 4l schodzić. Przeszło mi jednak i sobie latam normalnie. Mój ostatni wynik na trasie to 4,5L/100km, gdzie jazda cały czas z włączoną klimą. Bez niej spaliłby pewnie ze 4 jak nie mniej. Owszem tempo laljtowe 90-110, bo jazda na 3 samochody z rodzinką. Oszczędnie trzeba umieć jeździć i tyle. Sam producent podaje 3,9L/100 przy 90, więc czemu jadać w nocy np. za TIR'em miałoby nie spaść bardziej. I jeszcze jedno, to 0,8 u Ciebie na jałowym to na godzinę jest i np. u mnie wynosi 0.5L. A przy obrotach 2300 na V biegu w 1z jest około 120km/h, a kolega jechał 90, gdzie obroty powinny wynosić około 1900, czyli akurat w maksimum mementu, stąd niskie spalanie.

Pozdro
Mi na trasie warszawa-krynica górska spalił 4,1/100 km. Jechałem w 3 osoby ze skrzynia na dachu, nie przekraczałem 110km.

Dlatego wieże że można zejść poniżej 4 l/100km, przy ekonomiczej jeździe.
Pozdawiam Giet

: wt cze 12, 2007 02:24
autor: vagin5
1z jest około 120km/h, a kolega jechał 90, gdzie obroty powinny wynosić około 1900
chyba Ci się coś grubo pochszaniło...

: wt cze 12, 2007 13:04
autor: adam16v
Ostatnia średnia z miesznaej jazdy to 5.03 l/100. Silnik pompa zmodowana, lda, dawka, turbo. Czyli po tuningu TD nie musi dużo palić :)

: wt cze 12, 2007 14:48
autor: zolten
Moje 1.9 SDI. Początki pomiarów - cykl mieszany, ale trasy raczej krótkie - kilkanaście kilometrów, częsty rozruch zimnego silnika, (październik-grudzień) to po wlaniu paliwa "pod korek" przejechaniu 100 km i ponownej operacji pod korek 6,7l. Teraz latem na trasie (średnia 90 - 110 km/h, możecie wierzyć lub nie, ale to całkiem sporo jak na takiego "muła" :grin: ) to około 5,5l (2500-3000 rpm).

Wiem od pewnej osoby - mój brat (w aucie GOLF 1.9TDI), opierając się na MFA, zszedł poniżej 4 litrów, nie przekraczał 90 km/h, więc też uważam że jest to jak najbardziej możliwe. Wiarygodność MFA można co najwyżej podważać. Co ciekawe z turbiną jest ekonomiczniej niż na SDI.

: wt cze 12, 2007 14:53
autor: vagin5
zolten pisze:Moje 1.9 SDI. Początki pomiarów - cykl mieszany, ale trasy raczej krótkie - kilkanaście kilometrów, częsty rozruch zimnego silnika, (październik-grudzień) to po wlaniu paliwa "pod korek" przejechaniu 100 km i ponownej operacji pod korek 6,5l. Teraz latem na trasie (średnia 90 - 110 km/h, możecie wierzyć lub nie, ale to całkiem sporo jak na takiego "muła" :grin: ) to około 5,5l (2500-3000 rpm).

no, wreszcie jakiś pan który nei zaniża spalania. 5,5 zgodzę się jak najbardziej.

: wt cze 12, 2007 20:29
autor: blachy
vagin5 pisze:Cytat:
1z jest około 120km/h, a kolega jechał 90, gdzie obroty powinny wynosić około 1900


chyba Ci się coś grubo pochszaniło...
Mam zrobić zdjęcia aby zrobiło Ci się głupio? Zobaczymy komu się pochRZaniło
no, wreszcie jakiś pan który nei zaniża spalania. 5,5 zgodzę się jak najbardziej.
Bo pewnie każdemu komu spali mniej niż 5 to już nie uwierzysz, tak? Albo masz jakiś kompleks, albo może uraz... Nie wiem. Pogódź się z tym, że diesel może tak mało spalić i tyle. Kwestia umiejętności i opanowanie przed bardziej agresywną jazdą.

Pozdro

: wt cze 12, 2007 20:58
autor: Ceglarz
Dwa razy w ciągu tygodnia robiłem trasę do zamościa, włączony tempomat ustwiony na 78-80 km/h spalanie od 3,5 do 3,8 testowane dwa razy.

: wt cze 12, 2007 20:58
autor: giet
blachy pisze:Mam zrobić zdjęcia aby zrobiło Ci się głupio? Zobaczymy komu się pochRZaniło
Zgadzam się z toba w 100%... Może wszyscy zaczniemy fotki wklejać?
vagin5 pisze:choć przepraszam, takie spalanie jest mozliwe, przy napędach hybrydowych , albo w czasie gdy pojazd jest holowany
To zdanie dyskwalifikuje vagin5'a, czyżby kolejne dziecko Neostrady:)

Proponuje zamknąć temat, bo nie ma on sensu, kto ma ropniaka ze stajni VW wie jak jest :piwka:

: śr cze 13, 2007 15:00
autor: Hz
Mój połyka zależy od jazdy, czasami we znie 5 a czasami 7 :P ale te 7 to ciężka noga ;D

: śr cze 13, 2007 19:20
autor: arwam
Mój pali przy normalnej jeździe na trasie 4,5l jak na maxa po ostatnich korektach dawki paliwa to nawet 20L
Na mieście średnio 6,7l.
Silnik po swapie na AAZ. :majkel:
Jeśli miałbym ponownie zmieniać silnik to wybrałbym 1.6TD :|

: czw cze 14, 2007 00:38
autor: RobertP
a mój AFN wg MFA wczoraj mnie zaskoczył po zapaleniu wskoczyło na chwilkę na 37l.
a dzisiaj jak mu dałem w pi...e to na chwile pokazało nawet 42 :P
generalnie w trasie przy spokojnej jeździe pali ok. 5,3l./100km
a teraz z klimą w mieście przy krótkich kawałkach drogi 1, 2 czy 5 km to spala nawet wg wskazań nawet ponad 8l.
auto mam ciężkie Sharan i skrzynia automat, opony "normalne" :P
drugie auto z silnikiem AAZ spala przy spokojnej jeździe w trasie ok. 6,4l./100km
w mieście troche wiecej nawet cos z 8l.
tutaj też ciężkie autko bo pasek B3, skrzynia manual, opony "normalne" :P

: czw cze 14, 2007 21:39
autor: ko_sa
ja na pelnym zbiorniku, moim mk2 td przejechalem 960 km,to chyba dobrze jesli po trojmiejskiej obwodowej pomykam po 160km/h w trzy osoby.zakladajac ze do baku wchodzi ok 55 l to daje jakies 5.7 litra na setke!a moze by tak jezdzic wolniej??przestanie wogle palic!! hihi