: czw mar 18, 2010 07:07
ponawiam pytanie 505.01 vs 507.00 do AXR-a, który będzie lepszy zakładając wymianę co 15 tys?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
505.01 i 507.00 to nie jest klasa oleju a specyfikacja producenta silnika.jankowski-uno pisze:dzisiaj rozmawiałem w hurtowni olejów i stwierdzili że nie można przechodzić o klasą niżej. O.K. ... 505.01 i 507.00
Tak samo jak u mnie w jednym z aut 10 lat i przeszło 120tys km, i to co zostawił po sobie w środku pozostawie bez komentarza.palio45 pisze:Autko zastało sprowadzone z Niemiec a tam był zalewany olejem Castrol 10W40.
Oleje tego typu "nie szkodzą" silnikowi pod warunkiem nie trzymania się "tępo" wymian oleju silnikowego zalecanych przez producenta. 15-20tys km max i wymiana. Problem w tym że producenci nakazują wymiany takich olejów co nawet 50 tys km a to już permanentne morderstwo silnika, który przeżywa max 3 takie wymiany i z wału nam 7-my szlif ( ) wychodzi...Croom pisze:Trzeba jeszcze wziaść pod uwagę bardzo modny ostatnio parametr dot.aut z DPF-em i literkę C,(C1,C2,C3,C4..) w nowych autach postawiono bardziej na ekologię i ochrone kata niz silnika więc tutaj trzeba z rozmysłem wybrac dobry olej.
Ale tez nie daja takiej ochrony jak oleje z wiekszą zawartoscią popiołów,cos za coś ekologia i ochrona kata silnik na drugim miejscu.Piasek pisze:Oleje tego typu "nie szkodzą" silnikowi
Heh...Croom pisze:Ciekawostka jest to że takie niektóre "znane" 10W-40 A3/B3 nie maja nawet 7 TBN, co wg. nowych wymogów ACEA z 2008r. nie daje podstaw do noszenia aprobaty A3/B3...gdzie zawartośc ta jest scisle okreslona min. 8TBN, ale to szczegół, podobnie jest z innymi parametrami, np. Noack itp...