Strona 16 z 114

: pn sie 25, 2008 12:45
autor: Adrian_3dfx
jaja po prostu sa. wyjalem kolektor i nic :prayer: zero osadu,scianki troszke olejem zmoczone ale to normalka.nic nie czyscilem bo nie bylo z czego. a tyle roboty mialem zeby go odkrecic z jedna zerwana sruba..... :grrr: life is brutal albo jak to mowi cowboy ciezkie jest zycie tuningowca :bigok:

[ Dodano: 25 Sie 2008 12:47 ]
i dodam ze moj mk3 ma 260 tys przebiegu...

: pn sie 25, 2008 13:09
autor: Kuman
Adrian_3dfx pisze:yjalem kolektor i nic :prayer: zero osadu,
U mnie to samo w Golfie AFN po 200 tys przelotu :D Jak chciałem wyczyścić to nie miałem z czego... :bigok:

: pn sie 25, 2008 15:05
autor: ilio
i ja się podłącze pod temat

napisze szczerze ze jestem miło zaskoczny po zaślepieniu egr,
założyłem nie kawałek blachy a uszczelkę z klingieritu .

Mam wrazenie bo nie mam tego jak sprawdzić ze auto jednak lepiej sie zbiera.
Moze wynika to z faktu ze zwór egr przepuszczał część ciśnienia z kolektora dolotowego do wydechowego , a moze mi sie wydaje.

: pn wrz 01, 2008 21:01
autor: husio
Witam wszystkich ;D
Ja tez coś dorzucę ;) Fotki mojego kolektora ;(

przed czyszczeniem:(((

Obrazek Obrazek
po czyszczeniu ;DD
Obrazek Obrazek

jutro muszę kupić uszczelki i zobaczymy co będzie ;)

: pn wrz 01, 2008 22:09
autor: szatanek
husio ładnie to wypucowałeś wewnątrz, a powiedz czym to potraktowałeś ?

: wt wrz 02, 2008 16:49
autor: husio
szatanek pisze:husio ładnie to wypucowałeś wewnątrz, a powiedz czym to potraktowałeś ?
najpierw wyskrobałem takim skrobakiem zrobinym ze starego pilnika ;) a pózniej płyn do mycia silników i gorąca woda, na koniec wycior do bytelek ;)


ps.

chciałem dziś kupić uszczelki i porażka, pod kolektor ssący bez problemu, ale juz te pod egr tylko oryginał i trzeba czekać :(
skręciłem na stare egr-a zobaczymy co będzie

pozdrawiam

[ Dodano: 02 Wrz 2008 18:20 ]
no i skręciłem wszystko, egr zaślepiony, na razie jest wszystko ok ;)
silnik jakby ciszej chodzi na wyższych obrotach ;)
moze troszeczke lepiej ciągnie ale minimalnie ;)

: pt wrz 05, 2008 17:02
autor: bulan
panowie u mnie z tego zaworu egr , to znaczy z puszki ,przy daniu pedala prawie do podlogi sypie sie jakis syf z dziurek pobokach , czy to moze miec wplyw na obnizenie mocy przy 3000OBR??

gg 9963508 jakby ktos zechcial pomuc to na gg bylo by szybciej
dzieki

: ndz wrz 28, 2008 17:23
autor: Broker89
Czy mógłby ktoś wstawić z Etki jakiś zrzut ekranu...mam mk4 asz i chce wyczyścić kolektor z zaworem, nie chce zaslepiać bo jak zacznie ciec to nie mam takich narzędzi typu gwintownik czy spawara. Czy nie przygotować sobie przed robotą czegoś?? uszczelek itp.

: ndz wrz 28, 2008 17:51
autor: Sztomel
Broker89 zaślepianie EGR nie ma nic wspólnego z wyciekami z tego zaworu gdyż jak wycieka to tylko olej co idzie wężem od intercoolera, uszczelki trzeba sobie oczywiscie przygotować pod kolektor ssący i zawór EGR,
po co Ci zrzut z Etki skoro tam nie ma żadnej filozofii - kilka śrub do odkręcenia, przeczyścić, zmienić uszczelki i ponownie skręcić i gotowe.

: ndz wrz 28, 2008 17:55
autor: Broker89
ale jednak nie zaślepiam narazie nie mam gdzie wyciąć blachy...a jakie uszczelki jeśli będe tylko czyścił??

: wt wrz 30, 2008 12:27
autor: AFN140KM
Panowie, wielka prośba!

Może pomoże mi ktoś w zwymiarowaniu uszczelki między rurkę recyrkulacji, a kolektor wydechowy? Będą to od razu wymiary blachy zaślepiającej, więc pewnie nie tylko mnie się przydadzą. :grin:

Obrazek

I jeszcze jedno pytanko:
Jeśli wstawię blachę, to wymagane są uszczelki, czy można to złożyć na paście do wydechów np. Bosal.

Który z powyższych wariantów będzie najlepszy?
a ) - same uszczelki
b ) - uszczelki + pasta
c ) - sama pasta

: wt wrz 30, 2008 13:55
autor: Broker89
panowie napiszcie jeszcze przy zaślepianiu które te uszczelnki trzeba mieć bo się ponoć sypią, głowną pod kolektor?? w aso do mk4 to pewnie tania ona nie jest

: wt wrz 30, 2008 17:32
autor: AFN140KM
No dobra zwymiarowałem sam. Wyciągnąłem rurkę i pomierzyłem. Może będzie dla potomnych. :grin:

038 131 547 A - Uszczelka metalowa. Kolektor wydechowy - rurka.
Obrazek

069 131 547 D - Uszczelka klingierytowa. Zawór EGR - rurka.
Obrazek

Tym samym, zewnętrzne wymiary uszczelek są wymiarami blachy służącej do zaślepienia zaworu EGR. Uszczelki pasują do wszystkich 1.9TDI.

: wt wrz 30, 2008 21:50
autor: Broker89
dobra ile takie uszczelki w aso do ASZ'a :-D bo na allegro ni ma