Strona 16 z 62

: ndz cze 22, 2008 15:08
autor: Adamm
l.e, tak mi sie wydaje ze w niektorych 90tkach tez byly dwumasy :P

: ndz cze 22, 2008 18:03
autor: krzysiek515
co ma dwumas do elektryki impulsatora ?Dlaczego nie drga przy odpiętej wtyczce ? coś nie tak

: ndz cze 22, 2008 20:56
autor: jaradeus
A ja stawiam na pierwsza moja wersje i przyczyna drgawek jest nastawnik na pompie.
raczej czyszczenie tu nie pomoze lecz wymiana. u mnie ostatnio przestal drgac wiec nawet jak wymienie to nie bede wiedzial czy pomoglo, wiec jak ktos ma mozliwosc to niech sprawdzi. zaobserwowalem wczesniej, ze jak auto sie toczy to chwilowe zuzycie jest okolo 0.5-0.6 i wtedy silnik drgal, jak sie zatrzymal to przechodzilo na 1.1-1.2 i nie drgal. chyba brak precyzji w tym wynalazku, jak by byla linka od gazu to pewnie nie bylo by problemu. a co do kompa to mapy raczej nie moga sie "rozjechac". wypiecie impulsatora pomaga bo komp daje dawke biegu jalowego wlasnie taka jak by auto stalo, choc sie toczy czyli na poziomie 1.0 na godzi. z lekimi wachnieciami + -. komp, dalej nastawnik, ustawia dawke w zaleznosci od predkosci ,ale jesli auto jedzie na luzie. na biegu jak wiadomo bez gazu bedzie 0.0 chyba , ze silnik dojdzie do obrotow biegu jalowego wtedy podaje paliwko. i to chyba na tyle :) pozdr.

: ndz cze 22, 2008 22:01
autor: l.e
co do tego czy kumpel ma dwumas czy sztywne kolo zamachowe to gwarancji nie daje bo nie rozbieralismy tego, tak napisalem bo wedlug moich informacji 90 nie mialy dwumasu ale oczywiscie moge o czyms nie wiedziec.

: ndz cze 22, 2008 22:39
autor: kompot
Zalezy o jakich 90 mowimy. Golf III mial zwykle kolo zamachowe, w GIV pierwsze AGR tez nie mialy dwumasa, ktore dokladnie, ciezko mi okreslic.

: pn cze 23, 2008 01:18
autor: klimoch
jaradeus pisze:A ja stawiam na pierwsza moja wersje i przyczyna drgawek jest nastawnik na pompie.
raczej czyszczenie tu nie pomoze lecz wymiana. u mnie ostatnio przestal drgac wiec nawet jak wymienie to nie bede wiedzial czy pomoglo, wiec jak ktos ma mozliwosc to niech sprawdzi. zaobserwowalem wczesniej, ze jak auto sie toczy to chwilowe zuzycie jest okolo 0.5-0.6 i wtedy silnik drgal, jak sie zatrzymal to przechodzilo na 1.1-1.2 i nie drgal. chyba brak precyzji w tym wynalazku, jak by byla linka od gazu to pewnie nie bylo by problemu. a co do kompa to mapy raczej nie moga sie "rozjechac". wypiecie impulsatora pomaga bo komp daje dawke biegu jalowego wlasnie taka jak by auto stalo, choc sie toczy czyli na poziomie 1.0 na godzi. z lekimi wachnieciami + -. komp, dalej nastawnik, ustawia dawke w zaleznosci od predkosci ,ale jesli auto jedzie na luzie. na biegu jak wiadomo bez gazu bedzie 0.0 chyba , ze silnik dojdzie do obrotow biegu jalowego wtedy podaje paliwko. i to chyba na tyle pozdr.
Uważamm to za bardzo dobry trop, co prawda ja juz sprzedałem swojego Golfa ale z tego co pamiętam to przy włączonym oporniku drgawki były znacznie wieksze a jak wiadomo opornik wpina sie do wiazki kabli idących do nastawnika. Na bank ma to coś wspolnego z nastawnikiem lub pompą

[ Dodano: 23 Cze 2008 01:22 ]
l.e pisze:co do tego czy kumpel ma dwumas czy sztywne kolo zamachowe to gwarancji nie daje bo nie rozbieralismy tego, tak napisalem bo wedlug moich informacji 90 nie mialy dwumasu ale oczywiscie moge o czyms nie wiedziec.
Czepiliscie sie tego koła dwumasowego a ono nie ma z tym nic wspólnego

: sob cze 28, 2008 12:22
autor: l.e
audi a4 98r 1.9 90km o ktorym pisalem ma juz problem z drgawkami za soba, kumpel wymienil kompa od innego 1.9 90km i zero drgawek wiec przypuszczam ze to jest wlasnie przyczyna zwlaszcza ze juz ktos pisal ze tak zrobil i tez mu pomoglo.

: sob cze 28, 2008 19:12
autor: Marco1414
jezeli bys mogł to zapytaj kumpla czy duzo z tym roboty i ile kosztuje wymiana takiego kompa?

: pn cze 30, 2008 19:35
autor: l.e
mozna na allegro zalukac ile kosztuja, kumpel mial za darmo bo ma znajomego na szrocie i zrobili podmianke, wymiana nie jest trudna.

: pn cze 30, 2008 19:38
autor: abrover
Marco1414 pisze:jezeli bys mogł to zapytaj kumpla czy duzo z tym roboty i ile kosztuje wymiana takiego kompa?
Sama wymiana sterownika silnika to tylko odłączenie dwóch wtyków wiązek od niego, wyjęcie go z mocowania, wstawienie nowego i podłączenie. Profilaktycznie sprawdziłbym/skasowałbym błędy VASem na nowym sterowniku. Zresetowany sterownik od innego samochodu dostanie inne dane od sondy lambda i doraźnie taki zabieg powinien pomóc. U dwóch kumpli w AHFach pomogło.

Ilustracja z ETKI:

Obrazek

: pn cze 30, 2008 21:58
autor: Marco1414
dzieki serdeczne za schemacik.

: sob lip 12, 2008 10:46
autor: kompot
Przecież samochody nie wyjezdzaly z drgawkami z salonow a mapy same sie nie rozjezdzaja. Cos mi sie wydaje, ze zdjecie klem z akumulatora na kilka minut moze dac podobny efekt....

: sob lip 12, 2008 11:51
autor: pawelekk22
wymienilem 2masa u siebie i drgawki zniknely od razu. stary 2mas mial starta taka gume po boku i strasznie latal i to moze te wibracje to powodowaly. i wymienilem na 1 masowe. i pytanie mam do was. bo mialem problewm z odpalaniem na cieplym i zimnym silniku. czy wymiana 2masa na 1 mas ma jakis wplyw na odpalanie bo teraz odpala mi po 1-2 sek jak go krece bez znaczenia czy zimny czy cieply a wczesniej 5 sek to standard byl na cieplym. to ma zwiazek czy mechanik mogl cos "popsuc" ? ;>

: pn sie 11, 2008 02:08
autor: abrover
Czy ktoś spotkał się z poprawą po wymianie którejś z poduszki silnika?