Tak się kończy gibanie koła pasowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie, masz w temacie jak to wygląda, wał ma na końcu zrobione takie nacięcie, na to nakłada się koło które ma od strony wału zrobione zatoczenie, wewnątrz którego jest taki klin, który ustala pozycję koła na wale.
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 20:10 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jak byś nie kręcił po tym jak zgasł to szansa (niewielka)ale była ale po tymtomecki83 pisze:Jest jakas szansa ze głowica sie uratowała??
raczej niemozliwe i nastapiło bliskie spotkanie trzeciego stopnia tłoków z zaworamitomecki83 pisze:Jak zakręciłem rozrusznikiem to juz pompa i wałek sie nie obracały wraz z wałem
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Panowie tak czytam o tym gibaniu sie kola i mam pytanie czy u mnie w polo sdi jest ten klin na wale ? orientuje sie ktos z panow ? wiem ze to forum golfa ale lubie tutaj czytac o dieslach bo to moj 1 diesel i nie wiem co mnie moze spotkac jeszcze. Wole dmuchac na zimne mozecie napisac jaki jest typowy objaw tego gibania sie koła ? raz mialem takie cos ze jadac na 5 biegu ustrzymujac stala predkosc i obroty nagle auto zwolnilo a za chwile przyspieszylo i juz bylo ok. A ostatnio przy odpalaniu zapalił wskoczył na 2000 tys obrotow i za chwile spadło na 950 tak jak powinno byc. Czy to moze byc cos takiego ?
był jakiś kolega co nawet naprawiał wałek na aucie ale jak pisze arwam, jak się rozkręca dół to przełożyć od VP i po kłopocie, generalnie jest zasada że lepiej zakładać dolne kółko i śrubę co drugą wymianę rozrządu. można kontrolować.
swoją drogą to wg mnie trochę nie przemyślane rozwiązanie.
mi pękł rozrząd w JR i się nie spotkał ;D (w sumie dwa zawory ale to naprawdę delikatnie ale wymieniłem i tak)
swoją drogą to wg mnie trochę nie przemyślane rozwiązanie.
mi pękł rozrząd w JR i się nie spotkał ;D (w sumie dwa zawory ale to naprawdę delikatnie ale wymieniłem i tak)
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Jestem już po ogledzinach i sprawa wygląda nieciekawie :/ Powodem awarii było poluzowanie się śruby na wale a tym samym oberwanie tego ząbka na kole zębatym
Załatwiłem od znajomego inne koło , założyłem bo na wale to wgłębienie nie było wyrobione, no może min. pod lewą stroną. Ale po założeniu i przykręceniu śruby z nałożonym klejem siedzi ciasno. Jednak walnięta jest głowica , chyba pokrzywiły sie zawory, nie chce odpalić - tak jakby nie trzymał kompresji (pokrzywione zawory):(\
Szczęście w nieszczęściu że nie obrobił się wał tylko problem będzie z głowicą :/
[ Dodano: 19 Gru 2009 13:15 ]
Acha , zapomniałbym zapytać :)Jaki jest koszt zaworów kpl. do AAZ ?
Załatwiłem od znajomego inne koło , założyłem bo na wale to wgłębienie nie było wyrobione, no może min. pod lewą stroną. Ale po założeniu i przykręceniu śruby z nałożonym klejem siedzi ciasno. Jednak walnięta jest głowica , chyba pokrzywiły sie zawory, nie chce odpalić - tak jakby nie trzymał kompresji (pokrzywione zawory):(\
Szczęście w nieszczęściu że nie obrobił się wał tylko problem będzie z głowicą :/
[ Dodano: 19 Gru 2009 13:15 ]
Acha , zapomniałbym zapytać :)Jaki jest koszt zaworów kpl. do AAZ ?
tomecki83, koszt zaworów jest pomijalnie mały ale już koszt wymiany prowadnic jest dość spory bo trzeba je jeszcze dodatkowo obrabiać.
jeśli nie ma takiej potrzeby to lepiej tego nie ruszać.tberent pisze:generalnie jest zasada że lepiej zakładać dolne kółko i śrubę co drugą wymianę rozrządu. można kontrolować.
tu się zgadzamtberent pisze:swoją drogą to wg mnie trochę nie przemyślane rozwiązanie.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
dokładnie ,nadgorliwość żle się czasem kończy.Jak nic się z tym kołem nie dzieje ,nie ruszaćjeśli nie ma takiej potrzeby to lepiej tego nie ruszać.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Możecie mi panowiec powiedzieć gdzie na terenie Sosnowca , Mysłowic , będzina lub Dąbrowy górniczej mogę znaleźć warsztat zajmujący się regeneracją głowic, szlifem wałów, szlifem bloków silnikowych itp. ??
Planuję po świętach wymontować głowice i dać do naprawy, poczekam tylko aż mróz troche sie zmniejszy :)
Planuję po świętach wymontować głowice i dać do naprawy, poczekam tylko aż mróz troche sie zmniejszy :)
- dave19dave
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: czw lip 16, 2009 23:26
- Lokalizacja: Bronikowo
- Kontakt:
Witam ja również zauważyłem u mnie mój problem mój silnik to TDI 1z i gibie się te koło pasowe z tłumikiem drgań a te koło od wspomagania idzie równiutko I czy to byz oznaczało że wyrobiła się ta guma w kole pasowym?? czy raczej jednak klin się wyrabia? wiem że u mnie jest ten pół księżyc i że jest to lepsze rozwiązanie niż zwykły klin ale czy ten półksiężyc też może ściac lub się wyrobic? Czytałem również że ten problem może byc powiązany z trudniejszym odpaleniem zimnego silnika tylko niewiem czy u mnie ciężko zapala czy ogolnie te sliniki tak mają i jestem przewrażliwiony np wczoraj jak odpalałem w nocy było -20 C i niepowiem były problemy z odpaleniem troche musiałem pokręcic ale jak jest kilka stopni na minusie to nie jest aż tak zle jak jest ciepły to pali na dotyk zaobserwowałem również że mocno dymi na biało-szaro jak jest zimny, na forum znalazłem że może jest to wina źle ustawionego kątu wtrysku a to może wiazac sie właśnie z tym wyrabiającym się klinem ale powody mogą byc również zupełnie inne wiec już sam niewiem czy ruszac te koło czy nie
http://dave19dave.blogspot.com
ja narazie nie mam problemu z paleniem nawet bez grzania świecami, jednak pompa 11mm robi swoje.
jak bez grzania świecami to przy temperaturze -20*C najwyżej przez jakieś 3-4s lekko telepie silnikiem i dość głośno klekocze ale myślę że za to winę ponoszą poddające się końcówki wtryskiwaczy.
[ Dodano: 24 Sty 2010 13:01 ]
sam sobie na pytanie odpowiedziałeś
a co do koła to zmień tylko koło z tłumikiem drgań ale centralnej śruby nie waż się ruszać jeśli chcesz się autem cieszyć a nie kląć na nie.
na nie by była kolej jeśli mimo wymiany dal by się kiwało.
jak bez grzania świecami to przy temperaturze -20*C najwyżej przez jakieś 3-4s lekko telepie silnikiem i dość głośno klekocze ale myślę że za to winę ponoszą poddające się końcówki wtryskiwaczy.
[ Dodano: 24 Sty 2010 13:01 ]
dave19dave pisze:Witam ja również zauważyłem u mnie mój problem mój silnik to TDI 1z i gibie się te koło pasowe z tłumikiem drgań a te koło od wspomagania idzie równiutko I czy to byz oznaczało że wyrobiła się ta guma w kole pasowym??
sam sobie na pytanie odpowiedziałeś
tu również sobie odpowiedziałeś na pytanie.dave19dave pisze:np wczoraj jak odpalałem w nocy było -20 C i niepowiem były problemy z odpaleniem troche musiałem pokręcic ale jak jest kilka stopni na minusie to nie jest aż tak zle jak jest ciepły to pali na dotyk zaobserwowałem również że mocno dymi na biało-szaro jak jest zimny, na forum znalazłem że może jest to wina źle ustawionego kątu wtrysku
a co do koła to zmień tylko koło z tłumikiem drgań ale centralnej śruby nie waż się ruszać jeśli chcesz się autem cieszyć a nie kląć na nie.
na nie by była kolej jeśli mimo wymiany dal by się kiwało.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[ Dodano: 24 Sty 2010 13:07 ]
O ile mi wiadomo to silniki 1Z miały poprawione to nieszczesne rozwiązanie ze zbyt słabym klinem na wale i tam wyjscie wału jest na tzw.półksiężyc .U ciebie prawdopodobnie zużyło się to duże koło z gumowym tłumikiem drgań które napędza alternator , pompę wodną i wspomagania .dave19dave pisze:Witam ja również zauważyłem u mnie mój problem mój silnik to TDI 1z i gibie się te koło pasowe z tłumikiem drgań
wszystkie silniki tak mają jak zimnedave19dave pisze:zaobserwowałem również że mocno dymi na biało-szaro jak jest zimny,
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 14:07 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości