Strona 14 z 27

: wt mar 02, 2010 13:30
autor: Blablus
Musze przed tym czyscic silnik czy poprostu dolac takiego?

: wt mar 02, 2010 14:30
autor: Luklet
Polecam syntetyczny olej Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40.

Spełnia normy VW 505.00 i 505.01

: pt mar 05, 2010 01:21
autor: congito
A ja polecam VAPSoil też spełnia 505.01

A takie pytanie : Czy ktoś jeździ z PD na jakimś oleju firmy Shell. Prosiłbym o info na temat oleju tej firmy. Podobno seaty śmigają na shell-owym oleju i silniki z PD cichsze .

: pt mar 05, 2010 22:27
autor: Kala
Od miesiąca mam Golfa IV TDI 115 KM z pompowtryskiwaczami.Miałem taki sam dylemat,przeszukałem fora internetowe.Większość zalecała olej MOTUL SPECIFIC więc nim zalałem motor./Gość prze de mną zalał też olejem półsyntetycznym/.Pamiętajcie że do pompowtrysków nalezy lać olej PEŁNY SYNTETYK!
Musze przed tym czyscic silnik czy poprostu dolac takiego?
Ja tego nie robiłem.

: sob mar 06, 2010 12:20
autor: Robcik1916
Motul Specyfic 5w40 norma 505.01 godny polecenia dobry mechanik to potwierdzi :bigok:

: czw mar 11, 2010 23:33
autor: Artiks
Ciekawe spostrzeżenie :
mixann pisze:ja przesiadłem sie z castrola edge 5w40 na Valvoline 5w40 durablend Diesel. Obydwa spełniają normę 505.00 i 505.01 ale na valvoline silnik chodzi wyraźnie ciszej.
Zrobiłem nawet pomiar akustyczny przed zmianą oleju i po zmianie
obydwa pomiary na zimnym silniku odpalany z rana po nocy
kolor czerwony to Castrol
kolor niebieski to valvoline
widać jak niemal w całym pasmie akustycznym silnik pracuje równiej i bardziej gładko.
Obrazek

wykres jest w skali logarytmicznej wyrazony w dB
zauwazcie że w niektórych miejscach róznica jest wieksza niż 3 dB a to ucho ludzkie odbiera jako sybiektywnie o polowę niższy poziom generowanego hałasu.

: czw mar 11, 2010 23:56
autor: FURMAN TDI
ArtX pisze:Ciekawe spostrzeżenie :
mixann pisze:ja przesiadłem sie z castrola edge 5w40 na Valvoline 5w40 durablend Diesel. Obydwa spełniają normę 505.00 i 505.01 ale na valvoline silnik chodzi wyraźnie ciszej.
Zrobiłem nawet pomiar akustyczny przed zmianą oleju i po zmianie
obydwa pomiary na zimnym silniku odpalany z rana po nocy
kolor czerwony to Castrol
kolor niebieski to valvoline
widać jak niemal w całym pasmie akustycznym silnik pracuje równiej i bardziej gładko.
Obrazek

wykres jest w skali logarytmicznej wyrazony w dB
zauwazcie że w niektórych miejscach róznica jest wieksza niż 3 dB a to ucho ludzkie odbiera jako sybiektywnie o polowę niższy poziom generowanego hałasu.
czy specyfikacje oleji sprawdzane są na ucho... :-k ?czy oleje na których silnik pracuje ciszej są lepsze od tych na których pracuje głośniej :chytry: ..??

: pt mar 12, 2010 11:53
autor: Artiks
FURMAN TDI rotfl :bigok: Z doświadczenia wiem , że taki syf, jak Castrol robił w Toyotach -słynny SLX to nigdy nie użyje olejów tej marki.

: pt mar 12, 2010 12:50
autor: kiss
a co powiecie o Mobil 5W30 SUPER 3000?
spelnia norme 50501 i jest niedrogi

: pt mar 12, 2010 16:04
autor: Piasek
Dziwi mnie trochę polityka cenowa ostatnimi czasy. Dotychczas najdroższymi olejami były te najbardziej znane Mobil, Castrol i Shell. Oleje mało znane jak Valvoline czy Quaker State były po przyzwoitych pieniądzach. Teraz się to zupełnie odwróciło. Valvoline za swojego półsyntetyka MaxLife 10W-40 woła po 130-150 zł podczas gdy Mobile i Castrole (tez półsyntetyki) są po 70-80 zł (oczywiście mówię tu o normalnych cenach sklepowych) choć na allegro wcale taniej nie jest.
Sam jeździłem na Valvoline ale odpuściłem temat bo na głowę upadli z cenami... Chyba im woda sodowa do głowy uderzyła przez te pochlebstwa jakie tu i ówdzie się słyszało po forach motoryzacyjnych...

: pt mar 12, 2010 18:10
autor: wesol
Atam. Nie ciosac sie i lac 5W40 jakis markowy np mobil czy inny. Normy nie musi spelniac. Ostatnio sam masters pisal ze w jednej swoej furce lał olej ktory nie mial normy a zrobil na nim 300 tys i super jest. Mowil ze olej sprawdzony przez niego i podawal nawet przyklad oleju ktory sprlnia norme a nigdy w zyciu by nie zalał bo wie co to za syf.

Olej to trzeba wymieniac poprostu czesto i niewierzyc w te bajki w ASO w przebiegi 30 czy 50 tys. Ja co 10 tys wymieniam a nawet i czesciej bo zdarza sie ze co 8 tys km. Silnik chodzi miodzio.

: pt mar 12, 2010 21:29
autor: guziolek
Witam. A co koledzy myślą o oleju VW z ASO, bo mam możliwość kupić to po kosztach tylko zastanawiam się czy warto. Na pewno jest to oryginał, a nie jakieś zlewki z beczek.

: pt mar 12, 2010 22:46
autor: Piasek
Przeca to zwykły Castrol będzie... Jak taniej niż ten w normalnym opakowaniu to możesz brać.

: pt mar 12, 2010 23:41
autor: guziolek
Piasek pisze:Przeca to zwykły Castrol będzie... Jak taniej niż ten w normalnym opakowaniu to możesz brać.
No właśnie nie wiem ile to dokładnie będzie, coś koło 30 paru PLN z tego co znajomek mówił który to od swojego funfla załatwia. Z tego by wynikało,że średnia opłacalność, bo jak wcześniej kupowałem castrola do Puga to jakoś koło 120pln kosztował. No i jakieś dziwne słuchy mnie na temat tych olei ostatnio dochodzą....