Strona 14 z 25

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: sob paź 27, 2012 14:04
autor: speckom
to nie lepiej jezdzic na oranżadce ? wychodzi po 4zł 1l a to sie lepiej pali jak roslinny :) ,na hydrolu tez jezdzi ale odpalic jest problem

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: sob paź 27, 2012 15:11
autor: tomau
tak :) tylko trzeba miec od kogo kupic taki opał :) a z tym jest troche problem :)

Re: OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: pt kwie 19, 2013 17:51
autor: kasztanek
Zrobiło się ciepło, więc może temat ożyje - widział ktoś ostatnio jakieś promocje? :)

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: sob kwie 20, 2013 21:10
autor: vagpumpe
Ceny 4.85 i nic taniej

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: wt maja 07, 2013 06:39
autor: speckom
chyba w makro widziałem 5l za 20zl ,opał kosztuje jakies 3.60zl wiec bardziej sie opłaca.pali mi tego 6l w miescie wiec nie jest źle :)

Re: OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: wt maja 07, 2013 09:49
autor: rolek4
speckom pisze:chyba w makro widziałem 5l za 20zl ,opał kosztuje jakies 3.60zl wiec bardziej sie opłaca.pali mi tego 6l w miescie wiec nie jest źle :)
Witam,
Panowie mówicie że na takim świeżym roślinnym ze sklepu można jeździć????
czy lepiej na tzw. przepracowanym???
bo jakby 5L kosztowało 20zł, to się opłaci :bigok:

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: wt maja 07, 2013 11:43
autor: vagpumpe
Witam,
Panowie mówicie że na takim świeżym roślinnym ze sklepu można jeździć????
czy lepiej na tzw. przepracowanym???
bo jakby 5L kosztowało 20zł, to się opłaci :bigok:

Na świeżutkim śmigam,z tym,że wiadomo jak chłodno zaczyna się robić(październik,listopad) to leje mieszankę już,bo gęstnieje strasznie i potem auta nie uruchomi się,nawet podgrzewacz mi nie pomógł

Re: OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: śr maja 08, 2013 14:35
autor: DieselPower
kolega ma na zbyciu 50l czyszczonej frytury .. Jacyś chętni ;p

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: czw maja 09, 2013 22:23
autor: barto125
Gdyby nie to, że do trójmiasta daleko, to bym przygarnął ;)

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: czw maja 09, 2013 23:43
autor: krissMK4
ja to bym się bał moim AHF jeździć na OR , jakoś mam głęboki sentyment :D do tych silników :d

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: pt maja 10, 2013 00:29
autor: vagpumpe
ja to bym się bał moim AHF jeździć na OR , jakoś mam głęboki sentyment :D do tych silników :d

nic mu nie będzie,u nas koleś jeździ ASV na oleju transformatorowym i w ciągu dwóch lat,raz pompę robił:)

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: pt maja 10, 2013 01:24
autor: DieselPower
Racja na samym oleju roślinnym nie warto jeździć bo jak wiadomo uszczelnienia w pompie wymiękają.
Poza tym na rafinowanym oleju rzepakowym zapierdziela się lepiej niż na Polskim dieslu .
Latałem trochę na ruskiej i przyznam że mają lepsze Paliwo, więcej w nim siarki ale i tak lepsze. :bajer:

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: pt maja 10, 2013 07:37
autor: piori
DieselPower pisze:bo jak wiadomo uszczelnienia w pompie wymiękają.
To raczej dotyczyło starych silników, w których guma nie zawsze była odporna na oleje roślinne, ale od jakiegoś czasu wszystkie instalacje są odporne na biododatki.
DieselPower pisze: więcej w nim siarki ale i tak lepsze.
Wykształcenie Kolegi raczej nie mechaniczne jak zgaduję? Przecież więcej siarki to zaleta dla części trących (np. tłokorozdzielacz w pompie), bo siarka ma bardzo dobrą smarność. Jedynie katalizator dostaje po tyłku (jeśli się go ma) no i ekologia trochę na tym cierpi. Wystarczy choćby poczytać jakieś publikacje naukowe dostępne w necie, google: https://www.google.pl/#hl=pl&sclient=ps ... 20&bih=949" onclick="window.open(this.href);return false;

Pierwsza z brzegu: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :
Zmiany technologii produkcji ciekłych paliw do silników o zapłonie samoczynnym, mające na celu obniżanie poziomu zawartości siarki, prowadziły do pogorszenia właściwości smarnych tych paliw.
Druga z google: https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/ ... Smarne.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - na str. 5 są wykresy z wynikami badania tarcia.
Cytat z trzeciego linku z google:
Przy pierwszym zastosowaniu olejów napędowych o bardzo niskiej zawartości siarki (w Szwecji) zaobserwowano radykalne zmniejszenie trwałości pomp wtryskowych [2].
Podobnie było z benzynami z dodatkami ołowiu - jak je wycofano, to też szukano zamienników dla tego składnika żeby mniej odpornych silników zaraz szlag nie trafił...

OLEJ ROSLINNY - ceny i promocje!!!

: ndz maja 12, 2013 00:50
autor: DieselPower
No tak terrrrra mnie pobiłeś piori :smoke:

Obejżyj filmik i powiedz co o tym myślisz.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Z filmiku wynika że :

Jeżeli przez dłuższy okres czasu jeździsz na biodieslu i przechodzisz do jazdy na nisko siarkowym dieslu
uszczelki twardnieją i tu pojawia się problem bo sztywnieją i puszczają .
Podobnie jest przy przejściu z wysoko na nisko-siarkowego diesla. Ponoć uleczalne biodieslem :jezor:
Jak tankowałem biostera na bliskiej jak się opłacało kiedyś to lałem 50/50 dla pewności.
Poza tym przy jezdzie na bio i OR w pompie osadzaja się brązowe lepkie żywice.
Zamiast biostera wolę Ruskie Paliwo jest Lepsze i tańsze !!! A i nie należę do zielonych.! :smoke: