Strona 14 z 16

: pt lut 06, 2009 02:03
autor: cashtetzky
panowie gdzie można ustawić "mapę" dawki paliwa na ciepło? chodzi mi o okolice warszawy.
wiecie chodzi mi o specjalistę a nie jakiegoś tam znajomego - dobrego znajomego.
z jakim kosztem to się może wiązać?

[ Dodano: 06 Lut 2009 01:07 ]
odnośnie tego ciężkiego rozruchu.
ostatnio wyczytałem, że winę może ponosić bendix - po odpaleniu silnika, czasem potrafi zapiszczeć. czy należy to zrobić od razu czy tez można z tym jeździć, bez obaw że coś się zkiepści??

: pt lut 06, 2009 06:18
autor: wesol
damcio151 pisze:to już lepiej przekodować na automat
Czy to mozn zrobic vagiem bo chyba widzialem tam jakies ustawienia odnosnie skrzyni??

: sob lut 07, 2009 00:38
autor: jurus_89
dużo słyszałem na ten temat i trzeba mapy startowe nowe wgrać ! tak znajomy mechanik mi powiedział ;p

: sob lut 07, 2009 20:25
autor: rob555
Nie zrobicie tego z poziomu VAGa czy KTS...za mala wartosc kalibracji.
Wyssac soft zmienic pare adresow, wbic ponownie

: wt lut 17, 2009 19:30
autor: roman58
Trudny rozruch na gorącym silniku allegro nr.aukcji 547812456

Witam
Na dzisiejszej aukcji mam do zaoferowania usługę naprawy sterownika silnika w samochodach grupy VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) EDC15, EDC16. Chodzi o bardzo typową usterkę polegającą na utrudnionym rozruchu silnika TDI przy temperaturze silnika w przedziale 80-90stC.
Jeżeli Państwa samochód ''na zimno'' zapala bez zarzutu, a uruchomienie samochodu ciepłego sprawia problem (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem) jestesmy w stanie rozwiązać ten problem.
Jeśli macie Państwo jakikolwiek inny problem z silnikiem TDI bardzo prosze o kontakt. 606225822
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=547812456

: pn mar 02, 2009 11:15
autor: pawelekk22
georg2601 pisze:Można też przekodować Vagiem z manuala na automat - pali od strzału. Kosz 0,00 zł
Moglbys powiedziec jak to zrobic nowicjuszowi? Nie mam dwumasa bo mi sie wyłożyl i wymienilem na jednomas tak wiec z checia bym to wykozystal bo mi pali tragicznie moj AHF. Prosze o odpowiedz

: wt kwie 14, 2009 15:51
autor: krystro
Witam
Odnośnie długiego kręcenia rozrusznikiem (ciężko odpala na ciepłym), problem polega na dawkowaniu paliwa. Wystarczy zmienić dawkowanie paliwa przy rozruchu i po problemie. Można to zrobić np. za pomocą oprogramowania VAG(w pełniej wersji) W bloku piątym VAG-a jest podana wartość (najprawdopodobniej 24,5, 25,4 mg) powinna być 20 lub 20,5. Dawka się zwiększa pomimo wpisywania mniejszych wartości.
Drugi sposób zmiana ustawień w oprogramowaniu z skrzyni manualnej na automat. Zmienić trzeba wartość kodu oprogramowania z 00002 na 00001 (np. w VW Tools)
Kod 00001 oznacza automatyczną skrzynię biegów - tym samym dawka rozruchowa paliwa na ciepłym silniku jest większa i nie ma problemów z odpalaniem na ciepłym silniku.

milem tp samo w AFNie

: wt kwie 14, 2009 16:06
autor: krzys887
Mialem ten sam problem w MK3 AFN. Regeneracja rozrusznika pomogla. Auto zaczelo odpalać normalnie. Nie trzeba wymieniac akumulatora. Chlopaki sprawdźcie nejpierw rozrusznik :-). Potem zabierajcie sie za modyfikacje softu ;-).

: wt kwie 14, 2009 16:12
autor: cashtetzky
witam
u mnie pomogła regeneracja nastawnika na pompie wtryskowej. przez te problemy z odpalaniem na ciepłym siadł rozrusznik i dwumas też się sfatygował :chytry:

: wt lip 28, 2009 13:42
autor: karol26
Kolego a ile taka regeneracja kosztuje??

: wt lip 28, 2009 14:46
autor: maciekbanas23
moim zdaniem to nie jest normalne, że kręci nawet 5 sekund na ciepłym.. mój kumpel miał z tym problem i wymienił tylko czujnik temperatury i po problemie :) pozdro!

: wt lip 28, 2009 21:38
autor: szatanek
cashtetzky od długiego kręcenia przy odpalaniu napewno nie siądzie ci dwumas, każdy ci powie ze jak silnik odpala od strzała to dwumas bardziej dostaje w d...e bo jest gwałtowne szarpnięcie.

: wt lip 28, 2009 22:48
autor: damcio151
szatanek pisze:cashtetzky od długiego kręcenia przy odpalaniu napewno nie siądzie ci dwumas,
dokładnie tak ... to jest właśnie ochrona dwumasówki

: śr lip 29, 2009 22:56
autor: szatanek
Zauważcie ze obecne najnowsze diesle na CR nie odpalają od strzału tak jak TDI sprzed kilku lat. U jednych producentów widac to wyraźniej (Fiat) u innych mniej.Dlaczego? To celowa robota i tak stworzone mapy wtrysku aby silnik odpalał po kliku obr. wału korbowego . Taki rozruch eliminuje duze szarpnięcie masy wtórnej dwumasu.