Jaki olej?
: sob maja 19, 2012 18:21
Jeździłem na tym oleju przez rok. Co 1000 km musiałem dolewać troche oleju. Teraz, gdy jeżdżę na oleju motul silnik lepiej pracuje i nie potrzebuje dolewek oleju.
Czyli mechanik zakłada, że jeździsz na oleju, kiedy nie ma on już swoich właściwości smarnych. Moim zdaniem, jeżeli wymieniasz olej regularnie, kiedy powinieneś to taka argumentacja nie ma sensu, bo olej ma swoje parametry i nic się nie musi wymieniać w misce. Po drugie na właściwości smarne wpływa okres od wymiany, ilość tego wszystkiego, co olej spłukał, ilość km od wymiany, ile "nagrzewania" dostał i teraz czy w silniku jest 4,5 litra czy 4,65 ma małe znaczenie ile "czynników zewnętrznych" przyjmie smarowidło. PozdroKamilP pisze:A co do tych ubytków oleju to znajomy starszy mechanik powiedział mi że im więcej auto ma oleju tym mniej go pali, szybciej jest wymiana na "nowy" z miski, nie przepala tak się itp. Prawda to? Bo tak na chłopski rozum to może i racja.
A co tam olej może zregenerować kiedy tam i uszczelniacz wytarty i wałek który po nim lata...Jefferson pisze:Czy ktoś testował u siebie Valvoline max life pod kątem regeneracji uszczelek? Sprawa jest taka, że poci mi się trochę silnik w rożnych miejscach- nie żeby kapało oczywiście.
Ciekawe co na to producent i rzesze fanówPiasek pisze: A co tam olej może zregenerować kiedy tam i uszczelniacz wytarty i wałek który po nim lata...
Piasek pisze: Jak się poci - trzeba nową uszczelkę/uszczelniacz założyć (ew. DIRKO)
Niee to nie było o mnie mowa tylko ogólnie o samochodachkw pisze:Czyli mechanik zakłada, że jeździsz na oleju, kiedy nie ma on już swoich właściwości smarnych.
No ale np olej pracujący w górze jest bardziej gorący niż olej w misce i to o taką wymianę mi chodzi, o temperaturę oleju.kw pisze:Moim zdaniem, jeżeli wymieniasz olej regularnie, kiedy powinieneś to taka argumentacja nie ma sensu, bo olej ma swoje parametry i nic się nie musi wymieniać w misce.
Jefferson pisze:Przecież uszczelnienie silnika (robocizna) to 1/2 jego wartości
Zwłaszcza do takich konstrukcji jak 1Z a uszczelniacze wałka i wału winno się zmieniać przy okazji rozrządu- wówczas nie ma problemu.wesol pisze:Wymiana uszczelek czy uszczelniaczy we wlasnym zakresie o raczej nieduzy wydatek.
Total Quartz 10W40.LoOk666 pisze:jaki olej wybrać do 1.9 TDI silnik o oznaczeniu ALH 90 PS> porobiony na 130. 1000 km do wymiany. obecnie Mobil 10W-40