Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Post
autor: Kowal_ » sob maja 12, 2012 18:34
piotrb79 pisze:Pytam bo do tej pory caly czas jeżdze na syntetyku, najpirw Castrol teraz Motul.
Ani Castrol, ani Motul to nie są syntetyki z tego co pamiętam, a hydrokraki. Zresztą, mało który olej opisywany jako syntetyczny jest olejem syntetycznym
Ja obecnie mam Motula, następna wymiana Millers
330KM/450Nm
-
Jaworess
- Gadatliwa bestia
- Posty: 665
- Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
- Lokalizacja: NOS
-
Kontakt:
Post
autor: Jaworess » sob maja 12, 2012 19:55
Dobre z tym olejem, jaka perwa 15 lat. Babka myślała że kupi auto i eksploatacja będzie wyglądała jak eksploatacja szafy...przetrzeć szmatką i tyle...dobre
Co do Castrola to ja go omijam...a ten Millers to co to to to??
-
piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
-
Kontakt:
Post
autor: piotrb79 » sob maja 12, 2012 20:09
Wiem że mało który znany olej to syntetyk a jedynie hydrokrak. Muszę tylko być pewny czy po Motulu mogę wląc coś co ma wpisane na stronie producenta półsyntetyk. Jest norma 505.01 ale to chyba jednak półsyntetyk?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
-
Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Post
autor: Kowal_ » ndz maja 13, 2012 10:31
Jaworess pisze:a ten Millers to co to to to??
A taki tam olej z UK
piotrb79, na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
330KM/450Nm
-
KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Post
autor: KamilP » ndz maja 13, 2012 19:07
Jaworess pisze: Babka myślała że kupi auto i eksploatacja będzie wyglądała jak eksploatacja szafy...przetrzeć szmatką i tyle...dobre
Sporo kobiet tak ma.. Jedzie? To jest dobrze.
-
kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » ndz maja 13, 2012 22:19
KamilP pisze:Jaworess pisze: Babka myślała że kupi auto i eksploatacja będzie wyglądała jak eksploatacja szafy...przetrzeć szmatką i tyle...dobre
Sporo kobiet tak ma.. Jedzie? To jest dobrze.
No ale przecież kupiła meśka 200d chyba nie po to, żeby co 50 tys olej wymieniać nie?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Post
autor: KamilP » ndz maja 13, 2012 22:26
kw pisze:KamilP pisze:Jaworess pisze: Babka myślała że kupi auto i eksploatacja będzie wyglądała jak eksploatacja szafy...przetrzeć szmatką i tyle...dobre
Sporo kobiet tak ma.. Jedzie? To jest dobrze.
No ale przecież kupiła meśka 200d chyba nie po to, żeby co 50 tys olej wymieniać nie?
No ba
Mercedesy to auta dla biednych ludzi, raz kupujesz a potem tylko jeździsz i jeździsz..
PS oczywiście o tych starych Meśkach mowa
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6872
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pn maja 14, 2012 08:18
piotrb79 pisze:Kupiłem ostatnio olej na wymianę(jeszcze nie zalany) Valvoline Durablend 5w-40 a dzisiaj wyczytałem na stronie Valvoline że ten olej to półsyntetyk i jest przeznaczony do silników z PD przed rokiem 2000. Mój samochód jet z 2003 czy mogę wlać ten olej do siebie. Nie chce żeby mi się coś stało w silniku?
Tu pisze że silniki PD przed 2000 rokiem
http://valvoline.pl/polish/products/eng" onclick="window.open(this.href);return false; ... esel_5w-40
a tu że po 2000 roku i bądź tu mądry człowieku
http://valvoline.pl/polish/products/eng" onclick="window.open(this.href);return false; ... nformation. Martwi mnie tylko ten półsyntetyk, bo do PD powinien być pełen syntetyk. A na opakowaniu pisze syntetyczna mieszanka(Synthetic blend).
Ponieważ od ok 2003/2004 VW zaczął stosować oleje 5W-30 (wymagane DPF`ami i LongLife`ami) a te to już tylko pełne syntetyki dlatego tak napisali. Możesz śmiało zalać to co kupiłeś i nic mu się nie stanie - norma do pompowtrysków jest spełniona i to jest najważniejsze. Zmieniasz standardowo jak w PD co 15 tys km i wszystko będzie
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
-
Kontakt:
Post
autor: piotrb79 » pn maja 14, 2012 08:36
Dzięki za odpowiedź. Teraz przynajmniej jestem spokojny że olej jest ok.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
-
kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » pn maja 14, 2012 09:08
Piasek, co byś radził zalać do silnika 2,5TDI BFC. Normy normami, ale te motory są wrażliwe na jakość oliwy więc poszukuję czegoś dobrego. Przebieg myślę w granicach 300-400tys bo pracuje ładnie, oleju nie bierze. Do tej pory lany castrol 5w30.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6872
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pn maja 14, 2012 11:15
Dalej to samo. Ew. poszukaj czegoś tańszego żeby nie przepłacać za logo EDGE. Wszak oliwy do tego smoka wchodzi pewnie pod 7L. Np:
http://www.najlepszyolej.pl/syntium_5000av.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » pn maja 14, 2012 13:01
dzięki
Przeglądając ostatnio książkę "Golf/Bora sam naprawiam" spotkałem się z twierdzeniem, że olej powinno wymieniać się przynajmniej raz w roku - co jest dla mnie oczywiste, ale tam było napisane dodatkowo, że najlepiej robić to po zimie. Co o tym sądzicie?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
Jaworess
- Gadatliwa bestia
- Posty: 665
- Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
- Lokalizacja: NOS
-
Kontakt:
Post
autor: Jaworess » pn maja 14, 2012 14:22
Hm, wydaje się logiczne. W lato wysokie temperatury, poza tym dłuższe wyjazdy, zgodzę się z tym stwierdzeniem.
-
KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Post
autor: KamilP » pn maja 14, 2012 14:37
Jaworess pisze:Hm, wydaje się logiczne. W lato wysokie temperatury, poza tym dłuższe wyjazdy, zgodzę się z tym stwierdzeniem.
A ja chyba nie koniecznie.. Kurcze w dieslu podobno olej robi się coraz gęstszy wraz z przebytymi km, więc jest bardziej gęsty jak jest zimny, czyli przy rozruchu, a w zimie temperatury wiadomo sprzyjają temu żeby olej był jeszcze bardziej (dużo bardziej) gęsty.. I na początku pracy silnik ma ograniczone smarowanie. Więc mi się wydaje że lepiej przed zimą olej wymienić.. Nowy zimny olej jest bardziej "płynny"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości