Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn maja 07, 2012 20:26

t0mal pisze:Tym czasem filtrony są zakładane na pierwszy montaż, a ich jakość jest bardzo dobra, filtry mają opatentowaną włóknikę i naprawdę ciężko im coś zarzucić.
:pub:
t0mal pisze:Teraz oleje Liquy Moly, firma ta została rozpropagowana przez tekst, wyprodukowany rzekomo z wypowiedzi inżyniera MB na (oczywiście) niemieckim forum.
odnoszę wrażenie iż to samo dotyczy olejów Motula. Na LM (5W-40) jeździłem i nie uważam iż jest jakoś super-lepszy od innych. Bardziej odporny na spalanie - fakt, ale za to ciut dłużej klepią szklanki po porannym rozruchu. Podobnie zachowuje się Total 5W-40, jedynie MaxLife 5W-40 potrafi natychmiast wyciszać szklanki i jednocześnie być bardzo odpornym na spalanie czy turbino-konsumpcję ale za jakie pieniądze... :panna:
t0mal pisze:Najlepsze oleje są (i były) sprzedawane pod markami Mobil 1
z tym bym polemizował.
t0mal pisze:Odnośnie lepkości to w Polsce nie powinno się lać olejów 15W, w ogóle. Na ostrych mrozach 15W zwyczajnie zamarza.
Latem jest dopuszczalny ale zimą bez ogrzewanego garażu niestety zamarza. Ale nie popadajmy w skrajności. W 20-letni ledwie zipiący silnik który pożera 2-3 litry oleju na 10 tyś km lanie 10W czy 5W to finansowe "hara-kiri". Jak nie ma pierścieni a między tłokiem a cylindrem niemal zapałkę da się przepchnąć nic lepszego niż najtańszy olej nie ma.
t0mal pisze:W VW wygląda to tak, że mają podpisaną umowę z Castrolem, który to robi dla nich specjalny olej Long Life - Edge proffesional 0W30
5W-30 Professional Powerflow for VW :bigok:
t0mal pisze:który można kupić tylko w litrówkach (80 - 100zł sztuka)
no, niektórzy na alle... i podobnych kupują po 30zł wierząc iż to oryginał... Ale jak to mawiają "wiara czyni cuda" :grin:
t0mal pisze:Lanie tego wynalazku do silnika przystosowanego - ok, ale maksymalny przebieg pomiędzy wymianami trzeba ustalić na nie więcej niż 20 000km
i jeżeli to nie zostanie rozpropagowane dalej ludzie będą zarzynać silniki "zgodnie z zaleceniem producenta"
t0mal pisze:Wzorem firmy Renault i jej przygodami z 1.5dci, w których obracały się panewki.
Każdy DCI bez wyjątku zarzynany jest przez absurdalnie długie interwały wymian. Jedynie 3.0 psuje się bo to złom i ma milion wad fabrycznych.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: t0mal » pn maja 07, 2012 22:29

Ok zejde z tonu bo widzie, że jak się coś niedoprecyzuje to nikt się nie domyśli.
Zamarzanie oleju to może zbyt dosłownie powiedziane, ale nie myślcie sobie ze gadam od rzeczy - jeśli w zime zapowiedzą -20 mrozu to zostawcie na noc litrówkę minerała w bagarzniku (jeśli parkujecie na dworze) a z pewnością przyznacie mi rację - olej będzie miał konsystencję gęstego miodu.

Ze specyfikacji olejów wynika (żeby nikt nie łapał mnie za słówka) że olej 15W zachowuje pompowalność do -25 stopni celsjusza, czyli nie nadaje się na polskie zimy koniec i kropka!
Jeśli chodzi o specyfikację do konkretniego silnika, to producent zezwala na lanie oleju 15W tylko i wyłącznie, jeżeli temperatura nie spada poniżej -15 stopni celsjusza - dotyczy to turbodiesli począwszy od golfa II.
Tak naprawdę to lanie oleju 10W jest ledwo wystarczające.

Pisanie, że "a mój znajomy jeździ" niczego nie wnosi i nie dowodzi. Mój znajomy jeździł z wgniecioną miską i świecącą się lampką ciśnienia oleju przez dwa tygodnie, i co z tego.

btw. można i wogóle nie wymieniać oleju TDI na pompie wytrzymuje bez wymiany oleju jakieś 120-130 tys. km, od nowości, znam taki przypadek, w skodzie octavii przetrzymał cały leasing, robione tylko dolewki.
Piasek pisze:no, niektórzy na alle... i podobnych kupują po 30zł wierząc iż to oryginał... Ale jak to mawiają "wiara czyni cuda"
tu by się przydało parę ciekawostek, np dlaczego nie kupujemy oleju z beczki, albo dlaczego ktoś chciałby odkupić ode mnie opakowania po olejach.

A i jeszcze jedna ciekawa rzecz, castrol walczy z podróbkami, do olejów są od niedawna dodawane barwniki świecące w ultrafiolecie - magnatec świeci na zielono, a EDGE na fioletowo. Nie wiem tylko czy rzecz się tyczy wszystkich olejów, czy tylko serii professional.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Jaki olej?

Post autor: kw » pn maja 07, 2012 23:18

t0mal pisze:TDI na pompie wytrzymuje bez wymiany oleju jakieś 120-130 tys.
Widziałem E270 CDi 150tys 3 wymiany oleju 15w40 średnio jedna na 50tys i jeździł. Mrozy mu nie groziły, auto nie stygło miesiącami :D


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

mertin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 12:34
Lokalizacja: Łomża

Jaki olej?

Post autor: mertin » wt maja 08, 2012 11:14

Witam.
Znalazłem taki obrazek ;) daje do myślenia
Obrazek



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » wt maja 08, 2012 12:12

Inną temp. płynięcia (bo to rozumiemy pod pojęciem "zamarzanie oleju") będzie miał pełen syntetyk 15W-40 którego chyba nikt z tu obecnych nie stosuje przez wzgląd na kosmiczne ceny. Inną - będzie miał klasyczny mineralny 15W-40 renomowanego producenta dopiero co wlany w silnik a zuupełnie inną będzie miał minerał 15W-40 który ma już nawinięte 7-8 tyś km w siln. diesla... I wówczas wystarczy niewiele poniżej -10*C i z oleju robi się miód lub w ogóle margaryna co w połączeniu z obsłabionym mrozem akumulatorem daje efekt unieruchomienia auta.
Płynność olejów znacząco spada w miarę wzrostu liczby motogodzin (przebiegu) jaki pracowały w silniku. Dlatego nawet super-płynne syntetyki 0W-30 czy 5W-30 których producenci gwarantują temperaturę płynięcia poniżej -40*C po przebiegu 28-30 tyś km w dieslu mają tę wartość co najmniej o połowę niższą albo jeszcze gorszą a producent twierdzi iż spokojnie jeszcze 20 tys km można na nim zrobić :panna: .


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Jaworess » wt maja 08, 2012 12:54

Latam na LM 10W40 Diesel, wymianki co 7tys. Zima, lato, żaden problem. W ogóle nie zastanawiałem się między 10W a 15W...różnica w cenie nie jest wcale taka duża, tzn 15W wcale nie jest taki tani, chyba że jakiś Lotus :chytry: LiquiMoly 10W40 można dostać 5l za 135zł, nie ma tragedii.
To w dieslu, natomiast w moim benzyniaku (E36 M43) latam na LM 10W40 MoS2 i powiem Wam rewelacja...kiedyś wlałem tam nówkę Castrol Magnatec 10W40...od razu zauważyłem na drugi dzień a właściwie usłyszałem szklanki przez jakieś 2-3 sekundy. Nówka olej, stwierdziłem że podziękuję, to wcześniej na starym tego nie było (sprowadzony). kupiłem tego LM MoS2, zmieniłem i szklanek nie słychać, wierzcie lub nie...ale szczerze polecam LM MoS2.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: t0mal » wt maja 08, 2012 13:38

Jaworess, u ciebie się sprawdzi, ale w nowszym silniku nie konieczne, właśnie ze względu na MoS2, co jest jednoznaczne z wysoką zawartością siarki. Współcześnie dwusiarczek molibdenu dodaje się głównie do smarów.



progres123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 12:08

Jaki olej?

Post autor: progres123 » pt maja 11, 2012 12:52

Mój od zawsze ma Mobil 1 i nie mam zastrzeżeń.


http://www.homepage.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.naszlekarz.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hollex.rzeszow.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Jaki olej?

Post autor: daniel.wwe » sob maja 12, 2012 10:57

Ja śmigam na Valvoline MaxLife i też nie mam zastrzeżeń :bigok:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
piotrb79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: piotrb79 » sob maja 12, 2012 11:22

Mam pytanie o olej Valvoline. Mam Golfa 1.9 TDI PD AXR. Kupiłem ostatnio olej na wymianę(jeszcze nie zalany) Valvoline Durablend 5w-40 a dzisiaj wyczytałem na stronie Valvoline że ten olej to półsyntetyk i jest przeznaczony do silników z PD przed rokiem 2000. Mój samochód jet z 2003 czy mogę wlać ten olej do siebie. Nie chce żeby mi się coś stało w silniku?
Tu pisze że silniki PD przed 2000 rokiem http://valvoline.pl/polish/products/eng ... esel_5w-40" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu że po 2000 roku i bądź tu mądry człowieku http://valvoline.pl/polish/products/eng ... nformation" onclick="window.open(this.href);return false;. Martwi mnie tylko ten półsyntetyk, bo do PD powinien być pełen syntetyk. A na opakowaniu pisze syntetyczna mieszanka(Synthetic blend).


Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jaki olej?

Post autor: wesol » sob maja 12, 2012 12:02

a na mineralnym silnik eksploduje.

Z racji iz mam olej mobila 15W40 mineralny zaleje go do ASZ jak bedzie czas wymiany. Udowodnie tym samym ze silnik nie eksploduje.
To tylko olej a silnik sie uszkodzi jak nie bedzie smarowania, cos sie wykrzaczy lub poprostu juz bedzie zmeczenie materiału. Owszem mozna lac olej olej z gornej polki ale to CIe nie uchroni- nie zagwarantuje ze silnik nie ulegnie awarii.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Jaworess » sob maja 12, 2012 12:09

O Durablend słyszałem i czytałem same dobre rzeczy :D



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki olej?

Post autor: KamilP » sob maja 12, 2012 12:20

Co do tego że TDi wytrzyma ponad 100 tyś bez wymiany oleju, proszę bardzo, bardzo prosta legendarna konstrukcja klik. 15 lat bez wymiany oleju w MB. Ciekawe ile facetka nim km nastukała..



Awatar użytkownika
piotrb79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: piotrb79 » sob maja 12, 2012 13:06

Pytam bo do tej pory caly czas jeżdze na syntetyku, najpirw Castrol teraz Motul.


Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 42 gości