Strona 13 z 114

: wt cze 03, 2008 00:24
autor: szatanek
Jasne ze chodzi o obnizenie temp. spalania tak samo jak w dieslu, a właśnie przez to obnizenie temp. zmniejsza ze ilośc tlenków azotu z spalinach, więc czy to ZS czy ZI chodzi o ekologię.
To ze spaliny z ZI mają wyzszą temp. kazdy wie ale to w zaden sposób nie moze spowodowac przegrzania silnika, spaliny kierowane jeszcze raz na ssanie przez EGR obnizają temp. tylko nieznacznie ale to wystarcza aby NOx w spalinach zmniejszyc, natomiast za utrzymanie róznowagi cieplnej silnika odpowiada układ chłodzenia a nie EGR.

: wt cze 03, 2008 00:31
autor: luzipower
szatanek pisze:Jasne ze chodzi o obnizenie temp.
szatanek pisze:chodzi o ekologię.

: wt cze 03, 2008 00:37
autor: szatanek
Poprzez obnizenie temp spalania zmniejszamy ilość NOx więc ostatecznym celem EGR-a jest własnie zmniejszenie toksyczności spalin głównie na biegu jałowym. Więc jaka tu niejasność? :chytry:

: wt cze 03, 2008 09:10
autor: maciekpppp87
witam, jestem totalnie zelony w tym temacie i mam klika pytan:
- czym zaslepic EGR i jaka gruboscia blaszki?
- jak to wpylwa na dluzsze urzytkowanie ?
- czy moga byc jakies wady tego zabiegu ?
- jakie zalety ?

dziekuje za pomoc

ps. Posiadam silnik 1z+chip 94r pozdrawiam

: wt cze 03, 2008 09:39
autor: souler
maciekpppp87 pisze:witam, jestem totalnie zelony w tym temacie i mam klika pytan:

to przeczytaj poprzednie 11 stron i bedziesz mial odpowiedzi :grrr:

: wt cze 03, 2008 09:53
autor: maciekpppp87
oki spoko tylko chialem wiedziec czy jest sens

: wt cze 03, 2008 11:54
autor: VW User
Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????Jesli tak proszę się przyznawać :grin:

: wt cze 03, 2008 12:52
autor: cowboy
VW User pisze:Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????
do wyrównywania cisnień służy kluczyk (wtedy będą obydwa zerowe)

zrobi sie perpetum mobile - najlepiej połączyć wydech z dolotem :)

kontynuując OT, słyszałem że można robić porting głowicy piaskiem ;) opisany w linku poniżej :

http://www.audiforums.com/m_693578/mpage_1/key_/tm.htm

: wt cze 03, 2008 16:09
autor: VW User
cowboy pisze:
VW User pisze:Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????
do wyrównywania cisnień służy kluczyk (wtedy będą obydwa zerowe)

zrobi sie perpetum mobile - najlepiej połączyć wydech z dolotem :)

kontynuując OT, słyszałem że można robić porting głowicy piaskiem ;) opisany w linku poniżej :

http://www.audiforums.com/m_693578/mpage_1/key_/tm.htm
A ja miałem okazje słyszeć :jezor:

: wt cze 03, 2008 16:44
autor: pszczyna
Piszecie nie na temat a zwłaszcza o ekologi !!!!! każdy który pozbył się zaworu EGR jest z nią na bakier.
Pytam jak się zachowóją benzyniaki po takowyn demontażu zaworu

: śr cze 04, 2008 16:57
autor: luzipower
mała korekta co do mojego zaslepienia ! jak pisałem wcześniej zaślepiłem u góry tej rurki co idzie do EGR - to był błąd ! ta metalowa rurka ma na środku element elastyczny - przerwał sie i zaczął dawać gorące spaliny na rure plastikową co idzie od przepływki do turbiny ! przepaliło ją na wylot i auto przeszło w stan awaryjny ! zrobiłem na panent, aby tylko jeździl ! ale muszę teraz kupić tą rurę... ktoś wie może jak to się zwie ? na allegro nie widzę tego !

leciałem w dłuższą przejażdżkę, miałem głośno muzę i nie słyszałem (tym bardziej, że mam dziurkę w rurze za katalizem i nie zwracałem uwagi) gdyby nie to może obyło by się bez dziury :grrr:

troche się namęczyłem, ale udało się w końcu bez szpilek odkręcić śruby przy kolektorze od turba i tam zaślepiłem jak być powinno !

: śr cze 04, 2008 18:29
autor: jaro4444
szatanek pisze:Poprzez obnizenie temp spalania zmniejszamy ilość NOx więc ostatecznym celem EGR-a jest własnie zmniejszenie toksyczności spalin głównie na biegu jałowym. Więc jaka tu niejasność?
Koledzy nauka u podstaw potrzebna :chytry:

Silnik ZI posiada regulację ilościową mieszanki
Silnik ZS posiada regulację jakościową mieszanki

Mówiąc inaczej - beznzyna z katalizatorem powinna mieć lambda = 1 (czyli na 1 kg paliwa powinno przypadać 14.6 kg powietrza) a ilość mieszanki reguluje się przepustnicą lub silnikiem krokowym na jałowych obrotach. Tylko są takie stany przcy jak np jazda ze stałą prędkością 110 km/h bez gazu na 5 biegu kiedy potrzeba tylko ok 40 KM mocy. Wówczas podaje się spaliny jako "wypełniacz obojetny" przestrzeni cylindra i w ten sposób np z silnika 2.0 otrzymuje się 1.5 pracujący w bardziej optymalny sposób a resztę wypełniją obojetne spaliny. Dodatkowo ciepłe spaliny porawiają odparowanie benzyny w mieszance (szczególnie zimą).

W dieslu jest inaczej - diesel może pracować w bardzo szerokim zakresie proporcji paliwo/powietrze. Jednak nie może przekraczać zbyt dużego nadmiaru powietrza do paliwa bo spalanie nie jest wówczas poprawne i w drugą stronę nie może być za mało powietrza bo zacznie kopcić nie spaloną sadzą.
W ZS wlot do cylindrów jest zawsze otwarty na full, wpada do cylindra dużo powietrza na jałowych obrotach. Aby pokonac opory własne silnika i agregatów potrzebne są śladowe dawki paliwa. Jednak powietrza wówczas jest duuuużooo za dużo i w końcówce procesu spalania powstaje wysoka temperatura i bardzo dużo tlenków azotu. Aby tego uniknąć podawane są spaliny, które analogicznie są "jałowym" wypełniaczem.

Dlatego w silnikach ZI spaliny są podawane przy częściowych obciążeniach a w ZS głównie na obrotach jałowych.

: pt cze 06, 2008 12:47
autor: ArcioTDI
Taki piszecie o tym EGR to i ja się muszę pochwalić. Moja metoda jest chyba najbardziej drastyczna:
wymontowałem całą tą rurkę elastyczną łącznie z zaworkiem i gruszką, dorobiłem według flansz na tej rurce i zaworku nowe flansze tylko oczywiście bez otworu, przykręciłem do kolektorów na nowych uszczelkach z ASO i jest git, w wężyk podciśnienia wkręciłem śrubkę M6 i ściągnąłem opaską.
Auto zdecydowanie jedzie lepiej ponad 3000rpm.
Jest to już moja trzecia walka z EGR-em i zawsze w ten sam sposób ponieważ mam już trzeciego Golfa III 1Z.
Szkoda, że to właśnie my musimy poprawiać fabrykę.

PS We wszystkich Golfach III i Vento jest też niedociągnięcie pod kątem antykorozyjnym, nie chcę robić OT, ale jeżeli będzie zainteresowanie to powiem o co chodzi.

: pt cze 06, 2008 14:08
autor: tommy-cichy
"PS We wszystkich Golfach III i Vento jest też niedociągnięcie pod kątem antykorozyjnym, nie chcę robić OT, ale jeżeli będzie zainteresowanie to powiem o co chodzi."


Ja jestem ciekawy o co z tym chodzi.Także gdybyś mógł troszke o tym opisać...
I jeszcze pytanko co do EGRA czy nie zagrzewa ci się dużo dłużej po jego zaślepieniu,bo ja miałem jakiś czas zaślepiony i autko rozgrzewało sie z kilometry dłużej i stwierdziłem że te spaliny widocznie do czegoś są potrzebne.