Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: koVWal » śr lut 23, 2011 21:25

bradley pisze: koVWal Mk2 napisał(a): Żeby wykluczyć zawór N75 to trzeba go wymienić z zaworem N18 tak? Dokładniej to zamienić wtyczki od nich czy poprzekładać je miejscami zmieniając wężyki i wtyczki?



A jak popsuje ci sie ladowarka od telefonu to podpinasz ja pod inne gniazdko czy zmieniasz na dzialajaca ladowarke?
Nie wiedziałem to pytałem. Dzięki za wyjaśnienie. Jutro będę działał i napiszę co i jak.


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » czw lut 24, 2011 18:35

szybkivw pisze: Może tu mi ktos pomoże ?
Jak nie masz dostępu do vag'a to nikt :popcorn: Odcina ci turbo na "górze" więc masz "przeładowanie" za które w większości przypadków odpowiada zacinające się VNT (mechanizm zmiennych kierownic w turbo), ale żeby to ocenić to potrzebne są logi bs 011 i dynamiczne 003.008.011


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bradley » czw lut 24, 2011 20:27

szybkivw pisze:mój problem polega na tym, że przy duzych prędkościach rzędu 160-190 rozłącza mi Turbawkę i wchodzi w awaryjny, standardowo znika po przekręceniu stacyjki na nowo, ale przy ponownym przegonieniu robi sie tak samo. a notlaufty zdarzają się przy 120 jak czytam forum. Może tu mi ktos pomoże ? :otepienie:
Nie ma reguly. Tryb awaryjny wlacza sie gdy przez okres ponad 5 sekund sa przekroczone wartosci aktualne od tych zadanych. Dlatego na biegach 1-2-3 tryb awaryjny nie wystepuje bo nawet jak bedzie przeladowanie to okres rozpedzania na tych biegach jest zbyt krotki.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » czw lut 24, 2011 20:45

bradley pisze: Dlatego na biegach 1-2-3 tryb awaryjny nie wystepuje bo nawet jak bedzie przeladowanie to okres rozpedzania na tych biegach jest zbyt krotki.
Na 3 może wystąpić ;)


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
dzeju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 25, 2011 15:27
Lokalizacja: Hajnówka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: dzeju » pt lut 25, 2011 16:27

Witam! Wcześniej opisywałem problem , który posiadam w golfie (ten dźwiek " onclick="window.open(this.href);return false; oraz przeładowanie turbiny). Ostatnio byłem u znajomego mechanika i sprawdził przewody oraz gruchę , w gruszce znajdowala sie woda wiec ja wysuszyl i sprawdzil szczelnośc i nie ma zadnych dziur. Sztanga równiez ciezko chodziła wiec ją rozruszal i teraz chodzi lzej. Przeładowania już nie wystepują pozostał tylko ten dzwiek oraz gdy auto jest zimne to nie ciagnie od nizszych obrotów. Zaproponował regeneracje turbiny , lecz jest to koszt w granicach 1200zł. Jak myslicie oddac ją do regeneracji czy znaleźć kogoś kto ją wyczyści?



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » pt lut 25, 2011 16:31

Zrób logi dynamiczne i rzuć na forum, może wystarczy czyszczenie.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » pt lut 25, 2011 18:27

dzeju, lepij dac 200zl na nowa gruche bo moja byla czyszczona i po miesiacu znow to samo a teraz mam spokoj



Awatar użytkownika
dzeju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 25, 2011 15:27
Lokalizacja: Hajnówka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: dzeju » pt lut 25, 2011 18:50

ale u mnie jeszcze na 99% kierowniczki sa zawalone (ponieważ zimą nie czesto krecilem go na wysokie obroty ) bo sztanga ciezko chodzila ,ale rozruszal mechanik ale nadal nie chodzi tak sprawnie jak powinna, zrobie logi jak najszybciej i pozniej bede myslal co dalej



Awatar użytkownika
szybkivw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw lut 03, 2011 17:58

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: szybkivw » pt lut 25, 2011 18:54

przeglądam YT i zauważyłem taki problem, chyba właśnie to występuje u mnie, myślałem że to sprężarka lecz to chyba taki sam dźwięk, co to jest ?

http://www.youtube.com/watch?v=TefBKPRn4fM


Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi :)
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki :D

Awatar użytkownika
dzeju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 25, 2011 15:27
Lokalizacja: Hajnówka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: dzeju » pt lut 25, 2011 19:08

Przeczytaj kilka postów wyżej o czym pisze z kolegami , niestety u mnie jest ten sam problem. Myśle zacznij własnie od gruchy , również czytałem coś takiego ,,ten odglos to na 99 procent odglos surge, czyli odglos powietrza wracajacego do dolotu wokol wirnika turbosprezarki. jedyne co dla pewnosci sprawdzic mozna to zawor n75, jesli jest ok to po prostu zostawic " , http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365381" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj masz temat z identycznym problemem.



Awatar użytkownika
szybkivw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw lut 03, 2011 17:58

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: szybkivw » pt lut 25, 2011 19:24

dzeju pisze:niestety u mnie jest ten sam problem. .
słuchaj, u Ciebie też przenosi się to do wnętrza ? jakieś drżenie drgania rezonans wokół schowka ?


Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi :)
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki :D

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bradley » pt lut 25, 2011 19:32

Grzechu_1990 pisze:
bradley pisze: Dlatego na biegach 1-2-3 tryb awaryjny nie wystepuje bo nawet jak bedzie przeladowanie to okres rozpedzania na tych biegach jest zbyt krotki.
Na 3 może wystąpić ;)
Jak rozpedzasz sie tak dlugo to moze :D U mnie trwa to krocej ;P No chyba ze przeciagne do 4,5tys


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » pt lut 25, 2011 19:34

Mi czasami na 3 przy 60km/h odcinało turbinę, czasami nawet przy hamowaniu silnikiem i tego nie wiedziałem, ruszam sobie a tu mam SDI zamiast TDI :kac:


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » pt lut 25, 2011 20:51

jezeli wtryski i inne rzeczy nie leja to tak latwo nie jest zasyfic turbine jak niekotrzy mysla . Moja po 12 latach i byla poprostu brudna cienka warstwa sadzy .

Znajomemu laly wszystkie wtryski i po miesiacu turbo wygladalo jak by ktos wiadro smoly wlal do srodka



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 196 gości