Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » ndz lis 15, 2009 23:30

Wiesz co pewnie chwyt bo oleje roznia sie na tyle malo ze spelniaja te same normy. Podobnie jak np. lotos gas to jakiegos rodzaju chwyt.

Co nie zmienia faktu ze sam jestem ciekawe czym rozni sie np. mobil super s 10w40 od tego samego z napisem turbodiesel
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 23:32 przez silesian_boy, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » pn lis 16, 2009 12:24

Ja po przeczytaniu wielu tematow na temat wymiany oleju, zdecydowalem sie w koncu na Castrol Magnetec 10W40. Wczesniej nie mialem pojecia jaki olej byl wlany, poniewaz auto sprowadzilem z Niemiec bez zadnej ksiazki. Jak narazie zrobilem z 300 km i niczego niepokojacego nie zalwazylem. Miejmy nadzieje, ze juz tak zostanie.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » pn lis 16, 2009 17:55

joollaa, a ile tego oleju ubywa bo to ważne?


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

joollaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 16:22
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: joollaa » pn lis 16, 2009 18:06

Witam
ubylo okolo litra oleju przez dwa miesiace
pozdrawiam



Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » śr gru 16, 2009 23:14

Z tego co pamiętam to maxymalna wartoś zużycia oleju wynosi 1l na 1000km ale to z zapiskiem ze raczej przydał by się remont :P a tobie je 1l na 200km sprawdz czy kopci na fioletowo na wyższych obrotach skoro na niskich na biało daje, moze turbo pić olej albo pierścienie do wymiany labo np masz gdzies wyciek.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr gru 16, 2009 23:41

wojtaz83 pisze:Z tego co pamiętam to maxymalna wartoś zużycia oleju wynosi 1l na 1000km
a nie 1l/15tyś.? :bajer:



arwam

Post autor: arwam » czw gru 17, 2009 01:32

lawrai, zalej pełny syntetyk Mobil 5W50 i będziesz zadowolony.
jak Ci nie żre oleju to można śmiało zalewać.
ja już mam takie zmiany za sobą i nigdy nie miałem zonka



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw gru 17, 2009 02:16

Michalak pisze:Ja leje Mobil 1 10w 40 to dobry czy zły olej?
Nie ma takiego oleju, jak już to Mobil S 10W40, ale to na marginesie.
Moim zdaniem do kilkunastoletniego auta z X-przebiegiem nie ma sensu lać oleju syntetycznego, wystarczy 10W40. Jeżdząc na 10W40 szybciej buda sie rozsypie niż zajeździsz TDI-ka a zaoszczędzisz sporo niż byś lał syntetycznego CASTROLA.
Ja swoim AFN na 10W40 przejeździłem ponad 100tyś km i silnik jak chodził tak chodzi, na mrozie odpala bez problemu a zużycie oleju nie przekracza 0,6l na 10tyś km. i zawsze takie było. (z tym że jak to niektórzy piszą że im NIE BIERZE OLEJU to ja utrzymuje na pół miarki przez całe 10 tyś, nie leje pod sam "strych" przy wymianie bo jakbym tak nalał to i może nie musiałbym dolewać)



Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » czw gru 17, 2009 08:17

FURMAN TDI, MOWIE ZE MAX CO MOZE SILNIK OLEJ ZJESC TO 1L NA 1000KM ALE ZE WSKAZANIEM REMONTU SILNIKA :p W KTOREJS KSIAZCE VW WYCZYTALEM KIEDYS.
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 08:17 przez wojtaz83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw gru 17, 2009 09:47

wojtaz83 pisze:W KTOREJS KSIAZCE VW WYCZYTALEM KIEDYS
Najprędzej w instrukcji obsługi VW dostarczonej wraz z samochodem. W mojej widnieje nawet zapis o 1.5L oleju na 1000km (albo 1L na 1500 ??) Już nie pamiętam. Mniejsza o to. W każdym bądź razie VW już na etapie wyjazdu z fabryki zakłada ze ich silnik może być "zużyty od nowości" :)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » czw gru 17, 2009 23:51

arturo pisze:Moim zdaniem do kilkunastoletniego auta z X-przebiegiem nie ma sensu lać oleju syntetycznego, wystarczy 10W40. Jeżdząc na 10W40 szybciej buda sie rozsypie niż zajeździsz TDI-ka a zaoszczędzisz sporo niż byś lał syntetycznego CASTROLA.
chłopcze, że tak Ci powiem ; czy jeździłeś już na jednym silniku TD lub TDI na oleju syntetycznym dobrej klasy i nawet na choćby pół syntetyku na identycznych nastawach , że mówisz że nie ma sensu?
ja jeździłem już na różnych olejach i narazie najlepiej sprawdza się Mobił 5W50 i nie zaleję pół syntetyka ani minerału choćby auto miało przebieg nawet i pół miliona km.
chyba że już będzie żarł takie ilości że zwyczajnie by sięie opłacało ale nie dojdzie do tego ja sobie wszystkie silniki remontuję i u mnie nic nie bierze oleju chyba że świerzo po remoncie i do 5000km po nim ma prawo brać trochę oleju.
ja leję taki bo mi auto odczuwalnie lepiej chodzi, mniej pali, i ciszej chodzi więc dla mnie rachunek prosty.
a jak ty lubisz przepłacać to Twój problem



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pn kwie 19, 2010 16:31

mam mały dylemacik, otóż obecnie jeżdże na oleju 15W40, do tej pory miałem takowy za darmo ale skonczyło sie dobre i teraz trzeba zacząć kupować i jest w dobrej cenie olej na litry (niecałe 10 zł/l) firmy Fuchs (czytałem że fabrycznie zalewają tym olejem auta z grupy VAG) z tym że nie mają w sklepie 15W40 a mają 15W50 i moje pytanie czy mogę zmienić dotychczasowy olej na 15W50 bez żadnych negatywnych skutków? czy odpuścić sobie ten olej i kupić jakiegoś castrola lub cos innego ale 15W40?
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 16:32 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

arwam

Post autor: arwam » pn kwie 19, 2010 23:43

mateusz_kajtek, zmień na mobil 5W50 trochę kosztuje ale różnica w działaniu auta sprawi że już nie będizesz chciał wrócić do zwykłego oleju to co nadpłacisz przy kupnie oleju zwróci się i to dość szybko.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » wt kwie 20, 2010 08:24

arwam, 5W50???? z 15W40 na 5W50? to chyba jakis syntetyk jest? a ja na mineralnym jeżdże to z tego co wiem taka zmiana moze bardzo zle sie skonczyć, nadmienie że na liczniku mam 300 000 przebiegu a w rzeczywiostości byc moze i wiecej,
interesuje mnie jedynie różnica miedzy 15W40 a 15W50 bo mam tanio ten drugi olej i jeśli by sie nadawał to bym taki lał.... chodzi o to jaka jest róznica miedzy XXW40 a XXW50 i czy nie będzie jakiś negatywnych skutków po przejściu na ten XXW50... Dodam że olej ten jest do kupienia w firmie które sprzedaje oleje i płyny do traktorów i maszyn rolniczych a oto stronka Fuchsa http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152&L=0


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 102 gości