Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
- Lokalizacja: Śląsk
Wiesz co pewnie chwyt bo oleje roznia sie na tyle malo ze spelniaja te same normy. Podobnie jak np. lotos gas to jakiegos rodzaju chwyt.
Co nie zmienia faktu ze sam jestem ciekawe czym rozni sie np. mobil super s 10w40 od tego samego z napisem turbodiesel
Co nie zmienia faktu ze sam jestem ciekawe czym rozni sie np. mobil super s 10w40 od tego samego z napisem turbodiesel
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 23:32 przez silesian_boy, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]
Ja po przeczytaniu wielu tematow na temat wymiany oleju, zdecydowalem sie w koncu na Castrol Magnetec 10W40. Wczesniej nie mialem pojecia jaki olej byl wlany, poniewaz auto sprowadzilem z Niemiec bez zadnej ksiazki. Jak narazie zrobilem z 300 km i niczego niepokojacego nie zalwazylem. Miejmy nadzieje, ze juz tak zostanie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Z tego co pamiętam to maxymalna wartoś zużycia oleju wynosi 1l na 1000km ale to z zapiskiem ze raczej przydał by się remont a tobie je 1l na 200km sprawdz czy kopci na fioletowo na wyższych obrotach skoro na niskich na biało daje, moze turbo pić olej albo pierścienie do wymiany labo np masz gdzies wyciek.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Nie ma takiego oleju, jak już to Mobil S 10W40, ale to na marginesie.Michalak pisze:Ja leje Mobil 1 10w 40 to dobry czy zły olej?
Moim zdaniem do kilkunastoletniego auta z X-przebiegiem nie ma sensu lać oleju syntetycznego, wystarczy 10W40. Jeżdząc na 10W40 szybciej buda sie rozsypie niż zajeździsz TDI-ka a zaoszczędzisz sporo niż byś lał syntetycznego CASTROLA.
Ja swoim AFN na 10W40 przejeździłem ponad 100tyś km i silnik jak chodził tak chodzi, na mrozie odpala bez problemu a zużycie oleju nie przekracza 0,6l na 10tyś km. i zawsze takie było. (z tym że jak to niektórzy piszą że im NIE BIERZE OLEJU to ja utrzymuje na pół miarki przez całe 10 tyś, nie leje pod sam "strych" przy wymianie bo jakbym tak nalał to i może nie musiałbym dolewać)
FURMAN TDI, MOWIE ZE MAX CO MOZE SILNIK OLEJ ZJESC TO 1L NA 1000KM ALE ZE WSKAZANIEM REMONTU SILNIKA :p W KTOREJS KSIAZCE VW WYCZYTALEM KIEDYS.
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 08:17 przez wojtaz83, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprędzej w instrukcji obsługi VW dostarczonej wraz z samochodem. W mojej widnieje nawet zapis o 1.5L oleju na 1000km (albo 1L na 1500 ??) Już nie pamiętam. Mniejsza o to. W każdym bądź razie VW już na etapie wyjazdu z fabryki zakłada ze ich silnik może być "zużyty od nowości"wojtaz83 pisze:W KTOREJS KSIAZCE VW WYCZYTALEM KIEDYS
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
chłopcze, że tak Ci powiem ; czy jeździłeś już na jednym silniku TD lub TDI na oleju syntetycznym dobrej klasy i nawet na choćby pół syntetyku na identycznych nastawach , że mówisz że nie ma sensu?arturo pisze:Moim zdaniem do kilkunastoletniego auta z X-przebiegiem nie ma sensu lać oleju syntetycznego, wystarczy 10W40. Jeżdząc na 10W40 szybciej buda sie rozsypie niż zajeździsz TDI-ka a zaoszczędzisz sporo niż byś lał syntetycznego CASTROLA.
ja jeździłem już na różnych olejach i narazie najlepiej sprawdza się Mobił 5W50 i nie zaleję pół syntetyka ani minerału choćby auto miało przebieg nawet i pół miliona km.
chyba że już będzie żarł takie ilości że zwyczajnie by sięie opłacało ale nie dojdzie do tego ja sobie wszystkie silniki remontuję i u mnie nic nie bierze oleju chyba że świerzo po remoncie i do 5000km po nim ma prawo brać trochę oleju.
ja leję taki bo mi auto odczuwalnie lepiej chodzi, mniej pali, i ciszej chodzi więc dla mnie rachunek prosty.
a jak ty lubisz przepłacać to Twój problem
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
mam mały dylemacik, otóż obecnie jeżdże na oleju 15W40, do tej pory miałem takowy za darmo ale skonczyło sie dobre i teraz trzeba zacząć kupować i jest w dobrej cenie olej na litry (niecałe 10 zł/l) firmy Fuchs (czytałem że fabrycznie zalewają tym olejem auta z grupy VAG) z tym że nie mają w sklepie 15W40 a mają 15W50 i moje pytanie czy mogę zmienić dotychczasowy olej na 15W50 bez żadnych negatywnych skutków? czy odpuścić sobie ten olej i kupić jakiegoś castrola lub cos innego ale 15W40?
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 16:32 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
arwam, 5W50???? z 15W40 na 5W50? to chyba jakis syntetyk jest? a ja na mineralnym jeżdże to z tego co wiem taka zmiana moze bardzo zle sie skonczyć, nadmienie że na liczniku mam 300 000 przebiegu a w rzeczywiostości byc moze i wiecej,
interesuje mnie jedynie różnica miedzy 15W40 a 15W50 bo mam tanio ten drugi olej i jeśli by sie nadawał to bym taki lał.... chodzi o to jaka jest róznica miedzy XXW40 a XXW50 i czy nie będzie jakiś negatywnych skutków po przejściu na ten XXW50... Dodam że olej ten jest do kupienia w firmie które sprzedaje oleje i płyny do traktorów i maszyn rolniczych a oto stronka Fuchsa http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152&L=0
interesuje mnie jedynie różnica miedzy 15W40 a 15W50 bo mam tanio ten drugi olej i jeśli by sie nadawał to bym taki lał.... chodzi o to jaka jest róznica miedzy XXW40 a XXW50 i czy nie będzie jakiś negatywnych skutków po przejściu na ten XXW50... Dodam że olej ten jest do kupienia w firmie które sprzedaje oleje i płyny do traktorów i maszyn rolniczych a oto stronka Fuchsa http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152&L=0
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 102 gości