Strona 12 z 59

: śr maja 09, 2007 20:45
autor: suavomer
Ja jeżdżę ciągle tak samo, trasy robię ciągle krótkie na zimnym a spalanie wzrosło gwałtownie. Nie dajmy sie nabierać na niewiedzę mechów pt.: "Pan robi krótkie trasy to musi spalać" albo "Wiem Pan ma Pan ciężką nogę"...
Jutro wymieniam pompę, parę dni i się okaże czy to ona. Dalej muszę zrobic rozrusznik i może zacznę sie rozglądać za wtryskami i turbiną (ale ponoć mam dobre).

Pozdrawiam

: śr maja 09, 2007 22:34
autor: rob555
A ja mysle ze szukacie problemow...nowe pompy, jakies uszlachetniacze itd...czekac tylko jak bedzie gorzej.
ALH jest silnikiem mniej wydajnym niz np ASV (bliznacza budowa). TDI to takie dziwolagi ze mniej pala jak sa wydajniesze (oczywiscie bez przesady). Z moich doswiadczen wynika ze o wiele lepiej w codziennej eksploatacji spisuja sie mocniejsze wersje jak ASV jesli chodzi o spalanie. Po prostu lepiej wykorzystuja te paliwo co maja w cylindrach.
Jezeli auto nagle zaczelo wiecej palic a wszyskie parametry wygladaja na OK to po pierwsze wymienil bym przeplywke (co z tego ze przy pelnym bucie pokazuje prawidlowo...mozliwe ze przy lekkich deptaniach zaniza).
Po drugie przyjzal bym sie szklankom bo wbrew opini nie sa wieczne. Zuzywaja sie i to szybciej niz wiele ludzi mysli. Po 150tys km realnego przebiegu moga byc na tyle sflaczale ze skutecznie zmiejszaja wymiane mieszanki miedzy cyklami spalania. Podobnie sprawa EGR i zawalenia kolektora i kanałow w głowicy. Pozniej tez trzeba zobaczyc co turbo robi z cisnieniami. Itd itd....
Powiem tak: zamiast wydawac kase na znalezienie problemu (ktory moze byc typowo eksploatacyjny - silnik tez sie zuzywa) to albo iddzie na dobra impreze albo zrobcie wirusa i auto bedzie mniej palic :bigok: :bajer:

: czw maja 10, 2007 08:18
autor: Remigiusz78
Rob, nie powiesz mi, że nagle, u kilku osób, w samochodach różnych roczników, spalanie jest zdecydowane większe, od tego co podaje fabryka lub kilka innych osób, u których wszystko jeszcze jest ok.
Zgadzam się z ideą, że wtryski ALH to totalna klapa i trzeba je CAŁE wymienić.
Propozycja z przepływką, daje do myślenia, również EGR i szkalnki. Czyli - mamy co robić...

: czw maja 10, 2007 14:09
autor: suavomer
Dobra kanał dolotowy obejrzę jeszcze, ale jestem po przepływce i ciśnienia też są ok: rob555, na forum jest parę moich wątków włącznie z logami. Szklanki po oględzinach mecha są ok. Zostały jeszcze wtryski.

Zresztą walczę bo nie kupuję nowego auta. Ale następne to nie będzie ALH. Ale na pewno VW hehe...

I ostatnia sprawa ten wątek to już klasyczna przepychanka zero pomocy.

Pozdrawiam

: czw maja 10, 2007 22:46
autor: cwb
hmmm kurde trochę się zebrało muszę w międzyczasie zaprzyjaźnić się z wami :P
chociaż mi alh nie robi problemów pali 6 na 100 km i jakoś idzie ale fakt przyznaję się jeżdżę bardzo spokojnie

trochę boję się planowanych przeze mne oponek (215/45 lub 225/45) w szczególności wzrostu spalanka ale zobaczymy

na razie chłopy pomóżcie
czy to dobry wybór ??
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

nie chce zaliczyć wtopy :P a się nie znam

ps. jak mi pomożecie to postaram się zrobić logi i sobie porównacie :D
to dobry deal

: pt maja 11, 2007 12:28
autor: Remigiusz78
Śmiało bierz!, ja kupiłem ten droższy, wszystko bangla jak należy!

: pt maja 11, 2007 13:10
autor: jark26
panowie co to może byc po przygazowaniu kopci na czarno wymieniłem przepływke i na starej nie kopcił tak bardzo troche było widac dymu ale nie tyle czy to sadze po starej źle działającej przepływce turbo daje ciśnienie 0.9 zdjołem węża olej nie dmucha troche zapocone olejem w róże ale bardzo upaprany na zewnątz olejem turbo na kanale sprawdzałem to nie cieknie kiedyś ic był ponoc kleiony jak sprawdzic czy szczelny bo może to on pomóżcie
bo sam nie wiem co ma mechanik sprawdzi i czy wyjdzie to na wagu pozdro

: pt maja 11, 2007 17:51
autor: suavomer
cwb pisze:czy to dobry wybór ??
http://www.viaken.pl/skle...at=5&prodid=103
To mam i jest ok

: pt maja 11, 2007 17:55
autor: niebieski91
jark26 pisze:po przygazowaniu kopci na czarno
a czy to nie bedzie coś z walniętymi wtryskami ??

: pt maja 11, 2007 18:58
autor: jark26
no właśnie nie wiem ale już jedno moge sprawdzic u mechaniora te wtryski ale końcówki czy kąt

: pt maja 11, 2007 19:37
autor: niebieski91
końcówki czy kąt
aż tak sie nie znam ale jak kopci to prawdopodobnie wtyski leja a to powinien mechanior wiedzieć.

: sob maja 12, 2007 11:53
autor: suavomer
Ah więc jestem po wymianie pompy na nową. A raczej z powrotem na starą, bo nowa zepsuta: nie pompuje paliwa k...a m.ć. Więc w tygodniu wizyta z denatką u pompiarza. Znacie dobrego pompiarza w okolicach ZGóry?

: sob maja 12, 2007 16:36
autor: mirass
suavomer pisze:Ah więc jestem po wymianie pompy na nową. A raczej z powrotem na starą, bo nowa zepsuta: nie pompuje paliwa k...a m.ć. Więc w tygodniu wizyta z denatką u pompiarza. Znacie dobrego pompiarza w okolicach ZGóry?
w Lesznie znam..jak cos priv
pisales ze 11mm nowa a tu zonk..wspolczuje

: sob maja 12, 2007 18:11
autor: jodel
U mnie spalanie, sprawdzałem lejąc pod sam korek:
5,1 - 5,2 w trasie (130-140 km/h)
6,5 - 7 w mieście, zimą nawet ponad 7

większych problemów nie mam, tym bardziej z silnikiem, w ciągu ostatniego roku wymieniłem:
korozja schrupała chłodnicę;
agregat klimy (wyłamały się blaszki zaworów, za bardzo nie wiem co z tym zrobić, chyba najlepiej dać do regeneracji);
czasami pokazuje się błąd czujnika stopu;
czasami wycieraczki szaleją po jednorazowym przebiegu, rzadko ale się zdarza się;
ostatnio odzywa się łożysko w przednim kole;
no i ciągle mam problem z mapą odpalania, trzeba kręcić, ale brak czasu powoduje na to żeby się specjalnie wysilać i umawiać;

pozdrawiam jodel