Strona 12 z 22

: śr kwie 01, 2009 23:42
autor: Dzordz-VwBora
Witam. mam takie zapytanie. jaka turbinka znajduję się w moim samochodzie mianowicie VW BORA 1.9 TDI 90Koni Identyczne silniki są w golfach i passatach.

: śr kwie 01, 2009 23:57
autor: Sztomel
Dzordz-VwBora pisze:jaka turbinka znajduję się w moim samochodzie mianowicie VW BORA 1.9 TDI 90Koni
to, że masz 1.9 TDI 90 KM to mało nam mówi, musisz jeszcze podać czy masz silnik o oznaczeniu ALH czy AGR bo to dwie bardzo różne turbiny w kązdym z nich siedzą.

: czw kwie 02, 2009 00:23
autor: Dzordz-VwBora
rozumiem. gdzie dokładnie mogę to sprawdzić?
sorrka słaby jestem jeżeli chodzi o oznaczenia i mechanikę silnika :bigok:

: czw kwie 02, 2009 07:08
autor: Sztomel
w tym linku znajdziesz w moim poście wklejone foty z umiejscowieniem oznaczenia i numeru bezpośrednio na silniku :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=285
ponadto symbol silnika jest wpisany we wlepce w bagażniku przyklejonej do podłogi bagażnika (najczęściej we wnęce na koło zapasowe, na takiej samej wlepce znajdującej się w książce serwisowej samochodu, na nalepce u góry obudowy rozrządu oraz z prawej strony nalepki znamionowej w komorze silnika - naklejonej na prawym lub lewym kielichu amortyzatora.

: ndz kwie 05, 2009 21:50
autor: ryszkiewicz
Witam,

Możecie polecić jakiś warsztat w okolicy Białegostoku, chodzi mi aby zakład specjalizował się bardziej w turbosprężarkach, do przeczyszczenia są kierowniczki - Golf IV 2002 rok silnik ATD

: pn kwie 13, 2009 19:49
autor: MZiobro
Golf IV TDI silnik ATD, łapał notlaufy, kolega był u mirasa i stwierdził zapieczone kierowniczki więc podstawił mi auto i po godzinie ujrzałem to:
:grin:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
auto po czyszczeniu śmiga jak trzeba,zero notlaufów itp...

proszę o ocenę logów

: śr kwie 15, 2009 18:40
autor: Tyfus500
proszę o ocenę logów dynamicznych. samochód to passat b4 90 koni. Pasek jest totalnie zamulony i ledwie można było osiągnąć 4tys obrotów. Mi osobiście wydaje sie ze to przepływka ale oceńcie i napiszcie wasze sugestie

[ Dodano: 15 Kwi 2009 18:41 ]

[ Dodano: 15 Kwi 2009 18:51 ]
Obrazek Obrazek

: czw kwie 16, 2009 11:41
autor: Dzordz-VwBora
Sztomel pisze:
Dzordz-VwBora pisze:jaka turbinka znajduję się w moim samochodzie mianowicie VW BORA 1.9 TDI 90Koni
to, że masz 1.9 TDI 90 KM to mało nam mówi, musisz jeszcze podać czy masz silnik o oznaczeniu ALH czy AGR bo to dwie bardzo różne turbiny w kązdym z nich siedzą.
JEST TO SILNIK AGR

: czw kwie 16, 2009 13:48
autor: kompot
W AGR jest KKK K03 o stałej geometrii łopatek. Niezniszczalne malenstwo :)

: czw kwie 16, 2009 16:05
autor: Tyfus500
dodaje jeszcze logi 001 003 011 bo coś się nie wkleiły ostatnio Obrazek

[ Dodano: 16 Kwi 2009 16:06 ]
PS 90 konne nie miały zmiennej geometrii

: czw kwie 16, 2009 16:14
autor: tobi1111
jakie jest turbo w golfie 1,9 TDI 74 kw AXR 2002
pozdrawiam robert

: czw kwie 16, 2009 23:36
autor: Dzordz-VwBora
Czyli mam Rozumieć, że Turbo Ze stałą geometrią jest lepsze i mniej do zajechania niż turbo ze zmienna geometrią? :chytry: :pub:

: czw kwie 16, 2009 23:49
autor: MZiobro
lepsze to nie ale napewno ciężej je zajechać i tańsze i prostsze w eksploatacji...

: czw kwie 16, 2009 23:50
autor: PinkFloyd
Tyfus500 pisze: PS 90 konne nie miały zmiennej geometrii
Mylisz się tylko Mk IV 90PS do 98.06 nie miały turbiny VNT, powyzej tego roku weszły silniki w 90KM o oznaczeniu ALH i juz zawsze w każdej wersji MKIV TDI były juz turbiny o zmiennej geometrii. Czyli tylko 1,5 roku produkoano zwykłe turbawki.

[ Dodano: Czw 16 Kwi, 2009 ]
MZiobro pisze:lepsze to nie ale napewno ciężej je zajechać i tańsze i prostsze w eksploatacji...
Wg mnie VNT15 ma mocny wirnik i wiecej wytrzyma niz zwykła z AGR ( leprzed do modów ) ale w VNT sa problemy tylko z zawieszajacymi sie kierowniczkami i stąd takie opinie. Po wycieciu kata i przeganianiu autka nie ma problemu z tymi turbawkami. Znam ludzi co maja na nich 300 tys km bez żadnego notlaufa. Po prostu VNT nie lubi jazdy miejskiej, a AGR to wszystko jedno.