Strona 12 z 114

: wt kwie 01, 2008 00:21
autor: EasyRider
Wszyscy opisują tu TDi-ki. A czy w TD aaz można wykonać to samo?

P.S. To mój pierwszy post. Witam wszystkich serdecznie :)

: wt kwie 01, 2008 17:09
autor: skuchol
szukam kogos kto mi wyczysci dolot i ewentualnie zaslepi EGR z okolic slaska oczywiscie nie za darmo;p

: pn kwie 28, 2008 21:31
autor: b8tz
A czy blaszka miedziana nadaje sie do zaslepienia? Czy lepszy kawalek konserwy? Silnik 1.9TD.

: pt maja 30, 2008 23:20
autor: luzipower
Kolektor dolotowy od ASZ (zwany dalej ssakiem :grin: ) dzisiaj zawitał w moim silniczku :bigok: lecz okazało sie, że niestety nie jest to plug&play ! koniec ssaka który wychodzi na intercooler w moim AGR był tak jak by rura 50-tka (nie licząc flanszy) a w ASZ tak jak by 60-tka ! więc ni chu chu nie chciał podejść EGR ! padła szybka decyzja - wywalam EGRa całkiem ! na szczęście przekładkę robiłem u kumpla na skupie złomu :grin: gdzie wszystko się znajdzie :bigok: blacha 8 odrys końca ssaka, wycięty palnikiem, wyszlifowany na szybko, rura 50 od starego wydechu (ładnie pogrubiona na końcu, aby nie zsadzało) szybka akcja z mig-iem, 3 dziurki (2 wiertełka) i pasuje ! Jeżeli chodzi o wygląd to szału nie ma, ale ważne, że zdaje egzamin ! zmontowane na czerwony silikon, bo uszczelka zakupiona wcześniej do mojego EGRa okazała się za mała i bezużyteczna ! Za to uszczelka na kolektory nowa przyszła (mimo, że tamtej nie uszkodziłem to dla pewności... 7 zł)

aha - wyczyściłem doloty w głowicy bez żadnego zatykania, srania, kąbinowania ! porostu śrubokretem wydłubywałem na zewnątrz - po odpaleniu przepalił i jest si !

pozostało zaślepić ustrojstwo od spalin - chciałem na dole przy turbince, ale niestety śruby był tak zapieczone, że nie mogłem odkręcić, a nie chciałem ich upier....niczyć :grin: dlatego zaślepiłem u góry jak podchodziło pod EGRa (blacha kwas 3, chwilka szlifowania, 2 otworkim 2 wiertła do kosza :blush: również czerwony silikon i skręcone na ori śruby) troche dziwnie to wygląda, ale co tam - ważne, że nie przepuszcza (przy zmianie turbawki poprawie)

niepotrzebne wężyki zakręcone grubymi wkrętami, odpięta kostka i po zawodach ! Miras z Wrocka mówił, że mi zrobi z tym porządek jak będę virusa robił !

odczucia... jakoś nie poczułem różnicy, ale może dlatego, że moja toczka zawsze szła do 4300 ciągiem ! a po dorzuceniu dzień wcześniej FMICa do 4600, więc jeżeli chodzi o dynamikę to niestety nic raczej nie odczułem ! za to zaczął mniej kopcić (ale to również zasługa po części nowego coolera) troszkę inaczej gada silniczek, ale tylko troszkę ! i nie jest w calę głośniejszy !

Fotorelacja:

Nowy ssak:
Obrazek

Stary dolot i jego syf:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaślepiony kanał od turbawki:
Obrazek

Wyrzeżbione podejście do Intercoolera:
Obrazek

A tak się prezentuje w całości:
Obrazek

Podczas jazdy próbnej poległ wróbelek (zostawiając ślad na szybie i piórka w lusterku)... :grrr: a narzekają na pijanych kierowców :goof:

Obrazek
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.06.08

mała korekta co do mojego zaslepienia ! jak pisałem wcześniej zaślepiłem u góry tej rurki co idzie do EGR - to był błąd ! ta metalowa rurka ma na środku element elastyczny - przerwał sie i zaczął dawać gorące spaliny na rure plastikową co idzie od przepływki do turbiny ! przepaliło ją na wylot i auto przeszło w stan awaryjny ! zrobiłem na panent, aby tylko jeździl ! ale muszę teraz kupić tą rurę... ktoś wie może jak to się zwie ? na allegro nie widzę tego !

leciałem w dłuższą przejażdżkę, miałem głośno muzę i nie słyszałem (tym bardziej, że mam dziurkę w rurze za katalizem i nie zwracałem uwagi) gdyby nie to może obyło by się bez dziury :grrr:

troche się namęczyłem, ale udało się w końcu bez szpilek odkręcić śruby przy kolektorze od turba i tam zaślepiłem jak być powinno !

: sob maja 31, 2008 10:23
autor: cowboy
luzipower pisze: niepotrzebne wężyki zakręcone grubymi wkrętami, odpięta kostka i po zawodach
jeżeli zaslepiłeś weżyki do EGR i na N18 to niepotrzebnie chyba odpinałeś kostkę... może rzucać błędami ?

: sob maja 31, 2008 17:25
autor: luzipower
na zegarach nie mam błędów, a na vagu to nie wiem, bo doszedł do mnie od viakena, ale z uszkodzoną płytą i muszę skąbinować programik ! Autko jeździ normalnie - nie przechodzi w tryb awaryjny ! a Miras mówił, że jak do niego wpadne to mi zrobi pożądek !

: sob maja 31, 2008 18:29
autor: hakerek3
jesli chcesz stery od viakena to moge Ci podeslac bo mam jego plytke. podaj tylko maila.

: sob maja 31, 2008 18:35
autor: luzipower
fajnie by było :grin: luzimail@poczta.fm

z góry dzięki !

: sob maja 31, 2008 18:44
autor: hakerek3
luzipower pisze:fajnie by było :grin: luzimail@poczta.fm

z góry dzięki !
poszło na maila

[ Dodano: 31 Maj 2008 18:45 ]
jakby coś było nie tak to pisz :pub:

: sob maja 31, 2008 18:53
autor: luzipower
doszło ! po 20 sprawdzę, ale powinno pasić ! dzięki jeszcze raz !

: sob maja 31, 2008 18:54
autor: hakerek3
luzipower pisze:doszło ! po 20 sprawdzę, ale powinno pasić ! dzięki jeszcze raz !
nie ma sprawy. za jakąś godzinkę podeślę Ci linka do pełnej płyty bo właśnie wrzucam ją na rapida ;)

: ndz cze 01, 2008 13:37
autor: pszczyna
Z uporem maniaka zapytuję a co z EGR w benzyniakach????? wiem że to dział ON lecz niema takowych informacji i z racji waszych doświadczeń możliwe że ktoś z was wie coś nieco na ten temat

: ndz cze 01, 2008 23:09
autor: micky
moim zdaniem tylko ekologia

: pn cze 02, 2008 22:06
autor: Corvax
pszczyna pisze:Z uporem maniaka zapytuję a co z EGR w benzyniakach?????
Zostawić w spokoju.
micky pisze:moim zdaniem tylko ekologia
w odróżnieniu od diesla głównym zadaniem w benz jest obniżenie temp spalania, nie ze wzgledu na ekologie a na zdrowie silnika - temp spalin w autach benz jest duzo wyższa niż w dieslu.