Strona 12 z 13

Czyszczenie nastawnika

: czw maja 28, 2015 15:07
autor: VW_seller
twromek pisze:Czwórka nie odpala na ciepłym przez słabe obroty przy rozruchu a nie to, że pompa szrot.
wczoraj patrzyłem luzy na wałku pompy czyli tak jak myślałem ,musze się rozejrzeć za dobrym dołem pompy bez luzów,reszte poprzekładam swoje po za :
twromek pisze:Jak Ci się zacina pierścień to spróbuj przepolerować to miejsce.
właśnie tym czymś ,wymienie na inny .
twromek pisze:Jak koło pompy może się wyrabiać?
koło się nie wyrobi ,właśnie chodziło mi o luz na wałku od koła pompy.

co do odpalania na ciepłym już ogarnąłem temat ale pewnie nie na długo bo jednak najpierw musze zniwelowac ten luz na kółku ,wymieniłem kompa ecu na taki sam tylko sprawny ,ktoś w nim poprawiał mape ,teraz odpala od strzała czy ciepły czy zimny . sprzegło bardzo dobrze działa ale i tak sądze że mam konającą 2-mase. zobaczy się jak wymienie dół pompy z dobrym wałkiem bez luzów.

Czyszczenie nastawnika

: ndz paź 25, 2015 22:13
autor: owieczka
Możecie kogoś polecić z forum kto wyczyści mi nastawnik?

Czyszczenie nastawnika

: ndz paź 25, 2015 23:26
autor: VW_seller
o byłem nie dawno w Zabrzu na miejscu pod blokiem mogłbym ci to zrobić

Czyszczenie nastawnika

: pn paź 26, 2015 07:41
autor: owieczka
a skąd jesteś? Bo może mogę do Ciebie podjechać?

Czyszczenie nastawnika

: pn paź 26, 2015 21:20
autor: bandit_600
Potrzebuje również wyczyścić nastawnik , objawy miałem tak jak poprzednicy wymieniłem dwumas ale niestety problem pozostał. Silnik dalej wpada w drgania przy dojeżdżaniu do świateł zaczyna pracować nie równo. Odpinam czujnik w skrzyni problem znika czy jest ktoś w mojej okolicy aby mi pomógł wyczyścić nastawnik.

Czyszczenie nastawnika

: wt paź 27, 2015 11:33
autor: Adamm
bandit_600, raczej nie bedzie to wina nastawnika

Czyszczenie nastawnika

: wt paź 27, 2015 13:16
autor: VW_seller
dokladnie .jesli to ahf to bardziej ecu do sprawdzenia lub nie sam nastawnik co pompa wtryskowa i jej czujniki. u mnie jak byl luz na panewce w pompie tez tak robil choc 2mase mam konajaca ale nie ma kiedy sztywnego przelozyc.

Czyszczenie nastawnika

: wt paź 27, 2015 16:45
autor: bandit_600
Dwumasę mam nową sachsa , silnik 1.9tdi 90 koni silnik ALH

Czyszczenie nastawnika

: wt paź 27, 2015 23:23
autor: VW_seller
wystarczylo by alh napisac .kazdy w tym temacie w tym i ja zeby zjadl na tych silnikach i kazdy wie co to oznacza. 2 masa nie ma nic do tego .jak pisalem u mnie pada a nie dlugo padnie na amen .mimo to zero szarpania przy dojezdzaniu do swiatel czy hamowaniu itp. musi byc zdrowa pompa .najlepiej bez luzu na panewce .ale tolerancja luzu prawo lewo moze byc do 2mm .osiowy jak jest do 1mm tez bedzie ok .powyzej tego auto szarpie bo ecu jest zbyt czule i nie ogarnia z wysterowaniem . to nie stare 1z .gdzie przy luzach osiowych 4mm auto jezdzilo jak nowe bez szarpania bo stare 8bit sterowniki to olewaly.

Czyszczenie nastawnika

: śr paź 28, 2015 09:51
autor: Noxi
W moim ALH wystąpił podobny kłopot i też bardzo dużo czytałem o tym szarpaniu itp, nastawnik czyściłem, u tunera byłem, a rozwiązaniem było całkiem co innego.
Drgania, czy wibracje pojawiały się zaraz po odpaleniu, a więc przy pracy na bogatej mieszance i często dogrzewaniu świec, więc i większym obciążeniu silnika przez alternator, przy dojeżdżaniu do świateł i wielu innych sytuacjach. Przyczyną był jeden wtryskiwacz z lekko większą korekcją dodatnią - jego wymiana wyleczyła silnik. Ciekawe było to, że korekcja większa była tylko w czasie występującego szarpania, gdy ono ustawało korekcja na tym wtryskiwaczu była na takim samym poziomie jak inne.
Wiem, że to nie temat o tym, ale może pomoże to koledze bandit_600.
Pozdrawiam

Czyszczenie nastawnika

: śr paź 28, 2015 13:07
autor: bandit_600
Czy da się to sprawdzić jak pompa zamontowana w aucie? Dodam że objaw występuje sporadycznie nie zawsze za każdym razem przy dojężdżaniu do świateł czy krzyżówki . Jak i również po odpaleniu nie mam objawów nie równej pracy.

Czyszczenie nastawnika

: śr paź 28, 2015 14:04
autor: VW_seller
u mnie korekcje blisko zera wszystkie do tego sprawdzalem je i maja po 190bar wszystkie i nie leja .ladnie rozpylaja .az dziwne bo ma najechane okolo 300tysi.a napewno tego nikt nie tykal bo 3dni probowalem je wyciagnac.tak mocno siedzialy.to pewnie od nowosci siedzialy.

Czyszczenie nastawnika

: wt mar 01, 2016 19:00
autor: DAWIDg40
Witam. moj golf 1z strasznie szarpie,naj bardziej na 5 biegu z niskich obrotów tad do 2000. jak przyspieszam dynamicznie to nie jest to tak odczuwalne. przeguby wew wymienione,poduszki silnika ok. auto ma wibracje tak do 100km/h. koła przełozone na inne i dalej to samo. dzis jak odpiełem kostke od prędkośćiomierza to szarpanie ustało. czy to brudny nastawnik? ktoś to ogarnie z okolic Iławy?

Re: Czyszczenie nastawnika

: śr gru 06, 2017 23:56
autor: wicekdw
W moim golfie Mk3 z silnikiem 1Z zaczyna mi przepuszczać uszczelka pod pokrywą nastawnika, czyli nad nastawnikiem. Uszczelkę już kupiłem tylko poradźcie mi proszę czy po odkręceniu tej pokrywki muszę korygować jakieś parametry pompy wtryskowej poprzez VAG? Czy jednak nic się nie "poruszy". Oczywiście nie mam zamiaru odkręcać samej obudowy nastawnika tylko jego pokrywę. Chodzi mi o wymianę uszczelki zaznaczonej numerem 27 na poniższym rysunku.

Obrazek