Strona 12 z 46

: czw sie 28, 2008 22:55
autor: andrzejr2006
Panowie powiedzcie jeżeli mi trochę się to koło giba to czy może to mieć jakiś wpływ na rozruch? Ponieważ trochę kiepsko mi odpala świece wszystkie są dobre, a odpala kiepsko przez pierwsze 3 sek. trochę szarpie albo zaskoczy odrazu i zaraz zgaśnie,duże kółko napewno mi bije lekko,nie wiem jak małe bo ciemno już było jak sprawdzałem.
Silnik AAZ

: pt sie 29, 2008 08:47
autor: EasyRider
andrzejr2006 pisze:Panowie powiedzcie jeżeli mi trochę się to koło giba to czy może to mieć jakiś wpływ na rozruch? Ponieważ trochę kiepsko mi odpala świece wszystkie są dobre, a odpala kiepsko przez pierwsze 3 sek. trochę szarpie albo zaskoczy odrazu i zaraz zgaśnie,duże kółko napewno mi bije lekko,nie wiem jak małe bo ciemno już było jak sprawdzałem.
Silnik AAZ
Jak najszybciej jechałbym do mechanika, żeby to zdiagnozować. Jest bardzo prawdopodobne, że to właśnie przez klin na wale przestawia Ci się rozrząd. Ja już to robiłem, aby uniknąć kupna nowego silnika...

: pt sie 29, 2008 10:34
autor: andrzejr2006
Byłem właśnie u mechanika,powiedział to że tak odpala to zapewne paliwo gdzieś się wraca,a co do bicia koła to wcale się nie zdziwił,podobno to już nie pierwszy przypadek,i że tylko regeneracja wału,bo inaczej narobi bałaganu, i że frezowanie bez wyciągania wału nie wchodzi wgre bo co z tego że się zrobi płaskie czoło wału jak wpust na klin będzie wyrobiony,trzeba wyciągać i koniec.Sam nie wiem co robić,rozbebeszyć teraz cały silnik,zregenerować wał to wyniesie mnie to z 1500 zł :crazy: ,może lepiej sprzedać GOLFA i niech ktoś inny się bawi,co poradzicie??

: pt sie 29, 2008 14:45
autor: Bartek84
tomekb78, zdecydowanie Kunice k. Legnicy. Tam jest warsztat, w którym mechaniory specjalizują się w autach VAG a takie kliny robili już nie raz...

: sob wrz 06, 2008 09:27
autor: loti2
Witam!
W moim aaz zaczelo sie juz lekko gibac kolo. Czy ktos z was zna moze adres jakiegos mechanika na opolszczyznie, majacego doswiadczenie w tym temacie?
Prosze dajcie szybko znac bo autko stoi :( :( :(

: sob paź 04, 2008 20:55
autor: Gelooo
ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc

: sob paź 04, 2008 21:00
autor: PinkFloyd
Gelooo pisze:ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc
Trzeba zweryfikowac stan czopu wała, jezeli sie gibie i nie ma ściętego klina lub wyrobionego wystarczy planowanie odp. przyrządem do wyrównainia jego powieszchni, jak bedzie zniszczony to albo napawanie albo inni nacinaja wał w drugim przeciwleglej stronie wała. Po tym nowa zębatka, nowa śruba i klej. Odpwoiednie zblokowanie wału do przykrecenia sruby. Dodoatkowo przydało by sie nowe koło z tłumikiem drgań.

Poczytaj tu co najlepiej kupic i ile kosztuje http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108242

: ndz paź 05, 2008 02:03
autor: grandi
Gelooo pisze:ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc
U mnie skończyło się też tak ścieło klin , pogieło zawory auto stoi

: pn paź 06, 2008 07:59
autor: radek330
sebanr1 pisze:
greg pisze:po za tym kołem i śrubą - jakie straty - głowica? zawory? tłoki??
Na razie nie wiem. Ale spodziewam się totalnej padaki: tłoki, zawory, itd.
Szukam nowego silnika.
witam współczuje szczerze. identyczna sytuacje miałem pare lat temu przy moim golfie III 1,9 TD. 75 koni. przy wyjezdżaniu z garazu, a więc predkość minimalna, obroty tez małe. posypało sie wszystko... zawaory pogięlo, wałek, szklanki..remont silnika ok 2 tys. i zaraz go sprzedałem..

: śr paź 08, 2008 14:43
autor: Gelooo
u mnie nie wiem dlaczego przestawil sie kat wtrysku odpalil od pierwszego po odlaczeniu czujnika temp. sprawdze rozrzad a jak nie to to co moglo to spowodowac kolko nie gibie sie a tego najbardziej sie balem bo oststnio bylo robione

: wt paź 14, 2008 20:56
autor: maniusz
ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Poznania co zeszlifuje czoło wału bez wyjmowania?

: czw paź 16, 2008 22:55
autor: Giant704
Witam
Posiadam golfa '92 z silnikiem AAZ. Wydaje mi się, że giba się koło pasowe. Mam pytanie jak dokładnie wygląda to nieszczęsne gibanie? U mnie wygląda to tak, że jak stane przed autem to koło pasowe nie pracuje w jednej osi, tak jakby pracowało na skrzywionym wale.

Drugie pytanie mam odnośnie mocowania koła na wale. W silniku AAZ jest to rozwiązane poprzez klin. Czyli mam rozumieć, że klin w kształcie trapezu na kole pasowym zazębia się z wpustem o takim samym kształcie na wale korbowym?

: czw paź 16, 2008 23:10
autor: vwolfi
Ja to koło obserwuje bardzo często bo boje się jak ognia, żeby się nie uj******. Później to silnik warty tyle ile waży :crazy:

: wt paź 21, 2008 18:25
autor: Giant704
Witam ponownie
A więc potwierdziło się. Giba się koło pasowe, rozrząd się przestawił. Autem oczywiście już nie jeżdżę, ale szukam warsztatu, który zregeneruje wał i dopasuje do kółka od TDi bez wyciągania go z silnika. Mój mechanik niestety nie zna takiego warsztatu, a sam weźmie za wyciągnięcie wału 500zł. Prosiłbym o namiary na jakiś warsztat z woj. śląskiego, który zrobi to bez wyjmowania wału. W tym wątku znalazłem tylko jeden namiar od kolegi "ilio"
jak ktoś chce numer telefonu zapraszam na pw
warsztat jest w woźnikach śląskich
30 km od Bytomia w stronę Częstochowy
i 10 km od Koziegłów
Ale może ktoś poleci mi jeszcze jakiś warsztat?

Proszę o szybką odpowiedź.

[ Dodano: 22 Paź 2008 18:30 ]
Widzę, że chyba nikt nie odpowie na moją prośbę. Trudno, musze poszukać sam takiego warsztatu.