Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
perki czytaj dokładnie, N75 było wymieniane
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Grzechu_1990, no i w jakim celu ? ja zamiast wymienic n75 podmienilem go z n18 w 30 min i zrobilem logi - zawor wykluczony szukamy dalej i koszt ori zaworu 150zl zaoszczedzone
w mojej wypowiedzi chodzilo w skrocie zeby nie wymieniac co sie da tylko dojsc do tego czy wina lezy w ukladzie i nim sie zajac czy jak w moim przypadku wina lezala w turbo - a zanim dac pare stow na czysszczenie lub tysiaka na regeneracje skupic sie jeszcze na gruszce . Jezeli Wszystko OK to rozbieramy turbo . A nie wydajemu kilkaset zlotych po omacku
Gdybym oddal turbo do czyszczenia -300 -450 zl + wymiana oleju bo naczej nie beda chcieli zamontowac + kolejne 150zl a efekt bylby taki ze mialbym wyczyszczone turbo ktore bylo czyste a problem przeladowania by nie zniknal bo wina u mnie tkwila w gruszce
tak wiec jezeli nie znajdzie sie nikt z forum blisk odo pomocy to chociaz oddac auto do kogos kto zrobi logi i bedzie chcial naprawic a nie naprawic + wymienic wszystko bo wyjdzie rachunek duzy a mechanik jeszcze dostanie pare sprawnych fantow na handel allegro
w mojej wypowiedzi chodzilo w skrocie zeby nie wymieniac co sie da tylko dojsc do tego czy wina lezy w ukladzie i nim sie zajac czy jak w moim przypadku wina lezala w turbo - a zanim dac pare stow na czysszczenie lub tysiaka na regeneracje skupic sie jeszcze na gruszce . Jezeli Wszystko OK to rozbieramy turbo . A nie wydajemu kilkaset zlotych po omacku
Gdybym oddal turbo do czyszczenia -300 -450 zl + wymiana oleju bo naczej nie beda chcieli zamontowac + kolejne 150zl a efekt bylby taki ze mialbym wyczyszczone turbo ktore bylo czyste a problem przeladowania by nie zniknal bo wina u mnie tkwila w gruszce
tak wiec jezeli nie znajdzie sie nikt z forum blisk odo pomocy to chociaz oddac auto do kogos kto zrobi logi i bedzie chcial naprawic a nie naprawic + wymienic wszystko bo wyjdzie rachunek duzy a mechanik jeszcze dostanie pare sprawnych fantow na handel allegro
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
No w Warszawie za czyszczenie turbo (rozbieranie i składanie) to 300zł, taniej to jest lipa o czym sie przekonałem niestety, a że Zydze kazali wymienić N75 to ten nieświadomie to zrobił
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
jezeli winne sa zapieczone kierownice to nie jest to duza suma zeby wyjac turbawke w AHF to troche czasu i nerwow to kosztuje .Grzechu_1990 pisze:No w Warszawie za czyszczenie turbo (rozbieranie i składanie) to 300zł, taniej to jest lipa o czym sie przekonałem niestety, a że Zydze kazali wymienić N75 to ten nieświadomie to zrobił
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Najgorsze w tym Panowie, ze mieszkam w Niemczech, a tu sie w jakies czyszczenia nie bawia tylko od razu wyniana. Ceny przynajmniej czterokrotnie wyzsze jak w Polsce. 1 godz.pracy mechanik bierze 35-45 euro. Mam mechanika z Polski, ktory pracuje w salonie VW, ale on juz tez tak nauczony. Chyba w kwietniu pojade do Polski i tam u znajomego mechanika wszystko postaram sie zrobic, bo i rozrzad pomalu musze wymienic ( ostatni byl przy 105 tys. teraz mam 189 tys. ) , bo tutaj ok.1100 euro kostuje wymiana.
Dzeieki za uwagi i wskazowki.
Ps.
perki napisales cyt. bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa .
mozesz mi cos wiecej o tym napisac ?
Dzeieki za uwagi i wskazowki.
Ps.
perki napisales cyt. bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa .
mozesz mi cos wiecej o tym napisac ?
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
W styczniu czyścili mi turbo - prawie bez efektu, a kupa kasy. Zrobię logi to wrzucę na forum to może mi ktoś pomoże. Więcej tego błędu nie zrobię -. lepiej byłoby od razu regenerować.
A swoją drogą jak długo Niemiec zmienia rozrząd, że taka cena jego wymiany? Mi to zajęło z 10 godzin. Większość z Was zrobi to ze dwa razy szybciej.
A swoją drogą jak długo Niemiec zmienia rozrząd, że taka cena jego wymiany? Mi to zajęło z 10 godzin. Większość z Was zrobi to ze dwa razy szybciej.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Żebyś się nie zdziwił jak po regeneracji będą dalej cyrki, niemal zawsze sterowanie VNT jest celowo "źle" ustawione, a sama regeneracja to "pic na wodę" wypiaskowane turbo, co by ładnie wyglądało jak nowe, ot cała regeneracja, często nawet nie wyważone, a gwarancją można sobie podetrzeć, bo tyle jest zazwyczaj wartamizu pisze:Więcej tego błędu nie zrobię -. lepiej byłoby od razu regenerować.
Drogo jak diabli nawet jak na "Rzesze"Zyga11 pisze: bo tutaj ok.1100 euro kostuje wymiana.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
dlatego mysle w Polsce ( jezeli znajomy mechanik stwierdzi, ze to turbo ) wymienic na nowe, a nie jak piszecie kombinowac z czyszczeniem itp.
Moze ktos wie ile m/w kosztuje turbo do IV-ki 66 KW ? No i ile m/w zycza sobie mechanicy za wymiane.
Nie wiem, czy moze to miec jakis zwiazek z tymi notlaufami u mnie, ale dwa razy komputer pokladowy kazal mi zjezdzac do warsztatu, bo alternator nawalil.
Po sprawdzeniu okazalo sie ,ze laduje i wszystko OK.
Ps.
Perki mozesz mnie oswiecic odnosnie tego :
perki napisales cyt. bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa .
Moze ktos wie ile m/w kosztuje turbo do IV-ki 66 KW ? No i ile m/w zycza sobie mechanicy za wymiane.
Nie wiem, czy moze to miec jakis zwiazek z tymi notlaufami u mnie, ale dwa razy komputer pokladowy kazal mi zjezdzac do warsztatu, bo alternator nawalil.
Po sprawdzeniu okazalo sie ,ze laduje i wszystko OK.
Ps.
Perki mozesz mnie oswiecic odnosnie tego :
perki napisales cyt. bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa .
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
jedziesz do mechanika i 90% z nich podpina kabel , wyswietla mu sie blad np przekroczona gorna granica doladowania = przyyczyn moze byc pincset od wezykow , poprzez zaworki az do wnetrznosci turba . A on po odczytaniu tego bledu stwierdza TURBO DO WYMIANY 1000zl , olej odrazu 300 zl , dla pewnosci wymienimy jeszcze zawor n75 za 150 zlZyga11 pisze:
Ps.
Perki mozesz mnie oswiecic odnosnie tego :
perki napisales cyt. bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa .
zeby sprecyzowac ten blad trzeba zrobic logi i wtedy juz widac czy szukac nieszczelnosci czy problem tkwi w turbine lub gruszce przy niej .
Kabelki do diagnostyki na allegro kosztuja 60zl , podpinasz do zwyklego laptopa i mozesz diagnozowac auto na wszelkie sposoby
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
co sadzicie o taki urzadzonku ?
http://www.obd-diagnose-shop.de/product ... cts_id=147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.obd-diagnose-shop.de/product ... cts_id=147" onclick="window.open(this.href);return false;
- koVWal
- Golf Uzależnia
- Posty: 497
- Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
- Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
- Kontakt:
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam. W moim golfie mam problem. Powyżej 120km/h samochód traci moc i nie jedzie. Po zgaszeniu/włączeniu silnika wraca moc do 120 km/h. Tzw. noflaut. Byłem dziś na VAG' u i nic nie pokazało za pierwszym razem. Po przejechaniu i złapaniu noflaut' a VAG wykazał błąd:
519 Czujnik Ciśnienia w Przewodzie Dolotowym G71 zwarcie do plusa.
Czy to na pewno może być to? Także powymieniam wszystkie wężyki od czujników na nowe bo mam poprzecierane ale nie są dziurawe. Żeby wykluczyć zawór N75 to trzeba go wymienić z zaworem N18 tak? Dokładniej to zamienić wtyczki od nich czy poprzekładać je miejscami zmieniając wężyki i wtyczki?
519 Czujnik Ciśnienia w Przewodzie Dolotowym G71 zwarcie do plusa.
Czy to na pewno może być to? Także powymieniam wszystkie wężyki od czujników na nowe bo mam poprzecierane ale nie są dziurawe. Żeby wykluczyć zawór N75 to trzeba go wymienić z zaworem N18 tak? Dokładniej to zamienić wtyczki od nich czy poprzekładać je miejscami zmieniając wężyki i wtyczki?
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Ja ci pokazalo, ze czujnik ciśnienia,to zacznij od tego, a jak dalej bedzie notlauf, to sie bedziesz dalej martwil, jak ja zreszta.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Notlauf!koVWal Mk2 pisze:Tzw. noflaut
A jak popsuje ci sie ladowarka od telefonu to podpinasz ja pod inne gniazdko czy zmieniasz na dzialajaca ladowarke?koVWal Mk2 pisze: Żeby wykluczyć zawór N75 to trzeba go wymienić z zaworem N18 tak? Dokładniej to zamienić wtyczki od nich czy poprzekładać je miejscami zmieniając wężyki i wtyczki?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam, po zmianie n75 na n18 szedł tak samo ? chodzi o przyspieszenie ja zmieniłem to zrywał sie dopierro 0d 3 tys wcześniej można było książke czytać ;P a na n75 idzie dobrze chyba.. mój problem polega na tym, że przy duzych prędkościach rzędu 160-190 rozłącza mi Turbawkę i wchodzi w awaryjny, standardowo znika po przekręceniu stacyjki na nowo, ale przy ponownym przegonieniu robi sie tak samo. a notlaufty zdarzają się przy 120 jak czytam forum. Może tu mi ktos pomoże ?perki pisze: ja zamiast wymienic n75 podmienilem go z n18 w 30 min
Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości