Strona 12 z 445

: wt lip 29, 2008 07:51
autor: Misza Iwicz
Dzięki za odpowiedź.
Silnik zdaje się być w dobrym (lub bardzo dobrym) stanie. Ma przejechane 140 tys. żadnych problemów, dobrze odpala. Nie wiem gdzie szukać info o pompowtryskiwaczach, lub pompie VP - nie wiem co u mnie jest. W książce serisowej zdaje się, że właśnie przy oleju są cyferki 505.00 (książka po niemiecku... :) ) Ale to i tak nie daje mi odpowiedzi czy 0W czy 5W, a na Allegro 0W jest deko tańszy.

: wt lip 29, 2008 08:32
autor: souler
masz pompe, czyli norma 505.00. mozesz sprobowac 0w i zobaczysz co bedzie sie dzialo. zrobisz ze 3kkm to sie przekonasz czy silnik bierze czy nie. najwyzej przejdziesz na 5w. przy takim przebiegu i zdrowym motorze tylko i wylacznie syntetyk.

: sob sie 02, 2008 13:18
autor: Maciej (bzik)
Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum.

Mam pytanie które pewnie większości śni się po nocach :) JAKI OLEJ?

Wiem, wiem było mnóstwo razy ale nigdzie nie mogę znaleźć nic o moim silniku.
Moje auto: VW Jetta 1.9 TDI 105 KM DSG 2005 r. kod silnika BRM
Auto ma przebieg 30 kkm sprowadzone z USA (pierwszy właściciel to mój ojciec) i problem jest taki że według książki serwisowej wymiana oleju ma być za 2 kkm czyli co 16 kkm (10 tys mil) a ja nie mam pojęcia jaki był wymieniany olej wiem tylko że wszystko było robione w serwisie vw ale nie ma nic napisanego a te barany nie mogą mi powiedzieć bo zawsze jakiś idiota siedzi przy telefonie.
Pomóżcie.
A jeszcze jedno pytanie jeżeli zapali mi się lampka serwis i sam ją zgaszę to zapali mi się znów za 16 kkm?

: sob sie 02, 2008 15:21
autor: doggie
Maciej (bzik) pisze:Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum.

Mam pytanie które pewnie większości śni się po nocach :) JAKI OLEJ?

Wiem, wiem było mnóstwo razy ale nigdzie nie mogę znaleźć nic o moim silniku.
Moje auto: VW Jetta 1.9 TDI 105 KM DSG 2005 r. kod silnika BRM
Auto ma przebieg 30 kkm sprowadzone z USA (pierwszy właściciel to mój ojciec) i problem jest taki że według książki serwisowej wymiana oleju ma być za 2 kkm czyli co 16 kkm (10 tys mil) a ja nie mam pojęcia jaki był wymieniany olej wiem tylko że wszystko było robione w serwisie vw ale nie ma nic napisanego a te barany nie mogą mi powiedzieć bo zawsze jakiś idiota siedzi przy telefonie.
Pomóżcie.
A jeszcze jedno pytanie jeżeli zapali mi się lampka serwis i sam ją zgaszę to zapali mi się znów za 16 kkm?
olej o specyfikacji 505.01 dedykowany do pompowtryskiwaczy i proponowałbym z tym przebiegiem 0W a jak ci się zapali SERVICE to w tym aucie niestety tylko za pomocą kompa (w serwisie lub u tunera) można zresetować i ustawić od nowa - zapewne ustawiony jest co 10 tyś mil - można to zmienić

: sob sie 02, 2008 17:59
autor: Maciej (bzik)
rolbro4 pisze:olej o specyfikacji 505.01 dedykowany do pompowtryskiwaczy i proponowałbym z tym przebiegiem 0W a jak ci się zapali SERVICE to w tym aucie niestety tylko za pomocą kompa (w serwisie lub u tunera) można zresetować i ustawić od nowa - zapewne ustawiony jest co 10 tyś mil - można to zmienić
Ok wielkie dzięki możesz mi jeszcze powiedzieć czy jest to olej LL czy nie, czy wymiana tego oleju co 16 kkm jest ok czy mam to robić częściej. I jeszcze jedno czy ma to być olej 0W40 czy np 30 bo coś o takim też czytałem.

Dodam tylko że mam zamiar wlewać Castrol lub Valvoline mam nadzieje że to dobre oleje jeżeli chodzi o silnik TDI do tej pory jeździłem tylko benzyniakami i lałem zawsze Castrol.

: sob sie 02, 2008 18:28
autor: doggie
jak wymiana była co 10 tyś. mil to na pewno jest 505.01, oleje LL mają normę 504.00/507.00 (kiedyś VW stosował LL 506.01 ale to to samo). normalny serwis z olejem 505.01 co 15 kkm, natomiast jak chcesz lać olej typu LL to musisz robić dużo kilometrów, około 25.000 km rocznie, ja raczej bałbym się lać LL w naszym kraju i wymieniać go raz na dwa lata jak mówi jego specyfikacja

: sob sie 02, 2008 22:35
autor: Maciej (bzik)
rolbro4 pisze:jak wymiana była co 10 tyś. mil to na pewno jest 505.01, oleje LL mają normę 504.00/507.00 (kiedyś VW stosował LL 506.01 ale to to samo). normalny serwis z olejem 505.01 co 15 kkm, natomiast jak chcesz lać olej typu LL to musisz robić dużo kilometrów, około 25.000 km rocznie, ja raczej bałbym się lać LL w naszym kraju i wymieniać go raz na dwa lata jak mówi jego specyfikacja
Ok wielkie dzięki rolbro4 zasłużełeś na :kufel: zrobię tak jak piszesz zaleje ten 505.01 0W albo 5W postaram się jeszcze dowiedzieć jaki był od początku a co do wymiany będę trzymał się książki serwisowej czyli 16 kkm nie wiem jeszcze czy nie skusić się na dalsze przeglądy w serwisie VW zadzwonie w poniedziałek i dowiem się jakie mają ceny przeglądów.

Jeszcze raz dzięki.

: wt sie 05, 2008 13:55
autor: elemenateur
Maciej (bzik) pisze:rolbro4 napisał/a:
jak wymiana była co 10 tyś. mil to na pewno jest 505.01, oleje LL mają normę 504.00/507.00 (kiedyś VW stosował LL 506.01 ale to to samo). normalny serwis z olejem 505.01 co 15 kkm, natomiast jak chcesz lać olej typu LL to musisz robić dużo kilometrów, około 25.000 km rocznie, ja raczej bałbym się lać LL w naszym kraju i wymieniać go raz na dwa lata jak mówi jego specyfikacja


Ok wielkie dzięki rolbro4 zasłużełeś na :kufel: zrobię tak jak piszesz zaleje ten 505.01 0W albo 5W postaram się jeszcze dowiedzieć jaki był od początku a co do wymiany będę trzymał się książki serwisowej czyli 16 kkm nie wiem jeszcze czy nie skusić się na dalsze przeglądy w serwisie VW zadzwonie w poniedziałek i dowiem się jakie mają ceny przeglądów.

Jeszcze raz dzięki.
Ja polecam 5W40 505.01 oczywiście Motula do Ciebie :bigok:

: czw wrz 11, 2008 15:25
autor: Marcin-Odra
Witam

Mój poprzedni temat został zamknięty, a szkoda, bo dalej mam ból głowy.
Posiadam Ibize Cupre z silnikiem TDI 160 o oznaczeniu BUK (w katalogach również oznaczany jako BPX)
W książce serwisowej na dole pisze po francusku małymi literami że zaleca się olej 0W-30 o normach VW 506 01 lub VW 507 00
Na kartce która była w samochodzie zaznaczono przebieg oraz rodzaj oleju przy ostatniej wymianie, jest to Castrol TXT 5w-40
Dzwoniłem do serwisu seata i powiedzieli mi, że zalecają i leją w serwisie Shell 5w30.

Auto ma 2 lata, 40 tys. przebiegu, a ja straszy dylemat jaki olej będzie najlepszy :/

Re: Jaki olej?

: czw sty 15, 2009 14:59
autor: patefon2
lawrai pisze:tak jak w temacie , jaki olej jest najlepszy do golfa III 1.9 tdi ? syntetyk czy mineralny ? info jest takie ze lubie przycisnac autem i nie wiem jaki olej bedzie dla niego najlepszy a myśle ze inni tez tym tematem sie zainteresuja . Pozdrawiam

Ja na twoim miejscu nalałbym półsyntetyka .Ja osobiście leje olej z firmy Millers Oils XFE-PD 5w40. Jest to nowość na rynku polskim ale jest naprawdę bardzo wysokiej jakości. Mają bardzo duże doświadczenie w motorsporcie.

: ndz lis 15, 2009 16:34
autor: joollaa
Wtam wszystkich.
oczywiscie jak wczesniej mam pytanie jaki olej?
przyznam ze nie znam sie dobrze w tej kwesti,
olej byl wymieniany juz 2 razy
jezdze- golfem IV 1,9 TDI, 110, 99r niby przebieg ok 200 tys. ( w co watpie) -od pol roku
ostatnio okazalo sie ze ubylo sporo oleju od ostatniej wymiany, nie zauwazono zadnych wyciekow, przy odpalaniu bialy dymek
ogolnie auto sprawne
Pozdrawiam

: ndz lis 15, 2009 20:18
autor: Michael G60
A jak mi wyjaśnicie coś takiego:
Wielu producentów, np. LOTOS, TOTAL czy MOBIL mają w swoje ofercie np. olej 10W40 oraz 10W40 DIESEL. Z tym że oczywiście jeden jest np. SL/CF a drugi tylko do diesla określony jako CF.
To znaczy że tak na prawdę lepszy jest ten SL/CF bo spełnia więcej norm, dlatego że może być także do silnika benzynowego ?
Czy lepiej kupować tylko olej oznaczony tylko CF ??

: ndz lis 15, 2009 23:15
autor: silesian_boy
Michael G60 pisze:To znaczy że tak na prawdę lepszy jest ten SL/CF bo spełnia więcej norm, dlatego że może być także do silnika benzynowego ?
Czy lepiej kupować tylko olej oznaczony tylko CF ??
Nie po prostu w tych normach literka S oznacza norma dla silnikow benzynowych a C dla diesli a druga litera oznacza dopiero klase jakosci :bajer:

: ndz lis 15, 2009 23:19
autor: Michael G60
Ja to wiem:)

ale jeden z olei jest oznaczony "S/C" a drugi tylko C"/".

Tak więc do diesla lepiej lać tylko oznaczony "C/" czy raczej jest to chwyt marketingowy ???