Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » ndz gru 21, 2008 18:26

Wymiana aku w moim przypadku nic nie zmieniła. Jak już go wymieniłem to podczas rozruchu ciepłego silnika patrzyłem na obrotomierz. Przez kilka sekund rozrusznik nakręcał 100 obrotów a po chwili 200 ale trwało to czasami nawet 5-6 sekund.
Zregenerowałem rozrusznik bo był już zajechany a nawet nie spodziewałem się takich efektów. Jeśli rozrusznik nakręca 200 obrotów i ciepły silnik nie odpala to coś wtedy jest nie tak!!!

Elektryk powiedział że samo czyszczenie czy smarowanie rozrusznika jest bez sensu bo po chwili i tak problem wróci i wierze w jego słowa bo chłop siedzi w tym jakieś 20 lat a co więcej powiedział że spotkał się już z kilkoma rozrusznikami od 1.9 tdi boscha które mają jakąś ukrytą wadę wirnika !!!
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 18:28 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ShauN
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2060
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 20:59
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: ShauN » pt gru 26, 2008 23:59

hehe aku mi padł... ciekawe co będzie jak założe nowy :>


Obrazek
_______MK5 GTI pakiet 2.0 TDI by ShauN^______

Kamil81Waw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamil81Waw » sob gru 27, 2008 00:20

ShauN pisze:hehe aku mi padł... ciekawe co będzie jak założe nowy :>
Witaj mam golfa z tym samym silnikiem co ty i kiedys mialem dokladnie identyczny problem.
Okazało sie ze koło pasowe paska rozrządu miało luzy, chodzi mi o to koło na ktorym pracuje pompa paliwa więc na diagnostyce pokazywalo ze paliwo jest podawane do cylindra za pózno (zły początek wtrysku) - i z tego powodu za nic nie mogłem odpalic na ciepłym siniku.
Za pierwszym razem mechanik skręcil to wg. instrukcji kluczem dyn. ale to pomogo na krótko i okazało sie ze problem powrócił. Pojechałem ponownie do mechanika i tym razem zrobili to bardzo solidnie oprócz solidnego dokręcenia felernego koła pasowego zakleili je jakims silikonem do metalu.
Auto do dzis pali i na ciepłym i na zimnym dodam ze minęły juz 3 lata od tamtej naprawy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 14:04

U mnie jak byl padniety czujnik temperatury paliwa to tez na cieplym ciezko odpalal.Czytal temp. rzedu kilkadziesiat stopni na minusie i komp glupial bo czytal,ze silnik cieply a paliwo zimne.

[ Dodano: 27 Gru 2008 13:06 ]
Zapomnialem dodac,ze brat mial to samo w w swoim tolku.Wymienil czujnik i wszystko wrocilo do normy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » sob gru 27, 2008 14:25

u mnie nie tez nie palil na cieplym wymienialem aku, rozryszniki i czujniki i nawet tuner ze sprzetem i wiedza rady by niedal, jak zimny od strzala jak cieply 10obrotow dopiero kolega klucz na wal zalozyl i niemogl silnikiem obrucic wal byl krzywy 20setek jak sie zagrzal to go panewy lapaly wsadzilem blok z walem i tlokami od asz i pali nawet niezle, mozna by bylo zainwestowac u tunera w wieksza dawke startowa ale znajac mojego farta zaraz dwumasa by trafilo

pozdrawiam



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 15:25

Dawke startowa w silniku VP mozesz zmienic vagiem.Moze nie w takim zakresie jak programem,ale w zupelnosci wystarcza.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob gru 27, 2008 15:46

sagon pisze:w zupelnosci wystarcza.
tylko w niektórych autach ...



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » sob gru 27, 2008 18:20

No to ja podsumuje swoje doświadczenie:

Ja dałem również auto do serwisu Bosch, zleciłęm im sam zeby wycągli rozrusznik i go sprawdzili ale widocznie zakpili sobie ze mnie.

Ja wiem, ze wina u mnie leży w rozruszniku bo wystarczyło wyczyścić przewód plusowy przy rozruszniku i odczułem wyraźną poprawę. Ale mechanik się uparł i zwiekszyli dawkę startową w kanale 05.

Przed oddaniem auta do mechanika radzę dokładnie sie upewnić jak będą naprawiać:
1. Czy szukanie przyczyny w rozruszniku
2. Czy zmiana dawki startowej w kanale 05
3. Czy wgrywanie nowych map startowych.

Ja się upewniłem ale w serwisie boscha i tak mnie oszukali. Troche pokręcili, i powiedzieli, że będą zmieniać mapę stratową i muszą wyciągnąć komputer. Ale niestety sam sobie po naprawie sprawdziłęm i okazało się, że zmienili tylko dawkę stratową -
Uwaga to też zmiana mapy startowej ale tylko zmiana a nie podmiana na inna!

Za zmianę dawki skasowali mnie 400zł a ja zapłaciłem bo byłem przekonany ze wgrali nową mapę. Niestety wykręcili sie i kasy nie odzyskałem! TAKIE CHAMSTWO!

Jak już będzie ciepło to przymierzam się do naprawy rozrusznika, żeby z powrotem zmienić dawkę startową na oryginalna.

Warto przed tym wszystkim znaleźć i spojrzeć na mapę rozruchową, wtedy wszystko się wyjaśni.

Natomiast warto jeszcze sprawdzić:
1. Temperaturę płynu chłodzącego/ nie znalazłem czemu nie temperaturę paliwa skoro wykres mapy zależy od temp. paliwa i obrotów.
2. Kąt początku wtrysku - czyli przede wszystkim ustawienie rozrządu. Opóżniony zapłon wpływa na odpalanie na zimnym ale również na ciepłym!
3. Wydajność akumulatora

Wiem, że podmiana mapy startowej pomaga w prawie każdej sytuacji, ale to jak ją kto zmienia nikt nie wie, a za koło dwumasowe nikt nie zapłaci.

Ja jestem natomiast za tym, żeby znaleźć usterke, ewentualnie zmieniać dawkę startową i obserwować czy pomaga.

Pozdrawiam
Wojciech



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob gru 27, 2008 20:11

wiem, że rob555 nieźle się napocił i wkur..wił zanim niektórym wytłumaczył na czym problem polega ale dla ciekawostki również zapodam jeden link od właściciela BMW - marka antagonistyczna ale są jej posiadacze, którzy warci są szacunku i dla nich moje ukłony :

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376


Obrazek

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pn gru 29, 2008 14:05

u mnie ten sam problem co w tytule tematu.

dziś byłem u mechanika. stwierdził, że trzeba przemapować dawkę paliwa na ciepło.
tak się składa, że mam znajomą osobę w VTG i na tygodniach pojawię się u niej. mam nadzieję, że to pomoże.


Obrazek
Obrazek

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pn gru 29, 2008 14:10

cashtetzky pisze:stwierdził, że trzeba przemapować dawkę paliwa na ciepło.
Proponuję najpierw spróbować zwiększyć dawkę rozruchową w kanale 05 i między czasie szukać przyczyn złego odpalania.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pn gru 29, 2008 14:18

wtct pisze:
cashtetzky pisze:stwierdził, że trzeba przemapować dawkę paliwa na ciepło.
Proponuję najpierw spróbować zwiększyć dawkę rozruchową w kanale 05 i między czasie szukać przyczyn złego odpalania.

Pozdrawiam
Myślę, że jeśli auto znajdzię się w VTG to już oni się tym zajmą.

pzdr


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ShauN
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2060
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 20:59
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: ShauN » sob sty 10, 2009 00:47

Ja powiem tak. Akumulator mi padł, założyłem nowy i problem zniknął. Po prostu jak silnik był zimny a więc olej był gęsty, ciśnienie było i aku który był na wykończeniu miał siłę i zapalał od kopa. W momencie gdy silnik był ciepły a więc olej rzadki wyczerpany aku nie miał już tej "iskry" i dlatego długo kręcił. Wymieniłem aku i teraz pali dobrze i na zimnym i na ciepłym. PozdraVWiam :bigok: :green_fuck:


Obrazek
_______MK5 GTI pakiet 2.0 TDI by ShauN^______

Cienki07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 08, 2008 10:29
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Cienki07 » pn sty 12, 2009 01:57

Myślę ze zmiana map to ostateczność, w swoim ALH nigdy nie miałem z tym najmniejszych problemów (i tak powinno być w sprawnym TDI), zły stan aku tez nie powinien mieć na to większego wpływu gdyż do niedawna miałem jeszcze fabryczny 10 letni aku który był już tak slaby ze przy odpalaniu na zimnym resetował się zegar i km, ale ciepły palił na dotyk.
Problem rzeczywiście może leżeć w rozruszniku, sam widziałem rozrusznik sąsiada który slabo kręcił bo wytarły się tulejki i wirnik tarł o stojan, przy odpalaniu sprawny rozrusznik kreci silnik 200 obr jeżeli jest mniej należny znaleźć tego przyczynę bo zawsze będą problemy z odpalaniem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości