Swap z 1.8PF na 1.6TD+IC SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lis 23, 2007 01:27

chosen pisze:a tak btw do tej beznyny 2-litrowej w b4- to wcale nei taki expres w tym samochodzie - takie to sie zjada na kolacje.
o tym samym własnie pisałem :P
Mój skromy 1.6 daje rade Vectrze A 2.0 :) (tez waga robi swoje)
-pawlo111 pisze:a skrzynia 4S i 4T nie różni sie przelozeniami biegów tylko jałowy
i 4T jest dłuzsza a 4S krótsza :)



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt lis 23, 2007 01:57

To_mas pisze:-pawlo111 napisał/a:
a skrzynia 4S i 4T nie różni sie przelozeniami biegów tylko jałowy
i 4T jest dłuzsza a 4S krótsza :)
nie łapie chyba o co chodzi z tymi skrzyniami

jak nie przełozenia to co ma wplyw na to ze jedna jest długa a inna krotka???


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » pt lis 23, 2007 02:13

-pawlo111, przełożenie główne nazywa się czasem przełożeniem biegu jałowego i to ono ma wpływ na długość skrzyni i oczywiście przełożenia poszczególnych biegów również.


Obrazek

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt lis 23, 2007 09:03

-pawlo111, http://www.scirocco.org/gears/ sciagnij z tej strony ten kalkulator w excelu - wprowadzasz przelozenia i przelozenie glowne, obroty, rozmiar opony i liczy ci predkosc na kazdym biegu - super sprawa


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lis 23, 2007 11:36

tutaj masz jeszcze dane techniczne skrzyn http://vwgolf.pl/skrzynie.html
pamiętaj zeby w tym kalkulatorze co Ci zaprzal, podał pisać wartości z kropkami nie przecinkami :)



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt lis 23, 2007 11:41

nie wiem co wpisac w Gear ratio

fimal drive mam z tabelki.

I jeszcze to rpm

i reszta pod spodem.

Narazie siedze na oponkach 185/60/14


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lis 23, 2007 11:42

Tak z tego co sobie teraz patrzyłem to 2 pierwsze biegi to masz podobnie ale potem to juz jest maskara :/// na AUG

[ Dodano: Pią Lis 23, 2007 10:45 ]
-pawlo111, final drive to masz bieg jałowy !!
gear ratio to wartość z biegu na którym chcesz obliczać :)
RPM to obroty silnika


ponizej masz jeszcza opcje ze podajesz prędkośc a on Ci liczy jakie bedziesz mieć obroty przy tej prędkości więc
speed - prędkość
Kph or Mph - kilometry na godzine czy mile na godzine
:bigok:



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt lis 23, 2007 13:55

dzieki Tomas wlasnie przed chwila sam juz na to wpadlem. :grin:


i moja pompa do regeneracji idzie. Mam pożyczoną z 1.9


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lis 23, 2007 14:52

-pawlo111 pisze:i moja pompa do regeneracji idzie. Mam pożyczoną z 1.9
ile za regeneracje ubędzie w kasie ??



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt lis 23, 2007 16:55

ale jaja mam. Kurde zalozylem 2 pompe i mam to samo co na swojej. Czekam na zaworek nowy i zobacze. Normalnie cyrk na 4 kółkach :crazy:

Mam taki dziwny dzwiek (podobny jak ma sie pasek luzny) ale mardziej metaliczny.
Na wolnych obtorach nie slychac. Wtryski sa ok.

Przed chwila zdrowo mu wygarnolem i jak by mu przeszlo z tym dzwiekiem...

[ Dodano: 23 Lis 2007 15:57 ]
mozze byc turbina? lopatki od wiatraczka?


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » ndz gru 02, 2007 16:30

No i potestowałem skrzynie AUG (krótką z GTI) i niestety nie bedzie na niej jezdzilo...


Mam pytanie czy zanieczyszczony filt powietrza może przymulać mi auto i przez to nie uzyskam lepszej predkości??????????

CO nie co o wrażeniach z jazdy na tej skrzyni:
Co prawda przyspieszenie jest ale tylko do 120km/h potem już jest strasznie glosco (max obroty silnika prawie) poleci pewnie ze 140- ale nie chcialem meczyc silnika.

Predkość podróżna to max 80km/h i jest w miareeeeee cicho. Na 5 biegu.
Np: na 4 biegu można śmiało jechać 40km/h a na 5-biegu 70km/h bez meczenia silnik :grin:


I teraz co robić bo na 100% ta skrzynia bedzie zmieniona. Mam jeszcze w zapasie skrzynie 4S ale nie wiem czy ona tez nie bedzię krótka?

Czy szukać innej np 4T?

Dzisiaj nakręce filmik jak to sie zbiera na tej skrzyni AUG
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 16:32 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 02, 2007 16:37

-pawlo111 pisze:Mam pytanie czy zanieczyszczony filt powietrza może przymulać mi auto i przez to nie uzyskam lepszej predkości??????????
moze :))
-pawlo111 pisze:4S ale nie wiem czy ona tez nie bedzię krótka?
4s byłą montowana w TD o ile dobrze pamiętam w silnikach 1V
jesli chcesz sie bawić z silnikiem to szukaj 4T
-pawlo111 pisze:Dzisiaj nakręce filmik jak to sie zbiera na tej skrzyni AUG
nakręc :D



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » ndz gru 02, 2007 18:40

no dobra a ktora lepsza jezeli chodzi o przełożenia 4S czy 4T??? bo przelozenia na biegi maja takie sama ale różnią się biegiem jałowym....


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości