Strona 110 z 114

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 16:29
autor: Maciek2561
Witam
Chce u siebie wyczyścić EGR i Kolektor dolotowy i mam pytanie co do śrub w Kolektorze
Jak z ich odkręceniem trzeba na coś szczególnie uważać czy normalnie do oporu dokręcić czy szczególnie silniej ?
Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
A i uszczelkę Kolektora i EGR obowiązkowo wymienić ?

Re: EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 16:49
autor: Kubek1
Uszczelke przy kolektorze możesz zostawić, jedynie co to posmaruj sylikonem uszczelke pomiędzy egr a kolektorem,

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 16:56
autor: Maciek2561
Kubek1, Przy EGR jest jedna czy dwie uszczelki,bo jedna jest na dole przy rurce od powrotu spalin ?!
A co z śrubami przy kolektorze ??

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 18:12
autor: riccardoa
Maciek2561 pisze:Jak z ich odkręceniem trzeba na coś szczególnie uważać czy normalnie do oporu dokręcić czy szczególnie silniej ?
Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
To w końcu o odkręcanie czy dokręcanie ci chodzi?Jeśli chodzi o dokręcenie,to moment powinien wynosić 25Nm,czyli nie jest to jakaś duża siła.

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 18:18
autor: Maciek2561
riccardoa, Jedno i drugie słyszałem żeby przy odkręcaniu nie szarpać kluczem bo może wyjść z gwintem z bloku dlatego pytam czy normalnie tak jak każdą śrubę się odkręca czy trzeba szczególnie uważać
riccardoa pisze:Jeśli chodzi o dokręcenie,to moment powinien wynosić 25Nm.
A bez klucza dynamometrycznego ?

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 18:22
autor: Skrzak
Kolektor jest z bardzo miękkiego stopu więc uważaj. Ja raz ukręciłem gwint a wcale mocno nie kręciłem.

EGR out - wrazenia

: pt kwie 01, 2016 20:38
autor: riccardoa
Maciek2561 pisze:A bez klucza dynamometrycznego ?
Jak dokręcisz śrubę tak,że łeb dojdzie do kolektora dociśniętego do głowicy,to myślę że 1/4 obrotu powinno wystarczyć.

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 08:03
autor: wesol
jedna reka dociagnac i tyle. Tu nei trzeba wielkich sil z racji iz szpilki sa w glowicy z aluminum wiec tez pozrywa sie dwinty w gloiwcy pryz wilekich silach. Tam wazne jest by byla plaskapowierzchnia na kolekotrze plus uszczleka i dokrecenie wszystkch srub w miare rowno i po temacie. Jeszcze kolektor dolotowy to banalana sprawa ale wydehcowy to jzu wazniejsza rzecz bo tam w 90% sa przemduchy, duza temperatura, sruby zapieczone podkorodowane itd itd. Tu nei ma tez co robic z igly widly bo to poprostu normalne doekrecanie czy odkrecanie elementow. Nikt z kluczme dynanometrycznym nie lata po warsztacie i kreci kazda srubke. Inaczje to zwykla grzechotka by byla jak nowa po 10 altach a takich kluczy dynanometrycznych by ze 3 zuzyl kazdy mechanik. Zreszta zazwyczja jest tak ze akzy mech ma duzy klucz dyn a maly taki na sily 8 do 40Nm jest jeden czy dwa na calym warsztacie. To sie zadko kiedy uzywa- jakies dokrecania stopek z panewkami na walku itp sprawy a nie ze ktos tam biega by dokrecic srubke na kolekotrze.

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 11:05
autor: italiano_83
Maciek2561 pisze:Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
Wszystko się może urwać, nie szarp kluczem tylko równomiernie przykładaj siłę, zwróć uwagę na poprawne ułożenie klucza aby prostopadle by względem śruby, żebyś gniazda nie uszkodził podczas wykręcania. Na początek po jednej śrubie poluźnij każda po kolei pójdą wszystkie dopiero wykręcaj.
Przykręcanie, tu nie ma wielkiej filozofii, równomiernie etapami i z wyczuciem- nie odrazu do oporu każdą śrubę.
Poczujesz opór na kluczu i starczy, spryskaj sobie śruby od rury łączącej kolektor z egr - one tam lubią korodować.
Uważaj też na przewody podciśnienia i przewody zasilania zaworów n75/n18/n239- żebyś nie uszkodził podczas odkręcania kolektora, nie złamał króćca.

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 16:31
autor: Maciek2561
Pany wszystko fajnie się czyta dzięki za rady
Ale na przeszkodzie do Kolektora stanęły mi śruby od EGR

To jest jedna z dwóch dolnych łączące EGR z rurką od powrotu spalin
Jest tak mocno zakręcona że nie da rady nią ruszyć i w dodatku wyrobiła mi się główka i imbus się kręci w środku :banghead:

Obrazek

Obrazek


A to są śruby od rurki od powrotu spalin przy Turbinie
Są strasznie zardzewiałe i obrobione mają też główki ktoś wcześniej już próbował odkręcać !

Obrazek

Obrazek

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 16:45
autor: italiano_83
Na te z dołu nabij bit gwiazdkowy, ale to później przecież jak wykręcisz kolektor i rurę egr od kolektora wydechowego to powinno wszystko wyjść razem.
Te przy kolektorze zawsze są zardzewiałe, zalej odrdzewiaczem pół godziny i puszczą, tylko klucz mocny dobry nasadowy musisz mieć, żeby ciasno siedział.

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 17:14
autor: Maciek2561
italiano_83,

Ok,a powiedz mi jeszcze jakim kluczem odkręcić kolektor,mała grzechotka przedłużka i imbus ?

Takim zestawem odkręcę wszystko (EGR, rurę EGR, Kolektor) ??
http://allegro.pl/zestaw-kluczy-108-cz- ... 23207.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 17:23
autor: italiano_83
Maciek2561 pisze:Ok,a powiedz mi jeszcze jakim kluczem odkręcić kolektor,mała grzechotka przedłużka i imbus ?
Popuszczaj śruby na sztywno, żebyś miał czucie tego co się dzieje, ja grzechotki używam tylko wykręcenia popuszczonej śruby i dokręcania.
Nie znam tego zestawu - ja ma klucze stanleya i są dobrze skalibrowane - Coval jeszcze wiem, że jest dobry.

Ważne jest jak pisałem wcześniej żeby do kolektora był dobry imbus i klucz prostopadle, tam tej śruby niczym nie "zapuścisz" bo z przody łeb z góry kolektor ją osłania, a to śruba m8 więc tak łatwo nie pęknie, jeśli jej nikt wcześniej nie przekręcił.

EGR out - wrazenia

: sob kwie 02, 2016 17:29
autor: Maciek2561
italiano_83,
Nie chodzi mi o firmę zestawu który podałem tylko klucze jakie tam są,te które tam są odkręcę nimi to wszystko czy coś tam brakuje (nie chce kupować zestawu za kilka stówek) :chytry: