EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » pt kwie 01, 2016 16:29

Witam
Chce u siebie wyczyścić EGR i Kolektor dolotowy i mam pytanie co do śrub w Kolektorze
Jak z ich odkręceniem trzeba na coś szczególnie uważać czy normalnie do oporu dokręcić czy szczególnie silniej ?
Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
A i uszczelkę Kolektora i EGR obowiązkowo wymienić ?


.

Kubek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn sty 12, 2015 20:51

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Kubek1 » pt kwie 01, 2016 16:49

Uszczelke przy kolektorze możesz zostawić, jedynie co to posmaruj sylikonem uszczelke pomiędzy egr a kolektorem,



Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » pt kwie 01, 2016 16:56

Kubek1, Przy EGR jest jedna czy dwie uszczelki,bo jedna jest na dole przy rurce od powrotu spalin ?!
A co z śrubami przy kolektorze ??


.

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

EGR out - wrazenia

Post autor: riccardoa » pt kwie 01, 2016 18:12

Maciek2561 pisze:Jak z ich odkręceniem trzeba na coś szczególnie uważać czy normalnie do oporu dokręcić czy szczególnie silniej ?
Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
To w końcu o odkręcanie czy dokręcanie ci chodzi?Jeśli chodzi o dokręcenie,to moment powinien wynosić 25Nm,czyli nie jest to jakaś duża siła.



Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » pt kwie 01, 2016 18:18

riccardoa, Jedno i drugie słyszałem żeby przy odkręcaniu nie szarpać kluczem bo może wyjść z gwintem z bloku dlatego pytam czy normalnie tak jak każdą śrubę się odkręca czy trzeba szczególnie uważać
riccardoa pisze:Jeśli chodzi o dokręcenie,to moment powinien wynosić 25Nm.
A bez klucza dynamometrycznego ?


.

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

EGR out - wrazenia

Post autor: Skrzak » pt kwie 01, 2016 18:22

Kolektor jest z bardzo miękkiego stopu więc uważaj. Ja raz ukręciłem gwint a wcale mocno nie kręciłem.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

EGR out - wrazenia

Post autor: riccardoa » pt kwie 01, 2016 20:38

Maciek2561 pisze:A bez klucza dynamometrycznego ?
Jak dokręcisz śrubę tak,że łeb dojdzie do kolektora dociśniętego do głowicy,to myślę że 1/4 obrotu powinno wystarczyć.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob kwie 02, 2016 08:03

jedna reka dociagnac i tyle. Tu nei trzeba wielkich sil z racji iz szpilki sa w glowicy z aluminum wiec tez pozrywa sie dwinty w gloiwcy pryz wilekich silach. Tam wazne jest by byla plaskapowierzchnia na kolekotrze plus uszczleka i dokrecenie wszystkch srub w miare rowno i po temacie. Jeszcze kolektor dolotowy to banalana sprawa ale wydehcowy to jzu wazniejsza rzecz bo tam w 90% sa przemduchy, duza temperatura, sruby zapieczone podkorodowane itd itd. Tu nei ma tez co robic z igly widly bo to poprostu normalne doekrecanie czy odkrecanie elementow. Nikt z kluczme dynanometrycznym nie lata po warsztacie i kreci kazda srubke. Inaczje to zwykla grzechotka by byla jak nowa po 10 altach a takich kluczy dynanometrycznych by ze 3 zuzyl kazdy mechanik. Zreszta zazwyczja jest tak ze akzy mech ma duzy klucz dyn a maly taki na sily 8 do 40Nm jest jeden czy dwa na calym warsztacie. To sie zadko kiedy uzywa- jakies dokrecania stopek z panewkami na walku itp sprawy a nie ze ktos tam biega by dokrecic srubke na kolekotrze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » sob kwie 02, 2016 11:05

Maciek2561 pisze:Mogą przy odkręcaniu się urwać ??
Wszystko się może urwać, nie szarp kluczem tylko równomiernie przykładaj siłę, zwróć uwagę na poprawne ułożenie klucza aby prostopadle by względem śruby, żebyś gniazda nie uszkodził podczas wykręcania. Na początek po jednej śrubie poluźnij każda po kolei pójdą wszystkie dopiero wykręcaj.
Przykręcanie, tu nie ma wielkiej filozofii, równomiernie etapami i z wyczuciem- nie odrazu do oporu każdą śrubę.
Poczujesz opór na kluczu i starczy, spryskaj sobie śruby od rury łączącej kolektor z egr - one tam lubią korodować.
Uważaj też na przewody podciśnienia i przewody zasilania zaworów n75/n18/n239- żebyś nie uszkodził podczas odkręcania kolektora, nie złamał króćca.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » sob kwie 02, 2016 16:31

Pany wszystko fajnie się czyta dzięki za rady
Ale na przeszkodzie do Kolektora stanęły mi śruby od EGR

To jest jedna z dwóch dolnych łączące EGR z rurką od powrotu spalin
Jest tak mocno zakręcona że nie da rady nią ruszyć i w dodatku wyrobiła mi się główka i imbus się kręci w środku :banghead:

Obrazek

Obrazek


A to są śruby od rurki od powrotu spalin przy Turbinie
Są strasznie zardzewiałe i obrobione mają też główki ktoś wcześniej już próbował odkręcać !

Obrazek

Obrazek


.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » sob kwie 02, 2016 16:45

Na te z dołu nabij bit gwiazdkowy, ale to później przecież jak wykręcisz kolektor i rurę egr od kolektora wydechowego to powinno wszystko wyjść razem.
Te przy kolektorze zawsze są zardzewiałe, zalej odrdzewiaczem pół godziny i puszczą, tylko klucz mocny dobry nasadowy musisz mieć, żeby ciasno siedział.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » sob kwie 02, 2016 17:14

italiano_83,

Ok,a powiedz mi jeszcze jakim kluczem odkręcić kolektor,mała grzechotka przedłużka i imbus ?

Takim zestawem odkręcę wszystko (EGR, rurę EGR, Kolektor) ??
http://allegro.pl/zestaw-kluczy-108-cz- ... 23207.html" onclick="window.open(this.href);return false;


.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » sob kwie 02, 2016 17:23

Maciek2561 pisze:Ok,a powiedz mi jeszcze jakim kluczem odkręcić kolektor,mała grzechotka przedłużka i imbus ?
Popuszczaj śruby na sztywno, żebyś miał czucie tego co się dzieje, ja grzechotki używam tylko wykręcenia popuszczonej śruby i dokręcania.
Nie znam tego zestawu - ja ma klucze stanleya i są dobrze skalibrowane - Coval jeszcze wiem, że jest dobry.

Ważne jest jak pisałem wcześniej żeby do kolektora był dobry imbus i klucz prostopadle, tam tej śruby niczym nie "zapuścisz" bo z przody łeb z góry kolektor ją osłania, a to śruba m8 więc tak łatwo nie pęknie, jeśli jej nikt wcześniej nie przekręcił.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

EGR out - wrazenia

Post autor: Maciek2561 » sob kwie 02, 2016 17:29

italiano_83,
Nie chodzi mi o firmę zestawu który podałem tylko klucze jakie tam są,te które tam są odkręcę nimi to wszystko czy coś tam brakuje (nie chce kupować zestawu za kilka stówek) :chytry:


.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości