Strona 105 z 114

EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 10:42
autor: glebaaa
Wczoraj zaślepiłem ten przewodzik i żadnego błędu .
A czy tą chłodnicę spalin można wymontować ?
I jeszcze jedno przy tej chłodnicy jest taki siłowniczek na podciśnienie czy go też zaślepić wężyk prowadzący do niego ?

Re: EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 15:20
autor: mk4tdi
Chyba chodzi Ci o silowniczek od klapy gaszacej. Jesli zaslepisz to klapa nie bedzie dzialac i jak bedziesz gasil silnik to nie bedzie miekko gasl tylko bedzie nim telepalo.

EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 17:47
autor: rotkeh
mk4tdi
, W AXR klapa gasząca jest na silniczku elektrycznym ,a to jest bocznik spalin - albo spaliny idą bezpośrednio ,albo przez chłodnicę wszystko uzależnione od temperatury .
glebaaa
Zaślepiając egr , automatycznie cały układ przestaje funkcjonować , (chłodnica i reszta), Czas nagrzania silnika do 80st zwiększa się o dystans 4-8 km w zależności czy jedziesz delikatnie czy pałujesz . Jadąc delikatnie egr bierze udział w podgrzewaniu silnika ( o ile go nie zaślepisz) ,jadąc ostrzej zarzynasz turbinę (turbo ma się nagrzewać stopniowo a nie dostawać szoku termicznego ). Jeśli Ci się sączy olej z egr to wiadomo wyrobiona prowadnica i egr do wymiany.
Czyli wniosek jeden wywal wszystko , potem napisz na forum że przejechałeś 15 km i nie nagrzał Ci się silnik w zimie , lub napisz że dziwnie gwiżdże ci turbo. Mam sprawny egr i to co wszyscy piszą o tym syfie w nim to lekka przesada, że tam tak tragicznie. raz na rok rozbieram i czyszczę jak uzbiera się milimetr to max ., a w roku robię do 50 tyś km.
Zaraz pewnie wypowie się miłośnik zaślepiania i pałowania silnika (ma wiedze bo pewnie nie jedno turbo zajechał żeby zagrzać silnik) .

Re: EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 18:39
autor: mk4tdi
Kolega zaslepil wezyk od EGRa a od silownika jest drugi i klapa dziala dalej

Re: EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 18:55
autor: rotkeh
mk4tdi pisze:Kolega zaslepil wezyk od EGRa a od silownika jest drugi i klapa dziala dalej
Mylisz pojęcia już Ci pisałem że KLAPA GASZĄCA jest elektrycznie sterowana , a siłownik to część układu EGR do ukierunkowania spalin. Czyli może oba zaślepić i klapa gasząca będzie działać . Czytać i myśleć !!!

EGR out - wrazenia

: pt lut 06, 2015 23:42
autor: glebaaa
Aha

W AGR-e miałem ze był zapocony IC wiec zaślepiłem EGRa zrobiłem oil-tanka i już dolot był suchy.
Przed jak i po tych modach oleju nie ubywało.
Wiec tak samo chcę w 2 zrobić. Wiem że dłużej się nagrzewa ale czy spaliny muszą iść powtórnie na silnik.

EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 08:09
autor: wesol
dluzej sie nie nagrzewa. Ludzie ile to trzeba razy pisac ze recyrkulacja jest do OBNIŻENIA temperatury spalin. Po to idzie to powtórnie by spaliny nie mialy wysokiej temperatury bo wtedy teoretycznie neutralny azot zawarty w powietrzu nie laczy sie w tlenki azotu czyli z chemi NOx czyli trujący zwiazek. Z chemi dla przypomnienia w powietrzu jest okolo 20% tlenu Grubo ponad 70% to azot a reszta to drobinca roznych gazów.

Re: EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 09:29
autor: rotkeh
wesol pisze:dluzej sie nie nagrzewa. Ludzie ile to trzeba razy pisac ze recyrkulacja jest do OBNIŻENIA temperatury spalin. Po to idzie to powtórnie by spaliny nie mialy wysokiej temperatury bo wtedy teoretycznie neutralny azot zawarty w powietrzu nie laczy sie w tlenki azotu czyli z chemi NOx czyli trujący zwiazek. Z chemi dla przypomnienia w powietrzu jest okolo 20% tlenu Grubo ponad 70% to azot a reszta to drobinca roznych gazów.
Właśnie ta chłodnica spalin daje Ci to że jadąc delikatnie i stojąc na światłach szybciej Ci podgrzewa płyn w silniku. Przejedź się z egr i chłodnicą spalin, ale Ty nigdy nie jeździłeś, bo nie miałeś w samochodzie chłodnicy spalin . Tak jak pisałem wcześniej masz wiedzę o turbo. :grin:

EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 10:01
autor: glebaaa
NO dobra chodnica jest do tego (Ci to że jadąc delikatnie i stojąc na światłach szybciej Ci podgrzewa płyn w silniku).
A poco jest ten siłownik przy tej chłodnicy ?
Czy on służy do sterowania klapką w chłodnicy która kieruje spaliny bezpośrednio do wydechu lub na EGR?

EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 10:46
autor: rotkeh
Tak jak pisałem albo bezpośrednio z kolektora do zaworu EGR albo przez chłodnicę , tu masz widok takiej chłodnicy z przepustnicą
http://e-szrot.iai-shop.com/pol_pl_1-9- ... 7310_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 11:30
autor: deskjet
rotkeh pisze:Czytać i myśleć !!!
Wystarczy ze Ty to robisz za wszystkich :grin:

Re: EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 11:52
autor: flatron1984
A w ALH tez jest takie cudo jak na zdjeciu powyzej?

EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 12:01
autor: wesol
rotkeh, mialem takie cos u siebie( zdjete z mojego auta i lezy w piwnicy bo to jest z neirdzewy zrobione wiec sie moze pryzda do czegos innego):
Obrazek

Zdemontowalem to a weze wodne zlaczylem. Mam zamiar w przyszlosci niedalekiej wpiac w nie uklad wodny od turbiby ktory narazie mam niewykozystany. Nie wmawiaj tu ludziom ze to podgrzwa cos silnik bo te trzy świeczki daja 10 razy tyle co te spaliny przechodzace przez ten wymiennik. Poza tym nie kazdy tdi ma taka chlodniczek tak jak nie kazdy ma ten króciec z trzema swieczkami zarowymi. Jezdzilem z tym ukladem EGR sprawnym i bez tego i roznica jest żadna. A do czego sluzy uklad EGR to juz wyjasnilem bo teraz to tworzysz nowy mit internetowy i zaraz bedziesz pisal ze to jest podgrzewacz. Owszem podgrzewa ale ilosc ciepla dotarczona z tego jest sladowa. Pamietaj ze w starszych jednostkach gdzie normy spalin nie sa wysrubowane ten uklad dziala naprawde nardzo malo by nie powiedziec ze prawie wcale. Jak podlacze uklad pod turbo to zdam relacje jak szybko sie grzeje autko jak dobiera cieplo z suszary ale mysle ze bedzie to dosc wyczuwalne nawet jak ktos nie bedzie odrazu szalał na drodze.

EGR out - wrazenia

: sob lut 07, 2015 12:42
autor: darekr35
Ja już po czyszczeniu i zaślepieniu :okej: Oczywiście zawór był cały prawie zawalony! Moje odczucia są takie ,ze na pewno jest z lekka lepszy dół a co do gorszego nagrzewania się,jak piszą niektórzy forumowicze nic takiego nie zauważyłem.Nawet robiłem parę prób przed i po w temp otoczenia 5st.i jest tak,że przed zaślepieniem potrzebowałem 4km aby wskazówka zaczęła się podnosić a po zaślepieniu jest identycznie.Dodam jeszcze,że jak w listopadzie kupiłem golfinę to nie dogrzewał i od razu wsadziłem nowy termostat :-)