Strona 103 z 114

EGR out - wrazenia

: śr lis 12, 2014 18:00
autor: wesol
wyczysc i daj silnikonu odrobine i ladnie to skrec i jak zaschnie to nie powinno juz byc przedmuchów.

EGR out - wrazenia

: śr lis 12, 2014 23:30
autor: pawlo1123
W takim razie dam samą blaszkę bez uszczelek. Odme puszczam wolno więc olej nie powinien mi się sączyć zbytnio w tym miejscu. Ewentualnie kapka silikonu z dwóch stron.

Re: EGR out - wrazenia

: sob gru 13, 2014 14:29
autor: mikee_87
Witam,
W swoim golfie 1,9 TDI 90 ps AGR wyczyściłem ostatnio kolektor dolotowy oraz zawór EGR. Wszystko zostało złożone jak należy - auto działa, zauważyłem niewielki przyrost mocy, oraz to, że auto dużo lepiej "idzie" powyżej 3 tys obr/min. Przeczytałem ten temat od początku i postanowiłem zaślepić zawór EGR. Dorobiłem podkładkę aluminiową o grubości 3 mm, którą zamontowałem pomiędzy zawór EGR, rurkę którą są prowadzone spaliny. Dodatkowo odpiąłem wężyk podciśnienia z zaworu EGR i zaślepiłem. Moje wrażenia na początku były bardzo pozytywne, wbrew obiegowej opinii, że auto grzeje się dłużej - u mnie było to prawie nie zauważalne, natomiast pojawił się inny problem. Usłyszałem dziwne pogwizdywanie, gdy na postoju zwiększałem obrotu, wydaje mi się że to turbina. Pogwizdywanie zaczynało się już od 1400 obr./min. Dodatkowo usłyszałem też pogwizdywanie dużo mniej wyraźne na biegu jałowym bez zwiększania obrotów tuż po jeździe czyli gdy wróciłęm z pracy i otwierałem dzwi do garażu. Po zdemontowaniu problem znikł zupełnie. Podpowiedźcie proszę czym to może być spowodowane?
Według mojej oceny część spalin która podawana jest przez EGR do ponownego przepalenia, przy zaślepieniu EGR wędruje na wirnik turbiny, a ta ma większą prędkość obrotową i podaje wyższe ciśnienie doładowania? Ale to tylko moja teoria.

EGR out - wrazenia

: sob gru 13, 2014 15:25
autor: xander_88
mikee_87, znajomy mial cos takiego przy zle zaslepionym egr'e :) krzywa blaszka lub za slabo skreciles , gdzies był maly przedmuch i stąd te dziwne piski ;) . Przy 3tys/obr prawie GTR ;)

EGR out - wrazenia

: sob gru 13, 2014 17:56
autor: mikee_87
Też tak myślałem, ale dokręciłem solidnie, a blaszka jest prosta - sprawdziłem. Zrobiłem też test - zdemontowałem tą podkładkę i zostawiłem tak jak było - tylko przewód podciśnienia zaślepiony, efekt ten sam!. Po za tym wraz ze wzrostem obrotów pogwizdywanie ustępowało. Czyli to o czym piszesz xander_88 jest niemożliwe!

EGR out - wrazenia

: sob gru 13, 2014 18:07
autor: italiano_83
mikee_87 pisze:Według mojej oceny część spalin która podawana jest przez EGR do ponownego przepalenia, przy zaślepieniu EGR wędruje na wirnik turbiny, a ta ma większą prędkość obrotową i podaje wyższe ciśnienie doładowania? Ale to tylko moja teoria.
W pewnym sensie tak jest, ale jak wciskasz gaz mocno, żeby skorzystać z mocy to i tak sterownik odcina upuszczanie spalin do dolotu przez EGR.
Egr działa podczas spokojnej jazdy i po chwili na postoju. Przeszkadza Tobie ten dźwięk to zostaw działający Egr i tyle, raz na ile się czyści dolot .. na trzy pięć lat, żeby halo z tego robić.

EGR out - wrazenia

: sob gru 13, 2014 18:22
autor: mikee_87
Dzięki kolego za odpowiedź,
Po prostu zastanawiałem się czy ten dźwięk ma jakiś negatywny wpływ na turbinę, bo sam dźwięk mi nie przeszkadza. Co do czyszczenia dolotu to myślę, że sporo zależy od stylu jazdy oraz gdzie się jeździ (miasto czy trasa). Co do samego czyszczenia dolotu, w moim aucie od 14 lat i 220tys przebiegu nagar na ściankach sięgał 5-7 mm zatem nie jest tak strasznie, wcześniej auto jeździło w Belgi i z przebiegiem 152tys trafiło do mnie. Przy mojej jeździe przyrost nagaru to mniej więcej 1 mm na rok - w tamtym roku czyściłem zawór EGR, a po roku razem z EGR-em wyczyściłem dolot. Na zaworze przybyło właśnie około 1 mm zatem, myślę że mniej więcej czyszczenie raz na 5 lat jest wystarczające - oczywiście zakładam tutaj moje warunki jazdy ( 70% miasto i 30% trasa, jazda raczej spokojna ale od czasu do czasu lubię przycisnąć aby wydmuchać sadzę z tłumika :) ).

AFN 1.9 110 KM Zaślepka EGR - w którym miejscu najlepiej??

: pn gru 15, 2014 18:09
autor: pona-91
Witam , zaślepiłem egr ponieważ wariował i się zacinał , na szybko w miejscu nr.1 , jest to bezpieczna opcja może być tam zaślepka??

Obrazek

rozumiem że najlepiej w miejscach 2 i 3 ale tam akurat śrub nie szło ruszyć ...
teraz pytanie może być zaślepione w pozycji nr.1??

AFN 1.9 110 KM Zaślepka EGR - w którym miejscu najlepiej??

: pn gru 15, 2014 18:56
autor: italiano_83
Bez różnicy jeśli wszystko jest sprawne.

EGR out - wrazenia

: pn gru 15, 2014 20:37
autor: wesol
mozna nic nie zasepiac. Wystarcyz wezyk z egr sciagnac i go zaslepic. Dla pewnosci pompka dmuchanac w ta gruszke egr to zawor powinien sie zamknac i tak to zostawic.

EGR out - wrazenia

: ndz gru 21, 2014 20:02
autor: wojtas83
Chyba że EGR jest zacięty w pozycji otwartej wtedy teoria wesol, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, bo spaliny idą na kolektor ssący cały czas.

EGR out - wrazenia

: ndz gru 21, 2014 20:36
autor: wesol
dlatego napisalem zeby dla pewnosci dmuchnac pompka w gruszke od egr i juz masz zamkniety egr. Takich egrów w oplach sie nawyciagalem ianczyscilem troszke i zazwyczja sie klinuja owszem ale tak zeby byl caly czas otwarty to sie nie spotkalem. Zazwyczaj tak ja z klinwaniem sie geo w turbinie poprostu sie przycina a nie ze stanela deba i mlotem jej nie ruszysz. Ostatnio czyscilem egr w passku B6 2.0 tdi i tez byl mocno zasyfiony ale powodowal jedynie zapalanie sie kontorlki na szafie a tak to auto jeszcze jezdzilo. Wkleje foty to sobie oblukacie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

EGR out - wrazenia

: ndz sty 04, 2015 21:46
autor: lukaszop
Witam, zastanawiam się nad zakupem flanszy zamiast zaworu EGR.
Mój silnik to 1.9 90 ALH.

Coś takiego chciałbym zakupić:
http://allegro.pl/f92-zaslepka-zamienni ... 12057.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stosował ktoś coś takiego? Sprawdza się ? Najważniejsze pytanie; jak będzie z gaszeniem silnika? Rozumiem, że nie będzie możliwości podłączenia klapy gaszącej.

Re: EGR out - wrazenia

: pn sty 05, 2015 12:25
autor: bercik2
Bez klapy gaszacej będzie bardziej rzucać silnikiem przy gaszeniu oczywiście.