Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: manior15 » sob mar 28, 2009 12:01

wiem ze niema zmiennej geometrii, ale tam wszystko jest ulane olejem i myślę czy nie wyciągnąć turba i przeczyścić wszystko, czyli takie objawy jak podałem to wina N75 albo westgate?ewentualnie nieszczelnośc?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 28, 2009 12:24

manior15 pisze:wiem ze niema zmiennej geometrii, ale tam wszystko jest ulane olejem i myślę czy nie wyciągnąć turba i przeczyścić wszystko, czyli takie objawy jak podałem to wina N75 albo westgate?ewentualnie nieszczelnośc?
Jezeli przeładowuje w turbinie bez zmiennje geometrii to moze byc wina wezyków ( lepiej je wymienić )- szczególnie sprawdz ten co idzie do ecu, N75 lub woosgate, w turbinie ze zmienna geometroa nieszczelnosc przewodu spowodowała by niedołądowanie w twoje turbinie jest odwrotnie. jezeli sie poci na zewnatrz sprawdzic połączenie przewodu olejowego, jak mocno wali do środka trzeba zmienic uszczelnienia i wyważyć wirnik.



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: manior15 » sob mar 28, 2009 12:36

a ma ktoś możne schematy połączenia tego wszystkiego wraz z opisem?chodzi o n75, turbo?puki co nie mam logów, ale mam zamiar zrobić i będzie wiadomo co konkretnie jest przyczyna. gdzie mogę dostać te węże?aha i jeszcze jedno, ten n75 to powinien 'cykać' na biegu jałowym?bo tak to go słychać..a możne znajdę gdzieś jakaś fotoporade jak sprawdzić ten westgate? a może jest ktoś z okolic wielunia z VAG-iem i checia pomocy zrobienia logów?:)
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 12:38 przez manior15, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob mar 28, 2009 13:40

A koledzy poradzcie jak rozpołowić turbo, chcę się dostać do kierowniczek po odkręceniu wszystkich śrub i gruszki pukam stukam a muszla ani drgnie. Jakieś sposoby na rozpołowienie tego ? :grin:



misiunet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:34
Lokalizacja: Babimost

Post autor: misiunet » sob mar 28, 2009 14:01

Witam...

Czy jest ktos z okolic Zielona Góry dokładnie Babimostu kto czyścił swoje turbo i czy mógłby mi pomóc w wyczyszczeniu mojego lub podpowiedzieć jak i co zrobic? Mam zamiar wyczyść bo mam oznaki zapieczonych kierwoniczek. Moze ktos pomóc?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob mar 28, 2009 17:37

tu masz odpowiedz, kolego na Twoje pytanie
arwam pisze:zapryskajcie na noc i potem jeszcze jak będziecie jeszcze raz próbowali to ponownie a jak nie pomoże to kupcie Colę i obficie polejcie i potem po około trzech godzinach spróbujcie ponownie potem pozostaje już tylko palnik i grzać



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » sob mar 28, 2009 19:07

PvD pisze:A koledzy poradzcie jak rozpołowić turbo, chcę się dostać do kierowniczek po odkręceniu wszystkich śrub i gruszki pukam stukam a muszla ani drgnie. Jakieś sposoby na rozpołowienie tego ? :grin:
Kolego mialem ten sam problem kilka dni temu - za chiny ludowe nie chciało drgnąć. Potem w końcu turbo na imadło poszło, młotek aluminiowy i stukaliśmy jakbyśmy gwoździe wbijali w miarę delikatnie i w końcu poszło - grunt, żeby zaprzeć o coś turbo bo najpierw próbowaliśmy w rękach trzymać, ale amortyzowało za dużo i nie ruszyło. Polewaj WD40 itp. i na imadle stukaj ewentualnie podpórkę jakąś wymyśl :) Powodzenia!



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob mar 28, 2009 19:51

przez klocek drewniany dobrze jest zbijac muszle, a reszta tak jak koledzy mowia



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob mar 28, 2009 20:44

No zobaczymy dzisiaj na noc spsikałem WD i jutro klok i poszedł, mam nadzieje że się szybko podda bo wygląda bardzo brązowo i ledwo co widać łączenie ;)



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob mar 28, 2009 23:45

nie ma co sie cackać spory młotek a wrazie czego palnik i muszla sama spada podstawa to zbijać muszle równo żeby łopat nie pokrzywić



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » ndz mar 29, 2009 00:54

GMS pisze:nie ma co sie cackać spory młotek a wrazie czego palnik i muszla sama spada podstawa to zbijać muszle równo żeby łopat nie pokrzywić
Nie pisz głupot, bo sporym młotkiem to można pokruszyć turbo. To jest odlew i przy mocniejszym uderzeniu może się coś pokruszyć, także trzeba z wyczuciem.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz mar 29, 2009 16:27

to lepiej małym młotkiem oklepać całą muszle wtedy bedzie profi robota
jakoś rozebrałem i wyczysciłem tych turbin sporo nie tylko z vw i jakoś żadna się nie pokruszyła
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 16:29 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » pn mar 30, 2009 19:49

Dzięki koledzy turbo już rozebrane i wyczyszczone, małym młotkiem to mógł bym sobie stukać :grin: Gdyby nie kolega z palnikiem to chyba bym go nie rozebrał :D



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn mar 30, 2009 23:50

kiedy ja czyscilem swoje to musialem potraktowac i to ostro mlotkiem zadne preparaty nie pomagaly, i okazalo sie ze ,,uniwersalny klucz'' (czyt. mlotek) okazal sie nie zastapiony



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 99 gości