TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Art Leffe

Post autor: Art Leffe » ndz lis 04, 2007 18:50

Grzegi Siedlce, zaraz po odpaleniu jak Tobie przerywa i zachowuje się jakby nie palił na wszystkie cylindry, to sprawdź świece żarowe, ja miałem podobnie i po wymianie jak ręką odjął.



coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » ndz lis 04, 2007 21:18

takie same objawy sa jak pompa jest rozszczelniona i zasysa "lewe powietrze" zanim wymienisz swiece to je sprawdz. Dodatkowo zaobserwoj czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych


Coliniak

Failure is not an option...

Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciężko pali gdy cieply

Post autor: Davies1 » ndz lis 04, 2007 23:19

Scatan pisze:Witam
GOLF 3 1996. 19,TDI 90PS 1Z
akumulator podczas postoju bez odpalenia ma 14,7V gdy auto sie odpali i ładuje sie mam 16,01V :otepienie: podczas odpalania spada do około 11V
auto na zimnym dobrze odpala lecz gdy jest Ciepłe czasami wydaje sie ze wogóle nie uda sie go uruchomić

POMOCY
Wydaje mi się że masz za duże ładowanie!!!!Powinno być ok 14,5V,prawdopodobnie padł regulator napięcia :chytry:
Odepnij wtyczkę od czujnika temp, i spróbuj odpalić.
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 23:23 przez Davies1, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Re: Ciężko pali gdy cieply

Post autor: grinio » śr lis 07, 2007 17:57

Scatan pisze:Witam
GOLF 3 1996. 19,TDI 90PS 1Z
akumulator podczas postoju bez odpalenia ma 14,7V gdy auto sie odpali i ładuje sie mam 16,01V :otepienie: podczas odpalania spada do około 11V
auto na zimnym dobrze odpala lecz gdy jest Ciepłe czasami wydaje sie ze wogóle nie uda sie go uruchomić

POMOCY
Wydaje mi sie że masz wadliwy multimetr i zawyża ci napięcie ok 3V :bajer:
Co do palenia na ciepło to tak jak pisze kolega spróbuj odpiąć wtyczke i zapalić. Jak odpali to jest kilka możliwości wszystko jest już opisane.
Pozdrawiam



artkar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

Re: Powietrze w przewodzie przelewowym od pompy do filtra id

Post autor: artkar » czw lis 08, 2007 23:16

coliniak pisze:jak w temacie od tygodnia zaczely sie problemy z rozruchem - ale zwalilem to na karb swiec zarowych, ktore wymienilem. Temat jednak nie pomogl za wiele, z dnia na dzien bylo gorzej z odpalaniem - strasznie zaczelo trzasc motorem po odpaleniu. Dzis jechalem z pracy i silnik zaczal slabnac. W koncu stanal i nie moglem go ucuchomic - skonczylo sie na przychoolowaniu do domu :grrr: . W garazu zdiagnozowalem, ze przelewowy waz od pompy jest prawie pusty, poluzowalem 2 wtryskiwacze, pokrecilem rozrusznikiem az poszala wacha, dokrecilem wszystko i auto odpalilo z bolem. Silnik chodzil dosc dlugo, zeby sie pompa odpowietrzyla ale powietrze caly czas napier@#@@lA powrotem jak cholera. Czy ktos ma jakis pomysl, skad pompa zasysa powietrze - gdzies musi byc nieszczelnosc bo pod autem sa slady ropy po dluzszym postoju. Czy moze to byc to ta tulejka przy ciegle zwiekszajacej dawke paliwa?

pozdro
Jeżeli Kolego jest gdzieś ewidentny przeciek to 100%, że jest odpowiedzialne za to, że się zapowietrza i ciężko odpala,a co chodzi o tulejke dżwigni to może przez nią zasysać powietrze i ciec,ponieważ po jakimś czasie trzeba ją wymienić jest to zazwyczaj w granicach 200 tyś km.



miszcz1977
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:39
Lokalizacja: łobżenica

Post autor: miszcz1977 » ndz lis 11, 2007 11:49

witam ,ja mam taki problem ,vw tdi 90 km jak jest zimy ciezko pali ,sciece przekaznik sa oki ,moze to wina filtra paliwa jeszcze nie wymienialem jak go z niemiec sprowadzilem a przejechalem 30 tys km.jak cieply pali od reki .czy jest moze jeszcz jakas przyczyna tego zjawiska ?prosze o pomoc :crazy:


maciej wlkp

PIETREK105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 23:35
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: PIETREK105 » pn lis 12, 2007 00:37

mam problem,a mianowicie niedawno kupilem samochod,i nie wiem co jest z nim nie tak,jezeli golf na zimnym silniku mi palil tak jak powinien,a jak byl rozgrzany silnik to mi cięzko i dlugo palil.bylem z tym u mechanika i mechanik stwierdzil ze tak sie dzieje od czujnika temperatury,bo gdy odlaczylismy go calkuiem palil na zimnym i cieplym silniku tak jak powinien.wymienilem w nim ten czujnik i nadal jest zle,z tym ze teraz mi pali odwrotnie,na zimnym ciezko a na cieplym normalnie.jaka moze byc tego przyczyna?golf 4 99r. 1.9TDI 90KM prosze o pomoc



nokash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 12, 2007 13:13
Lokalizacja: tarm ruins
Kontakt:

Post autor: nokash » pn lis 12, 2007 13:51

Witam. Przeleciałem ten temat i w sumie dużo się dowiedziałem ale jednak nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem. Mam Golfa2 TDI. W normalne ciepłe dni pali super praktycznie na dotyk. Teraz spadł śnieg temp około 0 i gofer nie chce palić. Trzęsie silnikiem długo, próbuje drugi raz, próbuje trzeci i dopiero po jakims czasie zapala. Dodam że świece już wymieniłem i tu jest dziwna sprawa bo wymieniłem już 3 raz. Raz tylko 2 świece (bo sprawdziłem które były do wywalenia) po 2 miechach znów 2, potem za około 3miechy znowu ale komplet oryginalnych bosha . Teraz znów nie pali. Już nie wiem co to może być przeciez niemoge wymieniać świec co 3 miechy, chociaz powymianie świec pali git. Jaka może być przyczyna że świece tak szybko padają. pomóżcie.
ps. dodam jeszcze że takie rzeczy jak olej czy fitr oleju, paliwa, wymienianę są regularnie w miarę potrzeby na dobrej i markowej jakości komponenty. Dużo robię kilometrów.
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 13:56 przez nokash, łącznie zmieniany 1 raz.


BOSS - Besprzewodowa Obciągarka Samo Ssająca

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 12, 2007 13:53

PIETREK105, to nie wina czujnika , tylko dawki rozruchowej ... można zwiększyć ją vagiem w adaptacjach , ale nie zawsze pomaga ( mały zakres regulacji) i wtedy trzeba zmieniać mapy



Awatar użytkownika
VW_Bodzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: VW_Bodzio » czw lis 15, 2007 20:17

Mam taki sam problem tylko w silniku AFN na zimnym pali super a na ciepłym ciężko. Wiecie możę kto może mi to zrobić w Lublinie żeby palił dobrze na ciepłym??



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw lis 15, 2007 23:53

ja mam u siebie taki problem,że kiedy odpalam auto rano tylko i wyłącznie rano to telepie mi silnikiem przez jakieś 10sek a jeśli NIE użyłbym przyśpieszacza z rana to wogóle by chyba spod maski wyskoczył;D przez dalszą część dnia pali idealnie na dotyk.....tylko rano mam taki problem....przyczyny szukam baaardzo długo...
sprawdzałem:
-kąt wtrysku- ok
-świece sprawdzane na różne sposoby dwa razy-ok
-pompa rozebrana poskładana na nowo z uszczelkami wszystko ustawione
-nowy filtr paliwa
-brak powietrza w wężykach
-bezpiecznik od świec żarowych ok.....
- akumulator nowy


czy ktoś może powiedzieć co jeszcze można sprawdzić?



Awatar użytkownika
LUŁukaszLU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw paź 25, 2007 12:29
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LUŁukaszLU » sob lis 17, 2007 13:59

To moze ja przedstawie moj problem mały lub duzy ;P Gdy jest lekki mroz to ciezko odpalic w sensie ciezko iz odpala przy 2-krotnym przekreceniu stacyjki zeby swice sie zagrzały wtedy odpalam i ekko go telepie ale dam lekko gazu jest wtedy ok wiec co to moze byc czy to normalne tak ?Posiadm Golfa 3TD 94r.75koni.Z gory dziekuje za odpisanie na moj problem.


||_Wszystko Co Zrobiles To Wciaz Zbyt Malo_||

nokash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 12, 2007 13:13
Lokalizacja: tarm ruins
Kontakt:

Post autor: nokash » sob lis 17, 2007 16:23

damcio151 pisze:nokashWitam. Przeleciałem ten temat i w sumie dużo się dowiedziałem ale jednak nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem. Mam Golfa2 TDI. W normalne ciepłe dni pali super praktycznie na dotyk. Teraz spadł śnieg temp około 0 i gofer nie chce palić. Trzęsie silnikiem długo, próbuje drugi raz, próbuje trzeci i dopiero po jakims czasie zapala. Dodam że świece już wymieniłem i tu jest dziwna sprawa bo wymieniłem już 3 raz. Raz tylko 2 świece (bo sprawdziłem które były do wywalenia) po 2 miechach znów 2, potem za około 3miechy znowu ale komplet oryginalnych bosha . Teraz znów nie pali. Już nie wiem co to może być przeciez niemoge wymieniać świec co 3 miechy, chociaz powymianie świec pali git. Jaka może być przyczyna że świece tak szybko padają. pomóżcie.
ps. dodam jeszcze że takie rzeczy jak olej czy fitr oleju, paliwa, wymienianę są regularnie w miarę potrzeby na dobrej i markowej jakości komponenty. Dużo robię kilometrów
Rozwiązałem swój problem. Winny był przekaźnik świec żarowych , był zepsuty ja po znajomości dostałem dobru troche używany za darmo ale nowy kosztuje 120 zł.świece powinny grzac przy zapalaniu a moje grzały podczas jazdy nawet, dlatego szybko padały. Teraz jest wszystko gitara. Mam nadzieje że mój rzypadek komuś pomoże. pzdr.


BOSS - Besprzewodowa Obciągarka Samo Ssająca

exaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 11:33
Lokalizacja: bilgoraj

Przekaźnik do świec żarowych w Golf III 1.9 D

Post autor: exaf » sob lis 17, 2007 17:44

Panowie co może być przyczyną ciągłego przepalania sie cewki w przekaźniku do świec żarowych (nr na obudowie to 102 bodajże) jak złacze przewód to pali z jednego strzału po jakichs dwóch próbach lipa, świece niby grzeją wszystkie.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości