Strona 11 z 13
Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 10:46
autor: Adamm
ciachotdi, Ja nie neguje tego ze w konkretnym przypadku pomoglo, ale co jesli jest sztywne kolo.?
Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 11:08
autor: ciachotdi
Adamm jeżeli jest sztywne koło to można wykluczyć sprzęgło gdyż ma inną budowę i winowajcą może okazać się np. nastawnik
Na przykładzie kolegi damianoo :
auto posiada
dwumasę występują drgawki zabieramy się w pierwrszej kolejności za
dwumasę
auto posiada
sztywne koło występują drgawki zabieramy się w pierwszej kolejności za
nastawnik
Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 11:11
autor: Adamm
ciachotdi, gorzej jesli nastawnik jest sprawny a kolo sztywne ... a w temacie drgawek przy dojezdzaniu i takie kombinacje byly, a objaw dokladnie taki sam u wszystkich
Re: Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 16:32
autor: VW_seller
damianoo pisze:więc raczej chyba teraz samochód mi się nie rozsypie na drodze
nie możliwe jest to przy takim przebiegu...
Adamm pisze:ciachotdi, gorzej jesli nastawnik jest sprawny a kolo sztywne ... a w temacie drgawek przy dojezdzaniu i takie kombinacje byly, a objaw dokladnie taki sam u wszystkich
wiele razy o tym pisałem ,jak pompa już szrot to 10 x czyszczenie nastawnika na błysk 20-stoma maszynami itd nie pomoże . dół pompy tez musi być zdrowy , zazwyczaj wżery są na tłoczku lub rysy stad te drgania szarpania itp ,przy okazji zasyfiony nastawnik ale po czysczeniu dalej to samo wiec trzeba myśleć o wymianie całej pompy zdrowej . po tym jeśli dalej szarpie to już znaczy że na liczniku jeśli pisze 120tys km trzeba pomnożyć x5 wyjdzie wynik taki że motorownia już swoje widziała.
Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 17:53
autor: Adamm
VW_seller, ale mowimy o drgawkach przy dojezdzaniu na wcisnietym sprzegle do swiatel a nie szarpaniu autem podczas jazdy
Czyszczenie nastawnika
: czw lut 12, 2015 18:08
autor: VW_seller
tak naprawde to drgawki maja wiekszosc aut tylko inni tego nie wyczuwaja lub olewaja .
wszystko da się zrobić
Adamm, umów sie z klientem i do dzieła .
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Re: Czyszczenie nastawnika
: sob kwie 04, 2015 00:17
autor: puchal.bass
witam. mam mały problem po czyszczeniu nastawnika. golf 3 1.9 tdi 90 km 1Z
napięcie ustawione 0.740v było 0.780v
dawka 3.8 mg (jaka powinna być dla tego silnika? )
auto chodzi na wolnych jak zegarek 840 rpm ale czasami nie reaguje na pedał gazu lub bardzo wolno wchodzi na obroty. co może być?
różne kombinacje robiłem ustawienie 0.780v i różne dawki ale dalej to samo.
jaki powinien być kąt wyprzedzenia u mnie jest 1.5 stopnia nie wiem czy dobrze?
Czyszczenie nastawnika
: sob kwie 04, 2015 08:31
autor: VW_seller
Może źle poskladany
Czyszczenie nastawnika
: sob kwie 04, 2015 10:01
autor: ciachotdi
a czasem sprężynki nie wsadziłeś odwrotnie ?
Czyszczenie nastawnika
: sob kwie 04, 2015 11:23
autor: VW_seller
to bez znaczenia . będzie jeździć . bardziej źle ustawiony magnes . I się ociera .
Czyszczenie nastawnika
: sob kwie 04, 2015 23:25
autor: puchal.bass
poskładany na pewno dobrze. sprężynki założone tak samo. kolego chodzi o magnes na wirniku? właśnie jak przykręcałem induktor (cewke) to zastanawiało mnie to że wirnik był tak blisko jak ruszałem wałkiem . na tych 4 śrubach można to jakoś inaczej zamontować? jest możliwość lekkiego odchylenia to rozkręce jeszcze raz. a żle trzymający lut dawał by takie oznaki? i jeszcze jedno co daje przesunięcie boczne nastawnika w stronę pokrywy zaworów lub do chłodnicy. dzięki wielkie za odpowiedzi
Czyszczenie nastawnika
: pn maja 25, 2015 05:51
autor: Morsartt
Panowie mam pytanie.
Rowniez mam problemy z praca silnika przy dojazdach.
I wykluczam raczej dwumas, z racji tego ze zostal wymieniony. I w moim temacie na logach ktos stwierdzil ze zawor N108 nie zmienia pracy kata, i faktycznie podczas testow Vagiem nie slychac aby sie przestawial.
Jak mam sprawdzic ten zaworek? Moze byc wina tego ze jest zasyfiony opilkami? Tylko jesli w nim znajde opilki to pompa musi isc do kompletnego czyszczenia tak?
Czyszczenie nastawnika
: pn maja 25, 2015 06:30
autor: VW_seller
Morsartt pisze:I wykluczam raczej dwumas, z racji tego ze zostal wymieniony
na jaki ? używany czy komplet nowy zestaw ?
Morsartt pisze:podczas testow Vagiem nie slychac aby sie przestawial.
BS kanal 004 i nie widać jak się zmieniają wartosci z ~~ 3.7-8.1 ?
Morsartt pisze:Moze byc wina tego ze jest zasyfiony opilkami?
a jest zasyfiony ?
Morsartt pisze:Tylko jesli w nim znajde opilki to pompa musi isc do kompletnego czyszczenia tak?
wtedy pompa jest już praktycznie szrot i trzeba szukać najelpiej całej dobrej z gwarancją i nie ze szrotu za 300zł ....
u mnie podobne objawy ,telepanie na dojezdzaniu . pomogło wlanie do zbiornika z ON na 5l/0,2l oleju do pił 2t ( czerwony zielony obojętnie ) u siebie stawiam na zacierający się pierscień w pompie bo nastawnik był czysty jak łza jedynie troche syfu z ropy się wytrąciło ,pompa daje dobre cisnienie ale i tak na ciepło trzeba długo kręcić .o dziwo w takim starym ahu gdzie pompa już na wyczerpaniu ,połowe mniej cisnienia co w mk4 tdi ale na ciepłym czy zimnym opdala od strzała i żadnych telepań nie ma ,dla mnie mk4 tdi to tak do 300tys km jezdzi ok potem dzieją się cyrki ,gdzie w ahu dopiero po 2 krotnym przebiegu dopiero się zaczynają....
w mk4 koło pompy szybciej wyrabia się przez co powstają luzy na wałku ( cięższe koło ) przez to też wszystko inne świruje ( przestawiająca się dawka itp )
Czyszczenie nastawnika
: czw maja 28, 2015 00:19
autor: twromek
Czwórka nie odpala na ciepłym przez słabe obroty przy rozruchu a nie to, że pompa szrot.
Jak Ci się zacina pierścień to spróbuj przepolerować to miejsce.
Jak koło pompy może się wyrabiać?