Strona 11 z 16

: śr lis 26, 2008 10:50
autor: wtct
Witam,

Temat się dość rozwinął a ja mam ten sam problem z odpalaniem na ciepło po podłączeniu ucietych kabli od czyjnika temp.

Silnik AHF ma przejechane org. 165tys. km po odpaleniu idzie bez zastrzeżeń i lepiej w porównaniu z moim poprzednim AFN.

Akumulator mam nowy BOSH 75Ah i dalej nie zapala.
Przydałoby się przytoczyć(rysunek) i sprecyzować czym tak naprawdę jest mapa. Bo narazie z tego tematu wywnioskować można, że przedstawia ona dawkę startową w zależności od:
- przede wszystkim temp. płynu chłodzącego z czujnika G62
- temperatury paliwa
- obrotów silnika przy zapalaniu (wydajność rozrusznika)

Dobrze by było na podstawie mapy przytoczyć jakie powinny być obroty przy danej temp. aby silnik zapalił.

Jeżeli zapalanie zależy od wydajności rozrusznika, to jak sprawdzić ile on wykręca na ciepłym silniku? Odłączyć zawór N109 na pompie i krecić i patrzeć na obrotomierz? Czy lepiej podłączyć się Vag'iem, kręcić rozrusznikiem i obserwować obroty- w jakim polu one są dokładne? Oczywiści odłączyć przy tym N109, żeby silnik nie szarpał - bo takie próby odpalania wykonczą koło zamachowe.

Wartałoby w koncu też podsunąć jakie dodatkowe pola zmierzyć na Vagu (takie jak kąt wtrysku) i jakie one powinny być np. dla ciepłego silnika.

Wydaje mi się, że po takim podsumowaniui sprawy można będzie ocenić czy modyfikować mapę, czy zrobić rozrusznik na błysk.

Będzie też można zamknąć ten temat a nawet przenieść do FAQ, bo odpalanie na ciepłym jest dość popularne.

Pozdrawiam i dziekuję za dobre odpowiedzi.
Wojciech

: śr lis 26, 2008 12:56
autor: damcio151
Widać , że nie czytałeś dokładnie tego tematu ... ile razy można powtarzać , że najskuteczniejszą metodą jest zmiana map ? pomagają też inne rzeczy, ale do pewnego czasu ...

: śr lis 26, 2008 13:13
autor: wtct
damcio151 pisze:Widać , że nie czytałeś dokładnie tego tematu
Czytałem, ale informacje są dośc porozrzucane i dobrze by było żeby podsumować jak znaleźć błąd, gdyż znalazłem przypadki:

- jednemu słabo kręci rozrusznik,
- słaby akumulator,
- jeden przypadek z wymianą czujnika położenia wału
- kąt początku wtrysku (i własnie ma znaczenie przy ciepłym?)
- zawór N109 nie odmykał się na ciepłym do końca

Dlatego proszę zainteresowanych o pomoc w eleminowaniu możliwych usterek.
Pozdrawiam
Wojciech

[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 15:53 ]
Witam ponownie,

Zagrzałem znowu silnik wyłączyłem, podłączyłem kablami drugie auto do akumulatora i wiadomy silnik zapala jak należy. Rozrusznik odczuwalnie przyśpieszył, musze teraz sprawdzić jeszcze "masę" i jak co to bede z nim robił.

Mam tylko pytanie podłączyłem się vwtool Silnik-> Ustawienia podstawowe-> kanal 000 i mam:

Obrazek

Czy w vwtool i vag-com są te same wartości i czy taki kąt wtrysku może objawiać się ciężkim odpalaniu na ciepłym silniku - bo nei znalazłem jednoznacznej odpowiedzi?

Należy poprawić ten kąt wtrysku - mam AHF?

Pozdrawiam
Wojciech

: śr lis 26, 2008 23:46
autor: master87
Wartości powinny być te same, :grin:

Kąt do poprawy, zdecydowanie powoduje złe palenie,
druga pozycja do podciągnięcia w bliskie granice 50.



Prośba, proszę o informacja o tunerach okolice (korekt map) Wrocław, Legnica, ewentualnie DDZ.
Proszę informacje na pw. :bajer:

: czw lis 27, 2008 08:08
autor: wtct
master87 pisze:Kąt do poprawy, zdecydowanie powoduje złe palenie,
Mam rozumieć, że złe palenie na ciepłym i na zimnym bo jest zbyt opóźniony?

Dzieki!

: czw lis 27, 2008 12:22
autor: damcio151
master87 pisze:Kąt do poprawy, zdecydowanie powoduje złe palenie,
na zimnym ... na ciepłym nie ma wiekszego znaczenia - sam mam przestawiony

: czw lis 27, 2008 14:30
autor: Dany44
Witajcie. Miałem taki sam problem ze swoim autkiem golfik kombi 1,9 D z 95r. na zimnym palił jak na zawołanie od pierwszego, jak był rozgrzany trzeba było długo nim kręcić powyżej 6 sekund i czasami po kilka razy. Jedno co zauważyłem, że wystarczyło poczekać około 30 – 40 min aż silnik ostygnie na tyle aby załączyły się świece żarowe i znowu dopalał za pierwszym razem.
Tak więc zrobiłem sobie załączanie świec żarowych na krótko, niezależnie od oryginalnego układu. Zakupiłem jeden przekaźnik elektryczny za około 10 zł. Resztę potrzebnych przewodów, końcówek i przycisk posiadałem już w domu, całkowity czas montażu to około godziny. Przycisk zamontowałem w obudowie kolumny kierownicy w takim miejscu aby przez przypadek nie wcisnąć go nogą czy ręką. Przekaźnik zamontowałem na podstawie zbiorniczka płynu chłodzącego ( blisko akumulatora aby uniknąć strat na kablach itp).
Rezultaty są takie, że jak autko jest zimne to odpalam normalnie. A jak jest rozgrzane to po włączeniu zapłonu wciskam przycisk na około 3 sekundy i silnik zapala od pierwszego. Takie rozwiązanie ma też dodatkowe zalety gdyż można wymusić dłuższe grzanie świec żarowych przy odpalania zimnego silnika gdy na dworze jest duży mróz, wystarczy przytrzymać dłużej przycisk a nie np. włączać zapłonu trzy razy.

: czw gru 04, 2008 14:13
autor: sipowitz
Takie pytanie, czy ktoś w zaciszu domowym korygował mapę WinOLSem z pozytywnym skutkiem?

: pt gru 05, 2008 16:13
autor: Raf tdi
witam
kogo polecicie w Lublinie lub okolicach odnosnie nowych map?
dzieki

: pt gru 05, 2008 17:41
autor: paczek81
Dany44 opisał patent z grzaniem świec żarowych, na podobnej zasadzie działają urządzenia sprzedawane na allegro, np.
http://allegro.pl/item490561817_odpalan ... di_ss.html
czytając komentarze tego użytkownika, zauważyłem, że skutecznie rozwiązuje takie podgrzewanie świec żarowych problem odpalania na ciepłym silniku. Stąd moje pytanie, jak bardzo skróca żywotność świec żarowych takie urządzenie oraz jaki negatywny wpływ może mieć na inne części.
Po przeczytaniu tego topicu i wielu mu podobnych, stwierdzam, że jest co najmniej kilka sposobów, które zaskoczyły, ale znalezienie jakiejkolwiek reguły jest niemożliwe.

: sob gru 06, 2008 13:36
autor: rob555
paczek81 pisze:Dany44 opisał patent z grzaniem świec żarowych, na podobnej zasadzie działają urządzenia sprzedawane na allegro, np.
http://allegro.pl/item490561817_odpalan ... di_ss.html
czytając komentarze tego użytkownika, zauważyłem, że skutecznie rozwiązuje takie podgrzewanie świec żarowych problem odpalania na ciepłym silniku. Stąd moje pytanie, jak bardzo skróca żywotność świec żarowych takie urządzenie oraz jaki negatywny wpływ może mieć na inne części.
Po przeczytaniu tego topicu i wielu mu podobnych, stwierdzam, że jest co najmniej kilka sposobów, które zaskoczyły, ale znalezienie jakiejkolwiek reguły jest niemożliwe.
Ehh a moze wogule dolewac benzyny w kolektor, pozniej zapalke rzucic bedzie OK...
Mozna zalozyc oszukiwacza na czujnik temp ktory w momencie przekrecenia stacyjki pokaze powiedzmy 5C i wtedy zagrzeje swiece i dawke walnie wieksza.....
Ale po pierwsze szkoda swiec zwlaszcza w upaly a po drugie dawka paliwa moze byc tak duza ze silnik bedzie za mocno odpalac i dwumasowka wtedy poleci napewno.
Dlatego te mapy sa tak skonstruowane by na cieplym motorze paliwo nie szlo od 0 (zero) obr a od pewnej wartosc zmiennej wraz z temp by silnik mogl plynnie odpalic. Walniecie mega dawka od ZERA obr nie jest zdrowe....
Dlatego czasem wystarczy tylko pare % korekty z VAGa i juz jest ladnie, a czasem trzeba recznie mape myknac. Ale zawsze sie to robi od jakis tam obr i malym paliwem.
I taka zmiana nie wplywa na zuzycie dwumasa czy panewek na wale. Natomiast na rozgrzanym silniku walniecie dawka dla 5C bedzie naprawde za duze....

: sob gru 13, 2008 20:41
autor: erikt65
Witam.
Posiadam Vw golfa 1.9 tdi alh i mam problem z odpalaniem ciepłego silnika. Dużo czytałem o tym na forum i nie tylko. Dodam że właśnie wymieniłem akumulator i nic się nie zmieniło. W najbliższym czasie wyczyszczę i nasmaruję rozrusznik ale myslę że to niewiele da.
Wydaję mi się że bez korekty map rozruchowych sie nie obędzie. Może wystarczy korekty z VAGa a może nie. Tak czy inaczej szukam kogoś z vagiem z podlaskiego najlepiej okolice białegostoku. Jeśli vagiem się nie da to kto mi to zrobi???


A jednak udało się!!!
Po profesjonalnej regeneracji rozrusznika silnik czy ciepły czy zimny odpala za dotknięciem kluczyka!!!

W rozruszniku zostały wymienione szczotki , tulejki i przetoczony został komutator. A najlepsze jest to że kosztowało mnie to tylko 50 złotych!!! Fakt że sam wyjmowałem i zakładałem rozrusznik.

: ndz gru 21, 2008 16:57
autor: ShauN
erikt65 pisze:A jednak udało się!!!
Po profesjonalnej regeneracji rozrusznika silnik czy ciepły czy zimny odpala za dotknięciem kluczyka!!!
Teraz to już się zgubiłem totalnie... Mam golfa z 97 roku, silnik AFN i do pewnego czasu opornie pali na cieplym, trzeba kręcić z 3 sekundy. Jednym pomaga wymiana aku i regeneracja rozrusznika a drugim korekta mapy...

Ale z racji tego że planuję zapodać virusik wybiorę chyba drugą opcję i załątwie wszystko za jednym zamachem... Tylko co jak się okaże że po korekcie mapy dalej będzie słabo palił na cieplym ?...............

: ndz gru 21, 2008 17:39
autor: damcio151
ShauN pisze:erikt65 napisał/a:
A jednak udało się!!!
Po profesjonalnej regeneracji rozrusznika silnik czy ciepły czy zimny odpala za dotknięciem kluczyka!!!


Teraz to już się zgubiłem totalnie... Mam golfa z 97 roku, silnik AFN i do pewnego czasu opornie pali na cieplym, trzeba kręcić z 3 sekundy. Jednym pomaga wymiana aku i regeneracja rozrusznika a drugim korekta mapy...
ludzie , ile razy można się powtarzać !!! regeneracja rozrusznika , oraz wymiana aku powoduje poprawę na jakiś czas , dopóki znów aku nie osłabnie , lub rozrusznik nie zacznie wolniej kręcić - problem powróci
zmiana map pomaga na stałe