Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
-
Kontakt:
Post
autor: hanti » pt mar 30, 2007 21:02
no to
Cinek,
bongo, i ja mamy ewenementy , bo nam świece się wyłączają kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki
a pozatym z tego co pamiętam to zdrowe świece ciągną po około 10 A każda co w sumie daje spory pobór prądu a to chyba nie jest tak jak należy
Cinek pisze:to że jest ciszej nie znaczy lepiej. co to za jazda na załączonych świecach. wg mnie lepiej żeby było głośniej ale technicznie sprawne. ale to moja opinia
AMEN
u mnie jak silnik zaczął pracować ciszej jak benzynka to skończyło sie na jego wymianie
- Jedyna taka taksówka !!!!!!
-
ventil
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: ventil » pt mar 30, 2007 21:49
Podgrzewanie świec po zgasnięciu kontrolki grzania świec jest jak najbardziej prawidłowe - z tym ze inna jest instalacja w silniku np. JR gdzie swiece grzeja krócej a i nna w np. SB gdzie swiece po zgaszeniu lampki grzeja znacznie dłuzej (piszemy o sytuacji gdy na dworze jest niska temp np. po postoju całą noc). Dogrzewanie swiec zostało przes konstruktorów silników zastosowane w celu zmniejszenia emisji szkodliwych gazów w spalinach. Wszystkie nowoczesne obecnie produkowane diesle maja dogrzewanie swiec po zapaleniu silnika. Mam dwa MKII z silnikiem SB i w obu dogrzewanie trwa około 1,30 - 2 min po zgaszeniu lampki a koniec dogrzewanie zawsze mozna wyłapac po tym jak minimalnie podniosa sie obroty. W silniku JR dogrzewanie trwa znacznie krócej. Lampka sygnalizuje tylko moment po którym zaleca sie uruchomienie silnika. W silniku SB sterownik dogrzewania jest ze specjalnym oporem który zapobiega szybkim zużyciom (spaleniem) swiec w trakcie dogrzewania zmniejszając troszke napiecie (faza tzw. afterglow)
pozdr.
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » pt mar 30, 2007 22:10
ventil pisze:Mam dwa MKII z silnikiem SB i w obu dogrzewanie trwa około 1,30 - 2 min po zgaszeniu lampki
To jak wytłumaczysz rozłączenie przekaznika pare sekund po zgaśnięciu kontrolki?I nawet silnika nie trzeba urachamiać,widać to dokładnie po lampce sufitowej,wyraznie jaśniej świeci...W moim poprzednim JP było tak samo.
-
Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Post
autor: Paweł NPI » pt mar 30, 2007 23:45
bongo, Bongo chodzi o to że jak silnik nie zostanie uruchomiony to rozłącza po chyba 8 sekundach od zgaśnięcia. A jeśli się silnik odpali to tak jak napisał ventil, - DOKŁADNIE JEST TAK U MNIE.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
ventil
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: ventil » sob mar 31, 2007 07:42
bongo, palen właśnie Ci to wytłumaczył, SB/RA mają inną instalację podgrzewania niż pozostałe 1.6D/TD. Po trzech latach jazdy spaliła sie mi tylko jedna swieca (sprawdzam przed każdą zimą) i długi czas grzania w tej instalacji po odpaleniu silnika to normalna sprawa.
-
Diverse
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: sob mar 31, 2007 09:31
- Lokalizacja: Mysłowice
Post
autor: Diverse » sob mar 31, 2007 09:34
a ja mam taki problem jeżdżę tym autem kilka dni dopiero ale gdy silnik jest jeszcze zimny i go odpalę po zgaśnięciu kontrolki grzania świec, to po odpaleniu miga jeszcze przed niecałe 10 sekund lub gaśnie jak dam mu trochę gazu. czy w tym przypadku jest wszystko ok??
-
Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Post
autor: Paweł NPI » sob mar 31, 2007 10:02
Diverse, No z tego co wiem to nie jest dobrze... Do sprawdzenia będzie chyba przekaźnik... Może niech ktoś jeszcze się wypowie...
ventil, Najlepsze jest to że ja mam silnik 1V czyli najsłabszy z TD, ale ja słyszałem że taką instalację zaczęli montować w każdym TD pod koniec produkcji MKII...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
szymo1
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
- Lokalizacja: Świerkol
Post
autor: szymo1 » sob mar 31, 2007 10:55
Instalacja będzie ta sama, conajwyzej przekaźnik moze inaczej działać. Mam auto z`87 czyli instalacja stara a tez długo grzeją świece po zapaleniu auta. Przekaźnik możliwe, że ktoś wymienił kiedyś na nowszy.
-
ventil
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: ventil » sob mar 31, 2007 12:08
szymo1, instalacja jest inna w SB/RA a inna w pozostałych - mam gdzies schematy i na schematach oddzielnie jest RA/SB a oddzielnie pozostałe diesle. Przekaźnik jest również inny - w RA/SB od 88 roku w górę jest z wszystkimi stykami cieńkimi a w pozostałych z dwoma grubymi które bezposrednio steruja świcami. W RA/SB jest sterownik dodatkowy pod maską z oporem.
-
szymo1
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
- Lokalizacja: Świerkol
Post
autor: szymo1 » ndz kwie 01, 2007 10:38
Masz racje Ventil nie dopatrzyłem tego na schemacie, że nie dotyczy silników o mocy 59kW ta instalacja .
-
raclet
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:48
- Lokalizacja: Lublin/Kraków/Włoszczowa
-
Kontakt:
Post
autor: raclet » pn kwie 02, 2007 21:42
Dzieki to mnie troche uspokoiliscie wydaje sie że mam wszystko ok
-
Art
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: Art » pn kwie 02, 2007 22:44
W sliniku 1V tak musi być, ja też mam taki silnik i chodzi tutaj o to że jest on wyposażony w katalizator spalin, który błyskawicznie się niszczy jak wpadają do niego spaliny z zimnego silnika.
Stąd nowe diesle grzeją jeszcze po rozruchu pomimo że lampka gaśnie, bo to ogrzewa spaliny.
Niektóre starsze japońskie diesle mają nawet dodatkową swiece żarową w kolektorze wydechowym montowaną właśnie w tym celu!
Ja na świecach Iskry ( bo mam już dość podrabianych Boscha) robie ok 100 tys km i jest git! - Są to świece z tzw. spiralą regulacyjną - węższe na końcu - więc jak ktoś ma zmieniać to polecam a co do grzania to jest idealnie! : ) szerokiej drogi kolego!
-
Zibi art
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
- Lokalizacja: Gorzow wlkp.
-
Kontakt:
Post
autor: Zibi art » wt kwie 10, 2007 20:23
Czyli jaki jest skuteczny i bezpieczny dla świec rozruch silnika? Czy mam zapalać zaraz po zgaśnieciu lampki czy po cyknięciu, zawsze zapalałem po cyknięciu. Może najlepszym sposobem jest odpalić autko gdy lampka zgaśnie i poczekać kilka sekund ale żeby jeszcze przekaźnik nie skończył,hmm
Poza tym ostatnio zauważyłem, że rano coś rzuca mi silnikiem a przy tych temperaturach nie powinno sie używać przyspieszacza. Sprawdziłem - pierwsza świeca nie grzeje, jutro jade po komplet, 60 w plecy
--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]
-
BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
-
Kontakt:
Post
autor: BENITO » wt kwie 10, 2007 20:48
Przyspieszacza możesz używać zawsze, po to on jest.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości