Strona 2 z 2

: pn mar 19, 2007 15:38
autor: wosiek
przedmuchy czyli tak po polsku??:P bo nieznam się za bardzo;)

: pn mar 19, 2007 16:11
autor: cowboy
Trynity, moim zdaniem wszytsko masz OK

turbina o zmiennej geometrii zaczyna być słyszalna - tzn wirnik zaczyna się rozpędzać - juz od 1200 szczególnie na zimnym silniku słychać taki lekki gwizd - to normalne

zaczyna pompować efektywnie już od 1400 rpm

działanie turbiny zaczyna być odczuwalne od 1800-2000 rpm czyli czuć kopnięcie

: pn mar 19, 2007 16:51
autor: Trynity
Ale ja nie mam turbiny o zmiennej geometrii ... chyba :oops:

: pn mar 19, 2007 17:20
autor: krajzmen
tak po polskiemu, to czy po odkręceniu korka wlewu oleju bardzo dmucha powietrze?lub podnosi korek tylko odkręcony. :bigok:

: pn mar 19, 2007 22:12
autor: rafal.mk
wosiek, nie jestem pewien ale chodzi o to czy podrywa korek wlewu oleju jak go odkrecasz, albo jak Ci oleju troche wyrzuca do filtra :bigok:

[ Dodano: 19 Mar 2007 21:26 ]
dodam jeszcze ze mi turbinka 'załącza' się przy około 2.1 tys

: pn mar 19, 2007 23:22
autor: Goofi
cowboy pisze:Trynity, moim zdaniem wszytsko masz OK

turbina o zmiennej geometrii zaczyna być słyszalna - tzn wirnik zaczyna się rozpędzać - juz od 1200 szczególnie na zimnym silniku słychać taki lekki gwizd - to normalne

zaczyna pompować efektywnie już od 1400 rpm

działanie turbiny zaczyna być odczuwalne od 1800-2000 rpm czyli czuć kopnięcie
Tu sie zgodze, jak rano delikatnie ruszam na zimnym silniku, to przed zmiana biegu na 2 slysze gwizd turbinki, pozniej jak silnik jest cieply i tez ruszam juz czegos takiego nie ma, slychac ja dopiero na wyzszych obrotach :)

: wt mar 20, 2007 11:45
autor: wosiek
rafal.mk pisze:wosiek, nie jestem pewien ale chodzi o to czy podrywa korek wlewu oleju jak go odkrecasz, albo jak Ci oleju troche wyrzuca do filtra :bigok:
więc korek podrywa lekko do góry, tylko nie wiem czy od tego jak silnik się rusza czy od powietrza,jezeli ręke podłoże do otworu to powietrzem daje... czyli silnik się kończy.....??

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 11:08 ]
A W FILTRZE NIE MA OLEJU...

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 11:45 ]
TERAZ TROSZKę POCZYTAłEM NA TEN TEMAT I SPRAWDZIłEM KILKA RZECZY:
GDY ODKRęCE KOREK TO DAJE POWIETRZEM I KROPELKAMI OLEJU JAK PODłOżE REKE,ALE TO NIBY NORMALNE BO WAłEK SIę OBRACA( NIC NIE DYMI)
WYCIąGNąłEM BAGNET I NIE DAJE POWIETRZEM,OLEJEM,NIE KOPCI WIęC CHYBA NIE JEST TRAGICZNIE;)
JADE DZIś ZOBACZYć CIśNIENIE NA CYLINDRACH CZY JAK TO SIę TAM NAZYWA
JEżELI BęDZIE DOBRE CZY TO WTEDY WINA USZCZELNIACZY??
PROSZę O RADE;)

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 11:45 ]
sorki za duże litery;)

: wt mar 20, 2007 12:51
autor: zuberek
w moim tdi pd turbinke slychac bardzo wczesnie 1400-1500 obrotów kopa dostaje tak od 2000-2100 a pozadnie ciagnie od 2500 Pozdro

: wt mar 20, 2007 18:31
autor: rafal.mk
wosiek, świadczy to o tym ze pierscienie powoli puszczają . myslę ze jak je wymienisz to jeszcze pojeździsz :) aczkolwiek pomyśl nad remoncikiem silnika bo jak zrobisz pierscienie a za jakis czas osra sie panewka i bedziesz mial dwa razy wiecej roboty i kosztow.

: wt mar 20, 2007 20:13
autor: wosiek
myślisz że to jest to?? dziś zauważyłem jak wyciągnąłem rezystorek to nic niekopci wręcz,będe musiał jechać zobaczyć ciśnienie na cylindrach by mieć pewność;) a być może że mam walnięte te uszczelniacze, bo z tego korka leci powietrze to żle czy dobrze??
z bagnetu zero powietrza itp...
uwagi mile widziane;)

: wt mar 20, 2007 21:56
autor: rafal.mk
wosiek, czyli nie jest aż tak źle , gdyby z bagnetu Ci wiało to juz była by sprawa poważniejsza. najlepiej zrób tak jak mowisz "zobaczyć ciśnienie na cylindrach" i napisz nam rezulataty pomiaru

: pn kwie 02, 2007 16:17
autor: wosiek
więc ciśnienie na cylindrach mam 32 bary:) więc jest lepiej niż sądziłem heehe turbo mam padnięte to już wiem i raczej to była przyczyna brania oleju itp.....
a silniczek mam nadzieje że jeszcze długo polata
nowa turbinka od awx kupiona i za jakiś czas będzie montowana

: wt lip 21, 2009 20:47
autor: p.palikowski
moze mi ktos podpowie gdzie moge kupic uzywana turbine do vw golf19td z 93r