Strona 2 z 3

: pn mar 19, 2007 21:35
autor: opał
jak ktoś ma niefart to i tak sypnie żelaznym deszczem,co by nie zrobił ;-)

: wt mar 20, 2007 00:24
autor: greg
opał, silniki widziałem na allegro, wiec moze zdobędziesz w jakiejś normalnej cenie, jeśli nie to trzeba popytać ludzi - kiedys w Radomiu był gościu co przywoził części magazynowe z VW - z poprzednich lat ale niestety numer tel. zagubiłem.

: wt mar 20, 2007 01:14
autor: opał
hehe, Greg mi nic nie wybuchło ale dzięki za troskę ;-)

: wt mar 20, 2007 09:05
autor: greg
opał pisze:hehe, Greg mi nic nie wybuchło ale dzięki za troskę
fakt - klikną łem nie tego forumowicza :rotfl: :rotfl:

: wt mar 20, 2007 11:26
autor: Street Fighter
greg pisze:Radomiu był gościu co przywoził części magazynowe z VW - z poprzednich lat ale niestety numer tel. zagubiłem.
Jak byś czasem znalazł ten numer to podeślij go też do mnie. Będe wdzięczny.

: wt mar 20, 2007 12:06
autor: greg
Street Fighter, no właśnie że się obszukałem i nie mam - kupowałem u niego skrzynię biegów od golfa - montowaliśmy do seata ibizy i to naprawdę nówka a nie odświeżana

: śr kwie 18, 2007 07:37
autor: mietek333
Dopiero wczoraj po 38 dniach odebrałem swojego golfika.
(Wymieniono cały silnik oraz okazała się konieczna regeneracja koła dwumasowego)

Zostało mi sporo osprzętu do sprzedania, m.in.
- korpus silnika, miska, wszystkie czujniki (silnik 1,9 TDI serii AJM, przebieg 103 tys km):
- alternator,
- wiskoza,
- pompa która była przy głowicy,
- rurki, wiązka kabli itp.
W wolnej chwili wszystko opiszę dokładnie sfotografuję i wystawię do sprzedania na allegro.

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych wątkiem.

Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)

Powód rozbiegania się silnika: olej dostający się nad cylindry (np. poprzez turbinę)

MiEtek

: śr kwie 18, 2007 23:39
autor: arturo
mietek333 pisze:Czy na taką awarię silnika mógł mieć zbyt wysoki poziom oleju po niedawnej wymianie? (ok 1 cm na bagnecie)? - proszę o dyskusję (To drugi przypadek o którym słyszałem że tuż po wymianie oleju w silniku samochodu zdarzyła się poważna awaria).
Znam podobny przypadek z kolegi opla 1,7TDL, przy puszczającej turbinie olej zbiera się w IC aż wkoncu go zassało i silnik dostał dzikich obrotów, naszczęście przeżył ale obrotomierz sie zamknął a samochód zadymił całe podwórko.
Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI chociaż moim zdaniem jeżeli w serwisie nalali Ci za dużo oleju to mógł on dostać sie do IC czy to przez odmę lub wywalić uszczelnienie w turbo(po stronie zimnej) i przy ostrzejszym przyspieszaniu mogło go zassać i się zapalił

: czw kwie 19, 2007 00:03
autor: RobertP
mietek333 pisze:Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)
to wiemy że tak trzeba shamować bo obroty ida do nieskońcoznosci ....

btw
alternator jaki 120A i za ile? możesz wrzucić fote lub mi podesłać ?

: czw kwie 19, 2007 00:06
autor: dziechu
mietek333 pisze:Kilku fachowców (a może "fachowców") twierdzi że to tylko teoria i nikt tego nie robi
Fakt ze nie slyszalem zeby ktos tak wymienial olej. Wszedzie gdzie wymienialem, robili to standardowo - spuscic olej, wykrecic filtr, wkrecic nowy, wlac nowy olej, zapalic silnik:) Pewnie taka wymiana w/g tej procedury kosztowalaby z 150zl. sama robocizna:)

: czw kwie 19, 2007 01:19
autor: Adamm
greg pisze:wg mnie nie - instrukcja mówi że poziom oleju ponad stan spowodować moze uszkodzenie katalizatora spalin
troszke sie mylisz, za duzy poziom oleju moze rozwalic turbine (tak samo jak za niski) bo nie ma jak olej z turbo odplywac do skrzyni korbowej przez co turbo caly czas pracuje na tym samym oleju (tak jak bez smarowania i chlodzenia)

u mnie sie turbo posypalo, na szczescie jak sie wkrecal na obroty to dusilem go 5 biegiem i uratowalem tak silnik (wkrecal sie sam na obroty z tego powodu ze turbo puszczalo duuuzo oleju i silnik go spalal)
arturo pisze:Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI
ja tak mialem jak padlo turbo ;p

: czw kwie 19, 2007 13:06
autor: greg
Adamm, polemizowałbym - bo to jest troszkę inaczej - zbyt niski poziom powoduje spadek ciśnienia - słabsze smarowanie a w konsekwencji uszkodzenie turbiny (zatarcie) - nadmiar oleju moze spowodować wzrost ciśnienia ponad normę i też przeciskanie oleju przez uszczelnienie ale dla silnika wiekszą konsekwencją jest nie na turbinie tylko na całym układzie

: czw kwie 19, 2007 13:12
autor: dziechu
Tez tak mysle, przeciez olej jest pompowany do turbo pod cisnieniem, wychodzi bez wzgledu czy wylewajac sie nad czy pod poziomem oleju. Zwiekszony poziom oleju nie wplywa na prace pompy oleju.

: czw kwie 19, 2007 21:52
autor: cwb
hmmm tak sobie czytam i jestem w lekkim szoku że takie cuda mogą się przydażyć

i odnośnie tej instrukcji co podaliście

np. gdy obroty zaczynają rosnąć samoczynnie, wciskam sprzęgło, wrzucam 5 bieg, puszczam sprzęgło i naciskam hamulec czy tak??
to moje pytanie jakie będą reakcje samochodu gdy na mam wrzuconą 5 a ja wyhamuje
czy nie będzie nim telepać i się sam "zaksztusi" ???