Awaria silnika - wzrosly obroty, cos wybuchlo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » pn mar 19, 2007 21:35

jak ktoś ma niefart to i tak sypnie żelaznym deszczem,co by nie zrobił ;-)


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

greg

Post autor: greg » wt mar 20, 2007 00:24

opał, silniki widziałem na allegro, wiec moze zdobędziesz w jakiejś normalnej cenie, jeśli nie to trzeba popytać ludzi - kiedys w Radomiu był gościu co przywoził części magazynowe z VW - z poprzednich lat ale niestety numer tel. zagubiłem.



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » wt mar 20, 2007 01:14

hehe, Greg mi nic nie wybuchło ale dzięki za troskę ;-)


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

greg

Post autor: greg » wt mar 20, 2007 09:05

opał pisze:hehe, Greg mi nic nie wybuchło ale dzięki za troskę
fakt - klikną łem nie tego forumowicza :rotfl: :rotfl:



Awatar użytkownika
Street Fighter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Street Fighter » wt mar 20, 2007 11:26

greg pisze:Radomiu był gościu co przywoził części magazynowe z VW - z poprzednich lat ale niestety numer tel. zagubiłem.
Jak byś czasem znalazł ten numer to podeślij go też do mnie. Będe wdzięczny.


\(O8o)==®==(o8O)/
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)

greg

Post autor: greg » wt mar 20, 2007 12:06

Street Fighter, no właśnie że się obszukałem i nie mam - kupowałem u niego skrzynię biegów od golfa - montowaliśmy do seata ibizy i to naprawdę nówka a nie odświeżana



Awatar użytkownika
mietek333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lis 03, 2006 10:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: mietek333 » śr kwie 18, 2007 07:37

Dopiero wczoraj po 38 dniach odebrałem swojego golfika.
(Wymieniono cały silnik oraz okazała się konieczna regeneracja koła dwumasowego)

Zostało mi sporo osprzętu do sprzedania, m.in.
- korpus silnika, miska, wszystkie czujniki (silnik 1,9 TDI serii AJM, przebieg 103 tys km):
- alternator,
- wiskoza,
- pompa która była przy głowicy,
- rurki, wiązka kabli itp.
W wolnej chwili wszystko opiszę dokładnie sfotografuję i wystawię do sprzedania na allegro.

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych wątkiem.

Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)

Powód rozbiegania się silnika: olej dostający się nad cylindry (np. poprzez turbinę)

MiEtek



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr kwie 18, 2007 23:39

mietek333 pisze:Czy na taką awarię silnika mógł mieć zbyt wysoki poziom oleju po niedawnej wymianie? (ok 1 cm na bagnecie)? - proszę o dyskusję (To drugi przypadek o którym słyszałem że tuż po wymianie oleju w silniku samochodu zdarzyła się poważna awaria).
Znam podobny przypadek z kolegi opla 1,7TDL, przy puszczającej turbinie olej zbiera się w IC aż wkoncu go zassało i silnik dostał dzikich obrotów, naszczęście przeżył ale obrotomierz sie zamknął a samochód zadymił całe podwórko.
Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI chociaż moim zdaniem jeżeli w serwisie nalali Ci za dużo oleju to mógł on dostać sie do IC czy to przez odmę lub wywalić uszczelnienie w turbo(po stronie zimnej) i przy ostrzejszym przyspieszaniu mogło go zassać i się zapalił



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw kwie 19, 2007 00:03

mietek333 pisze:Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)
to wiemy że tak trzeba shamować bo obroty ida do nieskońcoznosci ....

btw
alternator jaki 120A i za ile? możesz wrzucić fote lub mi podesłać ?
Ostatnio zmieniony czw kwie 19, 2007 00:13 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 19, 2007 00:06

mietek333 pisze:Kilku fachowców (a może "fachowców") twierdzi że to tylko teoria i nikt tego nie robi
Fakt ze nie slyszalem zeby ktos tak wymienial olej. Wszedzie gdzie wymienialem, robili to standardowo - spuscic olej, wykrecic filtr, wkrecic nowy, wlac nowy olej, zapalic silnik:) Pewnie taka wymiana w/g tej procedury kosztowalaby z 150zl. sama robocizna:)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw kwie 19, 2007 01:19

greg pisze:wg mnie nie - instrukcja mówi że poziom oleju ponad stan spowodować moze uszkodzenie katalizatora spalin
troszke sie mylisz, za duzy poziom oleju moze rozwalic turbine (tak samo jak za niski) bo nie ma jak olej z turbo odplywac do skrzyni korbowej przez co turbo caly czas pracuje na tym samym oleju (tak jak bez smarowania i chlodzenia)

u mnie sie turbo posypalo, na szczescie jak sie wkrecal na obroty to dusilem go 5 biegiem i uratowalem tak silnik (wkrecal sie sam na obroty z tego powodu ze turbo puszczalo duuuzo oleju i silnik go spalal)
arturo pisze:Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI
ja tak mialem jak padlo turbo ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

greg

Post autor: greg » czw kwie 19, 2007 13:06

Adamm, polemizowałbym - bo to jest troszkę inaczej - zbyt niski poziom powoduje spadek ciśnienia - słabsze smarowanie a w konsekwencji uszkodzenie turbiny (zatarcie) - nadmiar oleju moze spowodować wzrost ciśnienia ponad normę i też przeciskanie oleju przez uszczelnienie ale dla silnika wiekszą konsekwencją jest nie na turbinie tylko na całym układzie



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 19, 2007 13:12

Tez tak mysle, przeciez olej jest pompowany do turbo pod cisnieniem, wychodzi bez wzgledu czy wylewajac sie nad czy pod poziomem oleju. Zwiekszony poziom oleju nie wplywa na prace pompy oleju.



Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » czw kwie 19, 2007 21:52

hmmm tak sobie czytam i jestem w lekkim szoku że takie cuda mogą się przydażyć

i odnośnie tej instrukcji co podaliście

np. gdy obroty zaczynają rosnąć samoczynnie, wciskam sprzęgło, wrzucam 5 bieg, puszczam sprzęgło i naciskam hamulec czy tak??
to moje pytanie jakie będą reakcje samochodu gdy na mam wrzuconą 5 a ja wyhamuje
czy nie będzie nim telepać i się sam "zaksztusi" ???


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości