Awaria silnika - wzrosly obroty, cos wybuchlo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Street Fighter
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Dopiero wczoraj po 38 dniach odebrałem swojego golfika.
(Wymieniono cały silnik oraz okazała się konieczna regeneracja koła dwumasowego)
Zostało mi sporo osprzętu do sprzedania, m.in.
- korpus silnika, miska, wszystkie czujniki (silnik 1,9 TDI serii AJM, przebieg 103 tys km):
- alternator,
- wiskoza,
- pompa która była przy głowicy,
- rurki, wiązka kabli itp.
W wolnej chwili wszystko opiszę dokładnie sfotografuję i wystawię do sprzedania na allegro.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych wątkiem.
Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)
Powód rozbiegania się silnika: olej dostający się nad cylindry (np. poprzez turbinę)
MiEtek
(Wymieniono cały silnik oraz okazała się konieczna regeneracja koła dwumasowego)
Zostało mi sporo osprzętu do sprzedania, m.in.
- korpus silnika, miska, wszystkie czujniki (silnik 1,9 TDI serii AJM, przebieg 103 tys km):
- alternator,
- wiskoza,
- pompa która była przy głowicy,
- rurki, wiązka kabli itp.
W wolnej chwili wszystko opiszę dokładnie sfotografuję i wystawię do sprzedania na allegro.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych wątkiem.
Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)
Powód rozbiegania się silnika: olej dostający się nad cylindry (np. poprzez turbinę)
MiEtek
Znam podobny przypadek z kolegi opla 1,7TDL, przy puszczającej turbinie olej zbiera się w IC aż wkoncu go zassało i silnik dostał dzikich obrotów, naszczęście przeżył ale obrotomierz sie zamknął a samochód zadymił całe podwórko.mietek333 pisze:Czy na taką awarię silnika mógł mieć zbyt wysoki poziom oleju po niedawnej wymianie? (ok 1 cm na bagnecie)? - proszę o dyskusję (To drugi przypadek o którym słyszałem że tuż po wymianie oleju w silniku samochodu zdarzyła się poważna awaria).
Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI chociaż moim zdaniem jeżeli w serwisie nalali Ci za dużo oleju to mógł on dostać sie do IC czy to przez odmę lub wywalić uszczelnienie w turbo(po stronie zimnej) i przy ostrzejszym przyspieszaniu mogło go zassać i się zapalił
to wiemy że tak trzeba shamować bo obroty ida do nieskońcoznosci ....mietek333 pisze:Wniosek dla wszystkich posiadaczy turbin:
JEŚLI SILNIK ZACZNIE SAM Z SIEBIE NABIERAĆ OBROTÓW TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ PRÓBOWAĆ ZAHAMOWAĆ NA 5 BIEGU (tylko w ten sposób można oszczędzić rozbiegający się silnik)
btw
alternator jaki 120A i za ile? możesz wrzucić fote lub mi podesłać ?
Ostatnio zmieniony czw kwie 19, 2007 00:13 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Fakt ze nie slyszalem zeby ktos tak wymienial olej. Wszedzie gdzie wymienialem, robili to standardowo - spuscic olej, wykrecic filtr, wkrecic nowy, wlac nowy olej, zapalic silnik:) Pewnie taka wymiana w/g tej procedury kosztowalaby z 150zl. sama robocizna:)mietek333 pisze:Kilku fachowców (a może "fachowców") twierdzi że to tylko teoria i nikt tego nie robi
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
troszke sie mylisz, za duzy poziom oleju moze rozwalic turbine (tak samo jak za niski) bo nie ma jak olej z turbo odplywac do skrzyni korbowej przez co turbo caly czas pracuje na tym samym oleju (tak jak bez smarowania i chlodzenia)greg pisze:wg mnie nie - instrukcja mówi że poziom oleju ponad stan spowodować moze uszkodzenie katalizatora spalin
u mnie sie turbo posypalo, na szczescie jak sie wkrecal na obroty to dusilem go 5 biegiem i uratowalem tak silnik (wkrecal sie sam na obroty z tego powodu ze turbo puszczalo duuuzo oleju i silnik go spalal)
ja tak mialem jak padlo turbo ;parturo pisze:Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem w TDI
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm, polemizowałbym - bo to jest troszkę inaczej - zbyt niski poziom powoduje spadek ciśnienia - słabsze smarowanie a w konsekwencji uszkodzenie turbiny (zatarcie) - nadmiar oleju moze spowodować wzrost ciśnienia ponad normę i też przeciskanie oleju przez uszczelnienie ale dla silnika wiekszą konsekwencją jest nie na turbinie tylko na całym układzie
hmmm tak sobie czytam i jestem w lekkim szoku że takie cuda mogą się przydażyć
i odnośnie tej instrukcji co podaliście
np. gdy obroty zaczynają rosnąć samoczynnie, wciskam sprzęgło, wrzucam 5 bieg, puszczam sprzęgło i naciskam hamulec czy tak??
to moje pytanie jakie będą reakcje samochodu gdy na mam wrzuconą 5 a ja wyhamuje
czy nie będzie nim telepać i się sam "zaksztusi" ???
i odnośnie tej instrukcji co podaliście
np. gdy obroty zaczynają rosnąć samoczynnie, wciskam sprzęgło, wrzucam 5 bieg, puszczam sprzęgło i naciskam hamulec czy tak??
to moje pytanie jakie będą reakcje samochodu gdy na mam wrzuconą 5 a ja wyhamuje
czy nie będzie nim telepać i się sam "zaksztusi" ???
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości