AFN 1,9 tdi 110KM - turbina przepompowuje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: techon » pn mar 12, 2007 14:40

cowboy pisze: popatrz czy sztanga ładnie chodzi..

foto turbiny i sztangi sztangi :)

Obrazek

Obrazek
Sprawdziłem jak chodzi sztanga - tylko uruchamiając silnik i gasząc?
Po uruchomieniu sztanga jest wciągana, ale nie jednorazowo tylko dwustopniowo. Tzn trochę, 1s przewy i dalej do końca.
A po zgaszeniu opada bardzo powoli , tzn. na pocz. tak jakby nie odpadała, a pózniej kilkanaście sek..

To chyba żle??? Czy można to jakimś WD40 potraktować?

A odnośnie czy turbina jest sucha czy mokra, to raczej sucha, tylko wilgotna troche od oleju od strony kabiny.

Proszę o podpowiedz



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 12, 2007 14:55

techon pisze:Po uruchomieniu sztanga jest wciągana, ale nie jednorazowo tylko dwustopniowo. Tzn trochę, 1s przewy i dalej do końca.
A po zgaszeniu opada bardzo powoli , tzn. na pocz. tak jakby nie odpadała, a pózniej kilkanaście sek..
masz na 100 % kierownice spalin do czyszczenia - około 300 PLN

masz też porade w podwieszonym temacie jak to zrobić samemu - trzeba miec kanał

podejrzewam że na smarowanie jest za późno - jest jakiś smar odporny na wysoką temp. mozna tam psiknąć i potem pojeździć ostro wahlując gazem....

na przyszłość musisz czasem pobutowac diesla, używać dobry olej i turbinka bedzie banglac :)



techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: techon » pn mar 12, 2007 15:23

cowboy pisze:
techon pisze:Po uruchomieniu sztanga jest wciągana, ale nie jednorazowo tylko dwustopniowo. Tzn trochę, 1s przewy i dalej do końca.
A po zgaszeniu opada bardzo powoli , tzn. na pocz. tak jakby nie odpadała, a pózniej kilkanaście sek..
CZy powinna szybko być wciągnięte i tak samoszybko opaść?
cowboy pisze:masz na 100 % kierownice spalin do czyszczenia - około 300 PLN
Czy po takiej robocie jest gwarancja, że trochę pochodzI? Masz może namiar gdzie można to zrobić w Wawie?
Czy warto to robić? Może lepiej szukać drugą turbinką używaną?
cowboy pisze:masz też porade w podwieszonym temacie jak to zrobić samemu - trzeba miec kanał
Samemu to chyba małe szanse. Trzeba mieć pewnie duże doświadczenie i narzędzia?
cowboy pisze:podejrzewam że na smarowanie jest za późno - jest jakiś smar odporny na wysoką temp. mozna tam psiknąć i potem pojeździć ostro wahlując gazem....
Czy WD40 może pomóc?
cowboy pisze:na przyszłość musisz czasem pobutowac diesla, używać dobry olej i turbinka bedzie banglac :)
Zwykle butuję i Jeżdzę na półsyntetyku TEXACO.

Czy w związku z tym, podesłąc jeszcze inne logi dynamiczne? Czy problem można uznać za zdiagnozowany, czy jeszcze coś może coś być innego?

Czy czujnik G71 jest raczej dobry?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn mar 12, 2007 15:29

cowboy pisze:na 100 %
Zostaw choć 1% na siłownik ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 12, 2007 15:41

uysy pisze:Zostaw choć 1% na siłownik ;)
no tak zawsze jest szansa że grucha do bani... ale to jeszcze gorzej bo nie występuje w VW jako odrębny element.... co nie oznacza że nie można kupić :P

a AFN jednak rzadziej to koroduje bo nie zbiera się woda jak np w PD w których gruszka jest do dołu...
techon pisze:Czy po takiej robocie jest gwarancja, że trochę pochodzI? Masz może namiar gdzie można to zrobić w Wawie?
no jak będzie ładnie wyczyszczona to pochodzi ze 100 tys km :P

podjedź do DIAGTRONIKa na Janki - mają już chyba mechanikę...możesz zadzwonić

http://www.diagtronik.pl/

Elektronika samochodowa VW Audi, Janki, ul. Wspólna 19, tel (22) 7205041



techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Identyfikacja logów

Post autor: techon » wt mar 13, 2007 13:52

Zrobiłem logi, o których mówilście.
Proszę o identyfikację logów.
Wyskakuje za każdym razem błąd 519.

tab 1
na 3 biegu do notlaufa

Obrazek

tab 2

na 4 biegu do notlaufa

Obrazek

tab 3
z logiem 10, na 3 biegu do notlaufa
Obrazek

tab4
basic settings 011 (sztanaga wciągana i opuszczana) Obserwując sztangę zauewazyłem, ze wciągana była łagodnie, ale opuszczenie tak jakby dwustopniowe - mże coś widac na pomiarach.
Obrazek

tab4

log 003 na wolnych obrotachObrazek

Zawór EGR poza granicami.

Proszę o identyfikację logów

Czy zawór G71- można wykluczyć?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt mar 13, 2007 13:57

techon pisze:Proszę o identyfikację logów
Logi już umiesz robić PROFI :)

słuchaj, jak masz zacięcie to spróbuj jeszcze zamienić miejscami zaworek N75 z N18

N75 steruje turbiną i ma białą główkę - jest koło filtra powietrza...

N18 jest taki sam ale mam czarną główkę i jest niżej zainstalowany

zrób to i wklej logi..



techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: techon » wt mar 13, 2007 14:48

cowboy pisze:
techon pisze:Proszę o identyfikację logów
Logi już umiesz robić PROFI :)
... i co z tych logów wynika? Zapieczone kierownice?
A widac coś na logu tab4? Test 011 basic setting!
cowboy pisze:słuchaj, jak masz zacięcie to spróbuj jeszcze zamienić miejscami zaworek N75 z N18
Był wymieniany, tzn wstawiany inny i dalej to samo. Tak więc nie wiem czy jest sens!
cowboy pisze:N75 steruje turbiną i ma białą główkę - jest koło filtra powietrza...

N18 jest taki sam ale mam czarną główkę i jest niżej zainstalowany

zrób to i wklej logi..
Gdzie niżej jest N18? Trudno go wyjąć?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt mar 13, 2007 15:14

techon pisze:Był wymieniany, tzn wstawiany inny i dalej to samo. Tak więc nie wiem czy jest sens!
nie ma sensu
techon pisze:i co z tych logów wynika? Zapieczone kierownice?
jak sztanga opada skokowo to na 99% kierownice'



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » wt mar 13, 2007 15:47

jeśli wylata Ci wąż za turbiną to znaczy ze turbina pompuje za duże ciśnienie
miałem to ze powyżej 3000obr/min zewsze wylatał

diagnoza - zanagarowane łopatki zmiennej geometrii turbiny
wymontować turbinę, dać do piaskowania i bezie jak nowa koszt jakieś 250zł

poczytaj tu



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: techon » wt mar 13, 2007 16:59

rojbert pisze:jeśli wylata Ci wąż za turbiną to znaczy ze turbina pompuje za duże ciśnienie
miałem to ze powyżej 3000obr/min zewsze wylatał

diagnoza - zanagarowane łopatki zmiennej geometrii turbiny
wymontować turbinę, dać do piaskowania i bezie jak nowa koszt jakieś 250zł

poczytaj tu
Turbinę daje się do piskowania? Nie za ostro? Ciężko ją wyjąć w MK3?
Kiedyś miałem taką sytuację, że jak ostro przycisnąłem to, spadła mi rura taka fi 80 przed tą podwójną!



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt mar 13, 2007 21:37

techon pisze:jak ostro przycisnąłem to, spadła mi rura
z zaciętymi żaluzjami, turbina od AFN potrafi dowalić nawet 2 Bary !!

wyczyść tą turbinę bo ją zajedziesz...



techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: techon » czw mar 15, 2007 17:45

cowboy pisze:
techon pisze:jak ostro przycisnąłem to, spadła mi rura
z zaciętymi żaluzjami, turbina od AFN potrafi dowalić nawet 2 Bary !!

wyczyść tą turbinę bo ją zajedziesz...
u mnie nawet do 2,5 bara! (2570 mbar)

Co to znaczy zajedziesz? Dlaczego można ją zajechać? jak się nie wyczyści?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 15, 2007 19:15

techon pisze:u mnie nawet do 2,5 bara! (2570 mbar)
2 bary bezwzględnie czyli bez atmo ~1Bar

U ciebie pokazuje VAG 2570 czyli 1570 Bezwzglednie bo MAP sensor ma taki zakres :P

jakbyś miał wskaźnim to okazałoby się że jest znacznie więcej ...
techon pisze:Dlaczego można ją zajechać? jak się nie wyczyści?
dlatego ze cisnienie bierze si.e w turbinie z obrotów wirnika

jak wirnik się szybko obraca to turbo Ci w końcu powie PaPa i bedziesz miał problem czyszczenia z głowy..

uff ale sie rozpisałem...może jakis punkcik, co ? :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 42 gości