Strona 2 z 3

: ndz lut 25, 2007 00:03
autor: djalien
witam panów właśnie moja dziewczyna stała sie szczęśliwym posiadaczem Golfa IV 1,9TDI 130KM y 98r. pomóżcie mi panowie jaki olej wybrać bo nie wiem czy tam są popmo wtryski czy ........ prosił bym o konkretne nazwy wtedy takowy zamówię z allegro :):) jaki jest zalany hmmmm jakis tam półsyntetyk wiec nie ma narazie co zmieniać autko ma przejechane około 200 tyś

Dziękuje i pozdrawiam

: ndz lut 25, 2007 00:05
autor: golftdi
Ja mam grubo ponad 200 tysięcy w III i leje olej mobil 5W-50 i jak narazie Ok. Robie dolewki około pół litra do następnej zmiany. To nie dużo zwłaszcze że np w polo z 2002 roku podobno może ubywać dużo więcej.

: ndz lut 25, 2007 01:00
autor: jajko
DJ Tomekk pisze:no ale skoro tyle tysiecy zrobil na polsyntetyku, to chyba jest ok??
W zasadzie lepsze jest wrogiem dobrego, więc jeżeli masz pewność, że wszystko jest ok to lej to dalej. Tylko, że w fabryce leją normę 505.01, jeżeli wiesz ile poprzedni właściciel zrobił na półsyntetyku i jest to dużo, to chyba nie ma przeciwwskazań żeby nie lać go dalej. Jednak w przypadku braku pewności, albo w przypadku gdyby to nie był zbyt duży przebieg to raczej brałbym coś normą 505.01.

: ndz lut 25, 2007 07:34
autor: DJ Tomekk
djalien pisze:łaśnie moja dziewczyna stała sie szczęśliwym posiadaczem Golfa IV 1,9TDI 130KM y 98r
w 98 r nie bylo takich silnikow

: ndz lut 25, 2007 08:53
autor: djalien
przepraszam faktycznie marzenia mnie poniosły :):) 110KM

: ndz lut 25, 2007 12:31
autor: cwb
wniosek jest jeden masz silnik wysokoprężny z pompowtryskiwaczami używasz oleju o normie 505.01 i klasie lepkości 5w40, a gdy masz dielsla z pompą rotacyjną to 505.00 i klasa lepkości jest taka sama.
z tego co wszsycy piszą 505.00 nie powinno się lać do PD bo jest za gęsty.

1.dobra ale tak z ciekawości czy można lać olej 505.01 do diesli bez pompowtrysków?
2. i sprawa dotycząca castrola txt 505.01 w opisie oleju jest napisane że jest przeznaczony przede wszsystkim do pompowtysów ale spełnia normy 505.01 i zarazem 505.00 - czyli chyba moze być używany przy obu silnikach

: ndz lut 25, 2007 19:57
autor: inspire
cwb pisze:dobra ale tak z ciekawości czy można lać olej 505.01 do diesli bez pompowtrysków?
można tylko po co?? nie dość że jest gęstszy to i znacznie droższy.

: ndz lut 25, 2007 21:02
autor: djalien
czy ktoś potrafi mi pomóc jutro chce kupić olej a nie wiem jaki dokładnie mam 98r. 1,9 TDI 110KM POMOCY PANOWIE :):) jakiś pułsyntetyk ale jaki dokładnie jaki model bo firma to Mobil albo Castrol.

: ndz lut 25, 2007 21:47
autor: inspire
http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/P ... hetics.asp
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7021504
wybierz sobie coś.
oraz wszystkie inne spełniające normę vw 505.00

: ndz lut 25, 2007 22:41
autor: DJ Tomekk
ja pewnie zaleje to i zobacze, co sie bedzie dziac

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7020061

: pn lut 26, 2007 20:34
autor: inspire
Niezły olejek może być spełnia 505.01, mimo to szczerze załałbym tym :
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... lV5W40.asp
ale to jest jak spieranie się co było pierwsze kura czy jajko. Jedni mówią że ten lepszy drudzy że inny, ja mówie że każdy oprócz polskiego.

: pn lut 26, 2007 21:06
autor: DJ Tomekk
inspire pisze:Niezły olejek może być spełnia 505.01, mimo to szczerze załałbym tym :
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... lV5W40.asp
ale to jest jak spieranie się co było pierwsze kura czy jajko. Jedni mówią że ten lepszy drudzy że inny, ja mówie że każdy oprócz polskiego.
myslalem tez nad tym, ale z Castrolem jestem juz lata :grin:

: wt lut 27, 2007 09:58
autor: kamykgs1
u mojego znajomego w firmie lata 5 passatów na pompowtryskach. olej wymieniaja tak srednio raz na miesiac-2miesiace jako ze duzo sie nimi jezdzi. Olej jaki leja nie spelnia normy 505.01 a 505.00. samochody te maja juz duuuze przebiegi i nic nigdy si eprzez olej nie wydarzylo... ja tez leje 505.00 i smigam juz hohooo. takze roznie z tymi olejami bywa, pzdr

: wt lut 27, 2007 10:47
autor: cwb
z tego co widać ważne żeby spełniać klasę lepkości, lać oleje do silników wysokoprężnych i będzie dobrze, oczywiście gdy zmienia się w miarę regularnie