dawka paliwa 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt sty 20, 2009 23:20

piter_s pisze:czyli na zimnym ma być mniejsza dawka jak na ciepłym??, ciekawe, zawsze myślałem ze ma być odwrotnie heheh.
Nie !!! Na zimnym dawka jest wieksza , koniec kropka.
piter_s pisze:odkopuje ba mam ciekawą historię, moz tak ma być??.
jest niby tak ze rzeczywista dawka jest odwrotnie proporcjonalne do wartości czyli 2mg jest większą jak 4mg.
więc się podpiąłem i są jajca , a moze tak ma być, silniczek ma temp 20st. dawka jest 6mg, a jak złapie 90st. dawka ma wartość 3.8mg, to ja czegoś nie rozumię, chyba na zimnym silniku powinna byc większa dawka niż na ciepłym
kto mi to dobrze wytłumaczy
Cały problem w tym ze czasem wszystko upraszczamy w wypowiedziach i potem są niedomówienia.

Aby zrozumiec zagadnienie podam prosty przykład do przemyślenia.....

Sytuacja jest taka , silnik rozgrzany , pracuje na wolnych obrotach , trzyma równo 900obr/min , aby utrzymywać równe obroty cały czas dostaje jednakowe dawki paliwa.

Mamy ustawione na nastawniku dawke na wolnych obrotach np 5.0mg , teraz pukamy w nastawnik i ustawiamy dawkę na 3.0mg i co sie dzieje ???? A no nic silnik dalej tak samo równo pracuje tryzma 900obr , czyli dalej dostaje taka sama dawke potrzebna to utrzymania tych obrotów.
Powiecie jak to dawka sie nie zmieniła ?? Przecież wyraźnie w VAGu było 5.0 a teraz jest 3.0 ??? Wszystko sie zgadza , tylko trzeba powiedziec że dawka rzeczywista (prawdziwa) a pokazywana przez VAG to dwie rózne rzeczy. Pukając w nastawnik nie zmieniamy tak naprawde dawki biegu jałowego bo ECU aby utrzymac równe 900obr musi dawac cały czas takie same dawki paliwa, oszukujemy tylko ECU który myśli ze wczesniej miał 5.0mg na wolnych a teraz ma 3.0mg.
Pukając w nastawnik zmieniamy tylko maksymalny i minimalny zakres pracy nastawnika.

Zmieniając zakres pracy nastawnika uzyskujemy taką rzecz:

- zmieniając wartość na biegu jałowym np z 5.0 na 3.0 , dostajemy to że przy pełnym bucie ECU mysli ze np daje 40mg a tak naprawdę da wiecej tego paliwa


Żeby zrozumiec o co chodzi , moze wykres bedzie bardzie pomocny:
Obrazek


piter_s pisze:silniczek ma temp 20st. dawka jest 6mg, a jak złapie 90st. dawka ma wartość 3.8mg, to ja czegoś nie rozumię,
Wszystko gra , na zimno silnik ma wieksze opory i aby utrzymac obroty na zadanym poziomie ECU daje wiecej paliwa . widac że dawka 6.0 jest wieksza niz 3.8


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt sty 20, 2009 23:53

homsky, nie do konca chyba sie zgodze z Twoja teoria

ustaw dawke na jalowym ok 12 - 14 mg i zobaczymy czy wogole odpalisz :P
albo z drugiej strony dawke ok 0 - 1 mg auto bedzie pracowalo na wyzszych obrotach albo wogole sie zacznie na nie wkrecac

jak to wyjasnisz skoro to nie jest pelne obciazenie?

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 10:59 pm ]
a to mowi serwisowka


Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 21, 2009 00:02

Adamm pisze:homsky, nie do konca chyba sie zgodze z Twoja teoria

ustaw dawke na jalowym ok 12 - 14 mg i zobaczymy czy wogole odpalisz
albo z drugiej strony dawke ok 0 - 1 mg auto bedzie pracowalo na wyzszych obrotach albo wogole sie zacznie na nie wkrecac
OK Adamm, ale tu już wychodzimy poza dopuszczalny (fabryczny) zakres regulacji.....

Ustawiając tak dawki wchodzimy już w ekstreama z którymi ECU już sobie nie poradzi

Mój przykład dotyczył dopuszczalnego zakresu czyli 2.5-9.0 który ECU potrafi jeszcze korygowac po swojemu

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 23:04 ]
Adamm pisze:a to mowi serwisowka
I z tym sie zgadzam


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sty 21, 2009 00:07

homsky, czyli precyzujac im mniejsza wartosc tym wieksza dawka podawana przez pompe :D koniec kropka :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 21, 2009 00:56

Adamm pisze:homsky, czyli precyzujac im mniejsza wartosc tym wieksza dawka podawana przez pompe koniec kropka
Prowda :grin:

Im mniejszą wartość ustawimy na biegu jałowym , tym wieksza bedzie rzeczywista dawka podawana przez pompe, w stosunku do tego co pokazuje ECU (lub VAG) - tak należy to rozumować. :D
Adamm pisze:dawke ok 0 - 1 mg auto bedzie pracowalo na wyzszych obrotach albo wogole sie zacznie na nie wkrecac
Małe zobrazowanie tej sytuacji co opisujesz (linia zielona na wykresie), tak w ramach wykładu dla innych :bajer:

Sytuacja jest nastepująca:
Za bardzo przestawilismy nastawnik , dawka na wolnych obrotach jaką pokazuje VAG to 0.0mg , rzeczywista dawka jaką daje pompa jest jednak inna , jest duzo wyższa niz potrzeba do utrzymania biegu jałowego, silnik podnosi obroty bo ma więcej paliwka .
ECU żeby nie wiem co robił nie zniży obrotów , bo nie moze przecież zadać według niego dawki mniejszej od zera :helm:

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 21, 2009 17:02

homsky pisze:Wszystko gra , na zimno silnik ma wieksze opory i aby utrzymac obroty na zadanym poziomie ECU daje wiecej paliwa . widac że dawka 6.0 jest wieksza niz 3.8
no to ja już zgłupiałem, 6.0 to chyba mniejsza niż 3.8
to czemu jest kurde dawka 6mg na zimnym (mniejsza), a na ciepłym 3.8(większa)???.

a jeszcze zapytam o jedno, w 004 na zimnym silniku jest ATDC 1.5 I BTDC 1.5, czyli ok, silnik się nagrzeje to jest już różnica ATDC 1,8 a BTDC 0.6, cos chyba nie tak jest, wartości powinny się utrzymywać na równym poziomie, ogólnie autko mi żre paliwska w hu..., dzisiaj podmienie przepływkę na próbę.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 21, 2009 17:38

piter_s pisze:no to ja już zgłupiałem, 6.0 to chyba mniejsza niż 3.8
to czemu jest kurde dawka 6mg na zimnym (mniejsza), a na ciepłym 3.8(większa)???.
Hehhe, wiem że powariować z tym można :helm:

Spróbuj przyjżeć sie dokładnie wykresom , na nich widac dokładnie jaka jest zależność miedzy dawką pokazywaną przez VAG a dawką podawaną przez pompę.

No kurde prościej nie potrafie tego już przedstawić


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 21, 2009 17:47

homsky
ok
a co powiesz na to
a jeszcze zapytam o jedno, w 004 na zimnym silniku jest ATDC 1.5 I BTDC 1.5, czyli ok, silnik się nagrzeje to jest już różnica ATDC 1,8 a BTDC 0.6, cos chyba nie tak jest, wartości powinny się utrzymywać na równym poziomie, ogólnie autko mi żre paliwska w hu..., dzisiaj podmienie przepływkę na próbę.

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 16:48 ]
może n108??, niby błędów nie ma, może przepływka??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 21, 2009 18:03

piter_s pisze:a co powiesz na to
a jeszcze zapytam o jedno, w 004 na zimnym silniku jest ATDC 1.5 I BTDC 1.5, czyli ok, silnik się nagrzeje to jest już różnica ATDC 1,8 a BTDC 0.6, cos chyba nie tak jest, wartości powinny się utrzymywać na równym poziomie, ogólnie autko mi żre paliwska w hu..., dzisiaj podmienie przepływkę na próbę.
Po pierwsze : przepływka nie ma nic do zwiększnego zużyia paliwa , walnieta przepływka moze co najwyzej ciąć dawke paliwa przez co motor traci osiagi.

Co do kata wtrysku :

sprawdzałes jak jest ustawiony kąt w 000BS ??? Chciałbym zobaczyć 004 statycznie i dynamicznie


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

grubby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw sty 08, 2009 17:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: grubby » śr sty 21, 2009 18:09

woojas25 pisze:czesc ustawiłem sobie dzis dawke na 2.6 (na wolnych obr)nastawnikiem,samochod duzo lepiej chodzi lepiej sie zbiera

Jak sie ustawia dawke paliwa?Silnik 1z



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 21, 2009 18:18

kąt w 000bs jest 46st.
zreszta póżniej zapodam logi

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 19:20 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

kiedyś próbowałem poprawić sytuacje w 004, podniosłem ciśnienie na pompie poprzez wbicie delikatnie zaworku i w 004 bs dość sie zrównało, próbowałem też podłożyć podkładke po sprężynę na dolnym zaworze i bez zmian, 004 mi sie nie podoba, co jest nie tak.

chyba wystarczy, panowie pomocy bo zje mnie z kasy na paliwko heheh, jedzie dość ok, tylko ma apetyt duży i śmierdzi spalinami na postoju na zimnym i ciepłym
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 20:25 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



sebiw1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:03
Lokalizacja: Nadbrzeż

cd.. wykres

Post autor: sebiw1 » śr sty 21, 2009 21:17

Witajcie, wiele z tego forum korzystałem, ale do tej pory tylko jako obserwator...

Jak jeszcze ktoś nie zrozumiał z tą większą dawką pokazywaną na zimnym silniku to może mała modyfikacja rysunku Homsky'ego mu pomoże:

Obrazek

a jeszcze co do za dużej dawki...to u mnie na za małym rezystorze silnik przy pelnym obciążeniu strasznie mocno i nie równomiernie szarpie


AGR +R

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 21, 2009 23:43

sebiw1 pisze:Jak jeszcze ktoś nie zrozumiał z tą większą dawką pokazywaną na zimnym silniku to może mała modyfikacja rysunku Homsky'ego mu pomoże:
Tak jest :okej:

piter_s pisze:kąt w 000bs jest 46st.
zreszta póżniej zapodam logi
Kąt wtrysku poprawnie ustawiony.
Natomiast w 004 widać że zadany kąt jest 2.1*po a rzeczywisty 0.3*przed , N-108 nie potrafi ustawić juz późniejszego kąta pomimo, że juz jest minimalnie wysterowany.

Powiem ci że tym bym sie nie przejmował i napewno nie to jest powodem wiekszego spalania , w 004BS widac że N-108 prawidłowo wyprzedza kąt wtrysku , do pełnej diagnozy przydałoby sie jeszcze 004 dynamicznie aby sprawdzic czy przy 4000rpm i wyżej N-108 daje rady z ustawieniem zadanego kąta ( czy nie kończy mu sie regulacja)

A czemu na biegu jałowym kąt jest minimalnie wczesniejszy niż wymagany??? Może N-108 nie jest juz w idealnej kondycji i pomimo minimalnego wysterowania wyprzedza samoczynnie troszke wtrysk, nie chce tu wymyślac jakis hipotez bo nie mam wystarczajacej wiedzy i doświadczenia.
Od siebie powiem tylko : zostaw to w spokoju bo to nie jest problem i jakies wielkie odstepstwo od normy , dla sparwdzenia zrób sobie jeszcze 004 dynamicznie i jesli w nim bedzie OK to bym olał to.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw sty 22, 2009 07:34

homsky
a dlaczego na zimnym silniczku w 004 wartoeci sa ok, po równo 1.5, po nagrzaniu ta jedna maleje??.
a korekcje w 013, moze juz wtryskiwacze podlewaja i z tad duzo łyka
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 07:47 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości