Nie !!! Na zimnym dawka jest wieksza , koniec kropka.piter_s pisze:czyli na zimnym ma być mniejsza dawka jak na ciepłym??, ciekawe, zawsze myślałem ze ma być odwrotnie heheh.
Cały problem w tym ze czasem wszystko upraszczamy w wypowiedziach i potem są niedomówienia.piter_s pisze:odkopuje ba mam ciekawą historię, moz tak ma być??.
jest niby tak ze rzeczywista dawka jest odwrotnie proporcjonalne do wartości czyli 2mg jest większą jak 4mg.
więc się podpiąłem i są jajca , a moze tak ma być, silniczek ma temp 20st. dawka jest 6mg, a jak złapie 90st. dawka ma wartość 3.8mg, to ja czegoś nie rozumię, chyba na zimnym silniku powinna byc większa dawka niż na ciepłym
kto mi to dobrze wytłumaczy
Aby zrozumiec zagadnienie podam prosty przykład do przemyślenia.....
Sytuacja jest taka , silnik rozgrzany , pracuje na wolnych obrotach , trzyma równo 900obr/min , aby utrzymywać równe obroty cały czas dostaje jednakowe dawki paliwa.
Mamy ustawione na nastawniku dawke na wolnych obrotach np 5.0mg , teraz pukamy w nastawnik i ustawiamy dawkę na 3.0mg i co sie dzieje ???? A no nic silnik dalej tak samo równo pracuje tryzma 900obr , czyli dalej dostaje taka sama dawke potrzebna to utrzymania tych obrotów.
Powiecie jak to dawka sie nie zmieniła ?? Przecież wyraźnie w VAGu było 5.0 a teraz jest 3.0 ??? Wszystko sie zgadza , tylko trzeba powiedziec że dawka rzeczywista (prawdziwa) a pokazywana przez VAG to dwie rózne rzeczy. Pukając w nastawnik nie zmieniamy tak naprawde dawki biegu jałowego bo ECU aby utrzymac równe 900obr musi dawac cały czas takie same dawki paliwa, oszukujemy tylko ECU który myśli ze wczesniej miał 5.0mg na wolnych a teraz ma 3.0mg.
Pukając w nastawnik zmieniamy tylko maksymalny i minimalny zakres pracy nastawnika.
Zmieniając zakres pracy nastawnika uzyskujemy taką rzecz:
- zmieniając wartość na biegu jałowym np z 5.0 na 3.0 , dostajemy to że przy pełnym bucie ECU mysli ze np daje 40mg a tak naprawdę da wiecej tego paliwa
Żeby zrozumiec o co chodzi , moze wykres bedzie bardzie pomocny:
Wszystko gra , na zimno silnik ma wieksze opory i aby utrzymac obroty na zadanym poziomie ECU daje wiecej paliwa . widac że dawka 6.0 jest wieksza niz 3.8piter_s pisze:silniczek ma temp 20st. dawka jest 6mg, a jak złapie 90st. dawka ma wartość 3.8mg, to ja czegoś nie rozumię,