Strona 2 z 3
: czw lut 15, 2007 22:41
autor: cowboy
mkris, spoko ja tez mam takie zdanie... tylko uysy dawno nie miał tylu wpisów w jednym temacie i dlatego się z nim droczę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw lut 15, 2007 22:47
autor: jarorlit
cowboy pisze:z tego co pamietam jak mi pisał na PW to OK czyli tdi timing w basic settings..
Dokladnie wlasnie tak sprawdzalem
TDIgraph pokazuje mi powyzej tej srodkowej lini- wartosc 63
Wartosc jest wprawdzie w torancji dopuszczalnej, ale chcialem ja wpierw wlasciwie ustalic by szukac innych takiego, a nie innego zachowania sie silnika.
Zmieniajac na chwile temat sprawdzalem dzis swieczki omomierzem- wszytskie maja wlasciwa opornosc ok. 0,8 Oma, czyli nieprzepalone. Ale moze z powodu, ze "przejechaly" juz 200 tys. km element grzejny moze byc na tyle zdeformowany, ze zle grzeje? I moze stad trudnosc w zapaleniu zimnego silnika (po kilku sekundach, jakby na 3 gary i pozniej troche kopci zanim sie nie rozgrzeje)??
: czw lut 15, 2007 23:01
autor: uysy
cowboy pisze:uysy dawno nie miał tylu wpisów w jednym temacie
zawsze staram się rzeczowo, żeby czasu nie tracić... Dziś dla odmiany wolny wieczór więc miałem nadzieję na konstruktywną dyskusję... ale PF w privie pogrążył moje nadzieje
[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 10:04 pm ]
jarorlit pisze:TDIgraph pokazuje mi powyzej tej srodkowej lini- wartosc 63
Więc wykluczyłeś źle ustawiony kąt wtrysku.
Bąbelki w paliwie??
Czujnik temp?
: czw lut 15, 2007 23:08
autor: mkris
uysy pisze:ale PF w privie pogrążył moje nadzieje
mysle ze to nie grozby
jarorlit pisze:Ale moze z powodu, ze "przejechaly" juz 200 tys. km
To jednak bym zmienil swieczki,200tys to sporo, a ile razy za ten czas byly palone to tez wazne.
: czw lut 15, 2007 23:28
autor: uysy
mkris pisze:mysle ze to nie grozby
bez przesady
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a co do świec to za ciepło by miały wpływ...
: czw lut 15, 2007 23:34
autor: Adamm
Uysy popieram trzeba tepic herezje
niektorzy mysla ze odpala vaga i nie pobrudza sobie rak
kat wtrysku ustawia sie dokonujac odczytu w TDI Timing i ruszajac pompa i wcale nie w D lub TD ale wlasnie w TDI (np 1Z)
zastanawiam sie jak ktostu chcial ustawiac kat wtrysku tylko vagiem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: pt lut 16, 2007 00:01
autor: jarorlit
uysy pisze:Więc wykluczyłeś źle ustawiony kąt wtrysku.
Bąbelki w paliwie??
Czujnik temp?
Babelków w paliwie (czyt. w rurce go doprowadzającej) brak
Czujnik temperatury ok- zadnych bledow w VAG, tremperatura plynu chlodzoaczego prawidlowo narasta i osiaga 90 st. po 5-10 km jazdy.
Czyli nie ruszac tego kata i niedazyc do wartosci jaka sugeruje mi TDIGraph (51)??
uysy pisze:a co do świec to za ciepło by miały wpływ...
Problemy sie zaczely jak bylo -5, -10 stopni (pare dni temu) . Aktualnie jest troche lepiej, bo i temperatura wyzsza. Zapala szybciej, prawie nie trzesie, ale kopci dalej (chodz mniej)
: pt lut 16, 2007 00:11
autor: rob555
zmien stacje na poczatek
jak paliwo wyeliminujesz a reszta jest ok to moze wtryski sie koncza?
: pt lut 16, 2007 00:16
autor: jarorlit
stacja za kazdym razem inna, ale w wiekszosci to shell. Czasami Vpower, ale glownie diesel Extra.
W Vag-com jest taka fukcja do sprawdzenia wtryskow. Dopuszczalny odchyl wynosi +/-2.0 mg dawki paliwa korekcji na kazdy wtrysk.
U mnie pokazuje +/- 0.3, wiec chyba z nimi OK
: pt lut 16, 2007 00:22
autor: mkris
rob555 pisze:jak paliwo wyeliminujesz a reszta jest ok to moze wtryski sie koncza?
Zas bez przesady,auto chyba ma przejechane 200tys.
Ja w moim bylym mk3 mialem ponad 300tys.a palil od szczalu.
Jesli zle pali jak jest zimny i nierowno chodzi to ja obstawiam inny powod.
Pojedynczo bym odkrecil swiece i patrzyl jak grzeja ale zapewniam Cie ze jesli one maja przejechane te 200tys. to juz dobrze nie beda grzaly a do tego w zalerznosci jeszcze jaka firma jest tych swiec.
jarorlit, sprobuj tak,rano zagrzej swiece conajmniej trzy razy,tzn.przekrec stacyjke zaczekaj az zgasnie swieczka nastepnie wylacz stacyjke i znowu zalacz,ponow tak jeszcze raz albo dwa i zobacz wtedy jak odpali
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt lut 16, 2007 00:25
autor: uysy
jarorlit pisze:Problemy sie zaczely jak bylo -5, -10 stopni (pare dni temu)
No chyba, że taka zima u was... (chciałbym taką)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
to juz świece można sprawdzać... ale nie omomierzem a organoleptycznie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt lut 16, 2007 00:25
autor: jarorlit
mkris pisze:sprobuj tak,rano zagrzej swiece conajmniej trzy razy,tzn.przekrec stacyjke zaczekaj az zgasnie swieczka nastepnie wylacz stacyjke i znowu zalacz,ponow tak jeszcze raz albo dwa i zobacz wtedy jak odpali
tak sprawdze
: pt lut 16, 2007 00:30
autor: rob555
jarorlit pisze:
W Vag-com jest taka fukcja do sprawdzenia wtryskow.
No ciekawe ja jeszcze nie znalazlem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jest natomiast podana korekcja. Ale czy ona pokazuje stan wtryskow no nie do konca ... bardziej rozbierznosci pomiedzy nimi. A czasem wysokie wartosci nie sa wina wtryskow
Zrob jeszcze jeden test. Na zimnym odkrec metalowa nakretke od przewodu do wtryska. niech ktos kreci a Ty patrz czy paliwo od razu leci. Bo moze pompa sie wysusza.
: pt lut 16, 2007 00:33
autor: mkris
rob555, wydaje mi sie ze zaczynasz szukac przyczyn od konca,a nie od poczadku
pompa,wtryski....nie strasz kolegi
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)