Strona 2 z 4

: ndz lut 04, 2007 08:36
autor: inek01
zuberek pisze:a moze podgrzewacze te sa zamontowane w zaleznosci od wersji wyposazenia?????
Nie wiem od czego to zalezy, ale u mnie w GT TDI AHU 97' nie ma, a u kumpla w GT TDI 1Z 94' sa. Obydwa urodzone w Brukseli na tamtejszy rynek, wiec zaleznosc od strefy klimatycznej raczej odpada...
jacekd pisze:Rany boskie Panowie.
Tu nie chodzi o sprawnosc, ktora jest duza ale o temperature spalania paliwa, ktora dla benzyny jest znacznie wieksza, wiec auto sie szybciej nagrzwa.
No tak, ale w porownaniu TD do TDI to chyba o sprawnosc chodzi.

: pn lut 12, 2007 00:21
autor: ROF
to co w końcu z tymi podgrzewaczami?? gdzie ich szukać?

mam TDI 1Z 94 wersja CL i nagrzewa mi sie 8 - 10 km :/ troche długo...

może ten karton zastosuje :D

: pn lut 12, 2007 09:56
autor: inek01
ROF pisze:może ten karton zastosuje
Tak samo mzesz sobie zastosowac magnetyzery, dadza tyle samo co karton :P
ROF pisze:to co w końcu z tymi podgrzewaczami?? gdzie ich szukać?
Obrazek

: pn lut 12, 2007 16:30
autor: twardy
Może zainwestować w Webasto , ? można znależć na allegro za około 6 , 7 stówek i nie martwić się temperaturką.

temp

: pn lut 12, 2007 19:08
autor: szatanek
Witam
Ja mam AFN-a i u mnie jest to samo, przy temp. ok. 0 st. musze po miescie przejechac ok 9-10 km zeby złapał 90 st. Kumpel ma passata B4 1Z i u niego są te świece do podgrzewania u siebie jeszcze nie sprawdzałem ale musze sie wybrac. Moim zdaniem wkładanie tektury ma sens jezeli silnik wogóle nie chce złapac 90 st. i cały czas jest niedogrzany, a u mnie jak juz w koncu silnik złapie te 90 to cały czs to utrzymuje.

: pn lut 12, 2007 20:57
autor: inek01
szatanek pisze:Moim zdaniem wkładanie tektury ma sens jezeli silnik wogóle nie chce złapac 90 st. i cały czas jest niedogrzany
Sens to ma wtedy wymiana termostatu, a nie wkladanie kartonu i jazda jak duzym fiatem (bez obrazy dla posiadaczy ;) ).

: wt lut 13, 2007 00:15
autor: erwin
twardy pisze:Może zainwestować w Webasto , ? można znależć na allegro za około 6 , 7 stówek i nie martwić się temperaturką.
ja juz dawno to zrobilem

: wt lut 13, 2007 21:33
autor: pannonia
PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty ( z podanej ilości paliwa wiecej mocy- dlatego mało palą )
.... bo ponieważ dlatego bo :) sprawność silników tłokowych rośnie ze wzrostem stopnia sprężania a w dieslu to raczej normalne jest że ciśnienie większe - nie?


a nie wkladanie kartonu i jazda jak duzym fiatem (bez obrazy dla posiadaczy ;) ).
nie obrażam się bo niedawno sprzedałem i niechcę go więcej (VW tak jeździ jak FSO ryczy )




.............a co do szybszego nagrzewania - zaloz webasto. jakieś 2kzł i problem z głowy.

: wt lut 13, 2007 21:39
autor: zuberek
niedawno gdzies czytalem ze bezposredni wtrysk w silniku benzynowym chlodzi silnik Moze tak samo jest w dieslu??? A moze to g*****o prawda?

: śr lut 14, 2007 10:20
autor: pannonia
zuberek pisze:niedawno gdzies czytalem ze bezposredni wtrysk w silniku benzynowym chlodzi silnik Moze tak samo jest w dieslu??? A moze to g*****o prawda?

tzn w benzyniaku prędzej niż w dieslu - a to z prostego powodu - ciecz skraplając się oddaje ciepło a parując pobiera z otoczenia. że benzyna paruje łatwiej to i łatwiej pobiera ciepło.

: sob lis 24, 2007 17:05
autor: zuberek
zima znowu no i temat wraca jak bumerang!!!!! Dzis postanowilem zaslonic od dolu chlodnice kartonem tak jak to kiedys robilem w fiacie palio (duzo dlubania bo musialem jechac na rampe w deszczu i odkrecic cala oslone silnika)Efekt jest taki ze auto w dzien (tenmp okolo 4-5st) nagrzalo sie duzo szybciej i mam wreszcie cieplo A w trasie (przejechalem dzis 50km) temperatura nie podskoczyla Ciekawe czy ta chałtura da jakis efekt w mrozie Ale to sie zobaczy w przyszlosci

: sob lis 24, 2007 17:56
autor: Corvax
zuberek pisze:W miescie przy zimnym silniku biegi zmieniam przy okolo 2 tys obrotów (zeby nie katowac turbinki)
zmieniaj wyżej, jesli jedziesz na 3 czy 4 biegu przy 2k obr to nie zmieniaj na wyższy bieg tylko jedź tak dalej, z turbiną nie ma to nic wspólnego o ile będziesz sie delikatnie obchodził z pedałem gazu - polecam założenie wskaźnika ciśnienia doładowania i wtedy będziesz mógł sobie odpuścić obrotomierz.

: sob lis 24, 2007 18:03
autor: zuberek
Corvax pisze:zmieniaj wyżej, jesli jedziesz na 3 czy 4 biegu przy 2k obr to nie zmieniaj na wyższy bieg tylko jedź tak dalej, z turbiną nie ma to nic wspólnego o ile będziesz sie delikatnie obchodził z pedałem gazu - polecam założenie wskaźnika ciśnienia doładowania i wtedy będziesz mógł sobie odpuścić obrotomierz.
uwierz mi ze tak robie Nizej 1800 obr nie jezdze

: ndz lis 25, 2007 13:01
autor: cwb
hmmm to nagrzewanie po 8-10 km wydaje mi się normą

tak jak dzieje się w moim tdi mk4 to samo zauważyłem jeżdżąc boxerem, kangurem, i multivagonem