Strona 2 z 2

: ndz lut 07, 2010 20:32
autor: genesis
EnJoy pisze:bo polska.. a raczej polskie realia: dziurawe drogi
Co ma olej do dziurawych dróg?
EnJoy pisze:zakorkowane miasta..
Jaki Niemcy to piękny kraj, bo korków nie mają. Przecież to nie prawda. A jeszcze dodam, że codziennie i regularnie w korkach, w Polsce stoi zapewne kilka procent użytkowników samochodów, więc nie wrzucajmy ich wszystkich do jednego wora i nie zmuszajmy do wymiany oleju co 10-15kkm, jak dealer narzucił mu tryb LL.

: ndz lut 07, 2010 22:24
autor: EnJoy
genesis piszesz tak jakbyś nigdy nie jeździł po Niemczech ;) tam to jest zupełnie inna bajka.. ale już nie chce mi się nad tym rozwodzić ;]

ps. będzie z Ciebie archeolog - niezły wykop ;)
pozdro

: pn lut 08, 2010 11:37
autor: doggie
EnJoy wracając do stwierdzenia
Jednak na nasze realia, drogi i tryb jazdy.. LL raczej się tutaj nie sprawdza,
to nie można generalizować, u mnie się sparawdza

: pn lut 08, 2010 14:04
autor: wesol
mnie sie wydaje ze nie ma tu nic do tego styl jazdy(choc napewno ma wplyw) jak ktos smiga na autoskach a inny po miescie. Oleje troszk eposzly do przodu ale nie az tak zeby zwiekszac przebiegi do 30 czy nawet 50 tys km. Bardziej tu chodzi o zadowolenie klienta z racji zadszego odwiedzania serwisu oraz mniejszych wydatkow a coniektorzy robia takie lub wieksze przeloty w miesiacu. Poleca sie wymiany jednak czestrze nawet ca cene jakosci oleju. Inaczje mowiac lepiej zalac olej za 100 zl/ za 4 L i wymienic go co 8-10 tys km jak wymieniac olej co 30 tys albo dluzej powiedzmy w cenie 240 zl/4L. Mimo ze kasowo wychodzi lepiej LL to nie jest napewno kozystniej dla silnika. CO sie stalo z olejami niegdys rozgraniczanymi jako zimowe i letnie. Dzis sa oleje syntetyczne i kazdy "pieje" ze olej 5W40 czy 0W40 jest najlepszy a to tylko gestosc/lepkosc w pewnych temp a nie klasa oleju.

: pn lut 08, 2010 14:51
autor: doggie
wesol, ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że: mam już drugiego Mk5 TDI, pierwszy od nowości na LL w Belgii olej wymieniany w ASO co 30.000 km, jak przyszedł do mnie (miał około 150 tyś. km) dalej lałem LL tyle że skróciłem interwał do około 20-25.000 km - jak go sprzedawałem miał ponad 300 tyś i grama oleju nie łykał, z obecnym sytuacja jest analogiczna, więc i klient zadowolony, i auto zadowolone (nie narzekały jak do tej pory :bigok: )