Wymiana oleju, DPF, QG1...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

genesis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 01, 2009 14:15
Lokalizacja: polska

Post autor: genesis » ndz lut 07, 2010 20:32

EnJoy pisze:bo polska.. a raczej polskie realia: dziurawe drogi
Co ma olej do dziurawych dróg?
EnJoy pisze:zakorkowane miasta..
Jaki Niemcy to piękny kraj, bo korków nie mają. Przecież to nie prawda. A jeszcze dodam, że codziennie i regularnie w korkach, w Polsce stoi zapewne kilka procent użytkowników samochodów, więc nie wrzucajmy ich wszystkich do jednego wora i nie zmuszajmy do wymiany oleju co 10-15kkm, jak dealer narzucił mu tryb LL.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lut 07, 2010 22:24

genesis piszesz tak jakbyś nigdy nie jeździł po Niemczech ;) tam to jest zupełnie inna bajka.. ale już nie chce mi się nad tym rozwodzić ;]

ps. będzie z Ciebie archeolog - niezły wykop ;)
pozdro



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 08, 2010 11:37

EnJoy wracając do stwierdzenia
Jednak na nasze realia, drogi i tryb jazdy.. LL raczej się tutaj nie sprawdza,
to nie można generalizować, u mnie się sparawdza



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn lut 08, 2010 14:04

mnie sie wydaje ze nie ma tu nic do tego styl jazdy(choc napewno ma wplyw) jak ktos smiga na autoskach a inny po miescie. Oleje troszk eposzly do przodu ale nie az tak zeby zwiekszac przebiegi do 30 czy nawet 50 tys km. Bardziej tu chodzi o zadowolenie klienta z racji zadszego odwiedzania serwisu oraz mniejszych wydatkow a coniektorzy robia takie lub wieksze przeloty w miesiacu. Poleca sie wymiany jednak czestrze nawet ca cene jakosci oleju. Inaczje mowiac lepiej zalac olej za 100 zl/ za 4 L i wymienic go co 8-10 tys km jak wymieniac olej co 30 tys albo dluzej powiedzmy w cenie 240 zl/4L. Mimo ze kasowo wychodzi lepiej LL to nie jest napewno kozystniej dla silnika. CO sie stalo z olejami niegdys rozgraniczanymi jako zimowe i letnie. Dzis sa oleje syntetyczne i kazdy "pieje" ze olej 5W40 czy 0W40 jest najlepszy a to tylko gestosc/lepkosc w pewnych temp a nie klasa oleju.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 08, 2010 14:51

wesol, ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że: mam już drugiego Mk5 TDI, pierwszy od nowości na LL w Belgii olej wymieniany w ASO co 30.000 km, jak przyszedł do mnie (miał około 150 tyś. km) dalej lałem LL tyle że skróciłem interwał do około 20-25.000 km - jak go sprzedawałem miał ponad 300 tyś i grama oleju nie łykał, z obecnym sytuacja jest analogiczna, więc i klient zadowolony, i auto zadowolone (nie narzekały jak do tej pory :bigok: )
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 14:52 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości