Strona 2 z 4

: śr sty 17, 2007 14:18
autor: lazarz1
ja też mam troszkę ponad 80st. Tak kolo 82 po wymiianie termostatu. Ale wszystko jest w porządku więc nic nie ruszam. pozdro

: śr sty 17, 2007 23:43
autor: Przewodnik
Aco powiecie na to miałem zawieszony termostat więc silnik nie osiągał temperatury, wymieniłem więc termostat na verneta (lipa) na poczatku czujnik pokazywał 110 a dolny wąz był zimny. Zmieniłem na wahlera i na tym termostacie na postoju gdy silnik osiągnie 90 dolny wąz robi się cieplejszy, natomiast podczas jazdy dochodzi do 100-110 i jak sie zatrzymam spawdzic wąż to jest on lodowaty, na czujnik nie stawiam bo wentylator włącza sie przy około 98 stopniach, i zaopserwowałem takze ze gdy tem przekroczy 60 to swiece się juz nie grzeja. co mam zrobiic..??

: czw sty 18, 2007 00:32
autor: souler
po pierwsze kup sobie termometr i podczas jazdy gdy na blacie bedziesz mial 100 stopni to sie zatrzymaj i zmierz w zbiorniczku, tylko auta nie gas :) jesli bedzie 88-90 stopni to jest ok i przeklamuje wskazanie. jesli ma powyzej 90 to wymiana termostatu. w zasadzie nie powinien miec powyzej 90, bo prog otwarcia termostatu to 87. pierwszy bieg wentyla zalacza sie chyba przy 87 stopniach. 98 to juz jest drugi bieg. lodowaty dolny waz to nic dziwnego przy obecnych temp. ciepla woda dostaje sie na chlodnice od gory i zostaje schlodzona, wiec na dole jest juz zimno.

: czw sty 18, 2007 00:52
autor: RobertP
SouleR pisze:po pierwsze kup sobie termometr i podczas jazdy gdy na blacie bedziesz mial 100 stopni to sie zatrzymaj i zmierz w zbiorniczku
powodzenia i życzę zdrowia bardzo dużo przy otwaraniu zbiorniczka
z nagrzanym płynem do 100st.C i pod ciśnieniem jeszcze,
chyba wiesz co się stanie ? :bigok:
ja już to do tej operacji najlepiej wziąć teściową niech mierzy tam temperaturę ;-) :jezor:

: czw sty 18, 2007 13:42
autor: robak7
Dodam swoje trzy grosze do tematu. W ubieglym roku mialem podobny problem z temp. Wskaznik pokazywal temp. podczas jazdy 70st. wentylator (pewnie 2-gi bieg) wlaczal sie przy 90. Zmienilem czujnik (oczywiscie ma byc z zielona opaska) na nowy i bylo po sprawie. Temp wskoczyla na 90. Przy takich temp jak sa teraz wskaznik pokazuje jakies 85st a wentylator zalaczany jest przy ok 100. Ja proponuje wymienic na poczatek czujnuk. A to z powodu mniejszech problemow z wymiana. Druga sprawa to jesli znajdzie sie odpowiedni sklep z czesciami to mozna umowic sie ze sprzedawca, tylko na sprawdzenie. Niekiedy sie zgadzaja. Aha-ja zaplacilem 40zl za czujnik.

: czw sty 18, 2007 15:52
autor: souler
RobertP a kto powiedzial, ze on ma te 100-110 stopni naprawde? moze jest 90, a wtedy bedzie tylko psss. gdyby mial taka temp to pewnie by mu plyn juz dawno spiep... podczas jazdy. ciekawe czy uszczelka by przetrwala jezeli jezdzi tak kilka dni. jak sie wolno otwiera to nic sie nie stanie.

: pt sty 19, 2007 00:03
autor: Przewodnik
po pierwsze nie jeżdze z taką temperaturą silnika, ma teraz inny termostat w prawdzie trzyma 70 ale to jedyny jaki miałem dodat ze na nim był nadruk temperatury otwarcic 88 stopni. ale chyba jest walnięty. czyli co mam spowrotem wymienić na wahlera i sprawdzic temp płynu, dodam ze jak miałem ta tem 100 stopni to otwierałem korek i było tylko psss.Moze układ się dobrze nie odpowietrzył w co watpie bo weszło około 6 lirów płynu. słyszałem ze dobrze jest w tym celu wywiercić mała dziurke w termostacie wtedy lepiej się odpowietrza układ taka nie wielką średnicy 3mm.

: pn sty 22, 2007 19:09
autor: Zibi art
U mnie mam też problem ze wskazaniem temp. cieczy chodzącej, tzn. odpalam i sobie chodzi 5 min, górna rurka (od chłodnicy) robi sie ciepła a dolna ciągle zimna, jade 5 km - górna gorąca a dolna lekko ciepła, po 10 km czyli ok. po 10 minutach odbie rury gorące a na wskaźniku ledwo 70 st. Wentylator wogóle nie załancza się nawet po dłuższej jeździe, może dlatego że jest zimno albo coś z czujnikiem od wentylatora. Wstepnie stawiam na czujnik temperatury wody, bo niby termostat działa. Może miał ktos podobnie to niech sie podzieli z rozwiązaniem problemu. :D

: pn sty 22, 2007 19:40
autor: souler
no ja mam za duzo 110 :panna:

: pn sty 22, 2007 19:51
autor: Michall
u mnie jest zawsze 80 na wskażniku, gdy lekko się wskazówka wychyli za 80 to dolny woż robi się letniawy. Myślę że przekłamuje czujnik temp bo w żeczywistości chyba jest 90

: wt sty 23, 2007 01:12
autor: pwal
U mnie po wymianie termostatu i czujnika temp jest 80 na wskaźniku (było 70 wcześniej), ale mierzyłem temp w zbiorniczku i trzyma 90 stopni. No i na tym etapie dałem sobie spokój z temperatura.

: pt sty 26, 2007 16:07
autor: pavello
a gdzie ten czujnik jest w silniku? :)

: pt sty 26, 2007 16:42
autor: daniel.k
ja moim jezdze juz 2 lata z taka temp 80 stopni znaczy sie tak pokazuje,chodzi jak brzytwa wiec rowniez nie draze tego tematu wiec i tobie radze,pozdrowionka :bigok: :bigok:

: pt sty 26, 2007 18:29
autor: pavello
no dobra,ale jak ten czujnik wymienic?gdzie on jest?