problem z temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lazarz1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 26, 2006 22:39
Lokalizacja: Ziębice
Kontakt:

Post autor: lazarz1 » śr sty 17, 2007 14:18

ja też mam troszkę ponad 80st. Tak kolo 82 po wymiianie termostatu. Ale wszystko jest w porządku więc nic nie ruszam. pozdro



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr sty 17, 2007 23:43

Aco powiecie na to miałem zawieszony termostat więc silnik nie osiągał temperatury, wymieniłem więc termostat na verneta (lipa) na poczatku czujnik pokazywał 110 a dolny wąz był zimny. Zmieniłem na wahlera i na tym termostacie na postoju gdy silnik osiągnie 90 dolny wąz robi się cieplejszy, natomiast podczas jazdy dochodzi do 100-110 i jak sie zatrzymam spawdzic wąż to jest on lodowaty, na czujnik nie stawiam bo wentylator włącza sie przy około 98 stopniach, i zaopserwowałem takze ze gdy tem przekroczy 60 to swiece się juz nie grzeja. co mam zrobiic..??


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sty 18, 2007 00:32

po pierwsze kup sobie termometr i podczas jazdy gdy na blacie bedziesz mial 100 stopni to sie zatrzymaj i zmierz w zbiorniczku, tylko auta nie gas :) jesli bedzie 88-90 stopni to jest ok i przeklamuje wskazanie. jesli ma powyzej 90 to wymiana termostatu. w zasadzie nie powinien miec powyzej 90, bo prog otwarcia termostatu to 87. pierwszy bieg wentyla zalacza sie chyba przy 87 stopniach. 98 to juz jest drugi bieg. lodowaty dolny waz to nic dziwnego przy obecnych temp. ciepla woda dostaje sie na chlodnice od gory i zostaje schlodzona, wiec na dole jest juz zimno.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sty 18, 2007 00:52

SouleR pisze:po pierwsze kup sobie termometr i podczas jazdy gdy na blacie bedziesz mial 100 stopni to sie zatrzymaj i zmierz w zbiorniczku
powodzenia i życzę zdrowia bardzo dużo przy otwaraniu zbiorniczka
z nagrzanym płynem do 100st.C i pod ciśnieniem jeszcze,
chyba wiesz co się stanie ? :bigok:
ja już to do tej operacji najlepiej wziąć teściową niech mierzy tam temperaturę ;-) :jezor:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sty 18, 2007 13:42

Dodam swoje trzy grosze do tematu. W ubieglym roku mialem podobny problem z temp. Wskaznik pokazywal temp. podczas jazdy 70st. wentylator (pewnie 2-gi bieg) wlaczal sie przy 90. Zmienilem czujnik (oczywiscie ma byc z zielona opaska) na nowy i bylo po sprawie. Temp wskoczyla na 90. Przy takich temp jak sa teraz wskaznik pokazuje jakies 85st a wentylator zalaczany jest przy ok 100. Ja proponuje wymienic na poczatek czujnuk. A to z powodu mniejszech problemow z wymiana. Druga sprawa to jesli znajdzie sie odpowiedni sklep z czesciami to mozna umowic sie ze sprzedawca, tylko na sprawdzenie. Niekiedy sie zgadzaja. Aha-ja zaplacilem 40zl za czujnik.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sty 18, 2007 15:52

RobertP a kto powiedzial, ze on ma te 100-110 stopni naprawde? moze jest 90, a wtedy bedzie tylko psss. gdyby mial taka temp to pewnie by mu plyn juz dawno spiep... podczas jazdy. ciekawe czy uszczelka by przetrwala jezeli jezdzi tak kilka dni. jak sie wolno otwiera to nic sie nie stanie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pt sty 19, 2007 00:03

po pierwsze nie jeżdze z taką temperaturą silnika, ma teraz inny termostat w prawdzie trzyma 70 ale to jedyny jaki miałem dodat ze na nim był nadruk temperatury otwarcic 88 stopni. ale chyba jest walnięty. czyli co mam spowrotem wymienić na wahlera i sprawdzic temp płynu, dodam ze jak miałem ta tem 100 stopni to otwierałem korek i było tylko psss.Moze układ się dobrze nie odpowietrzył w co watpie bo weszło około 6 lirów płynu. słyszałem ze dobrze jest w tym celu wywiercić mała dziurke w termostacie wtedy lepiej się odpowietrza układ taka nie wielką średnicy 3mm.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » pn sty 22, 2007 19:09

U mnie mam też problem ze wskazaniem temp. cieczy chodzącej, tzn. odpalam i sobie chodzi 5 min, górna rurka (od chłodnicy) robi sie ciepła a dolna ciągle zimna, jade 5 km - górna gorąca a dolna lekko ciepła, po 10 km czyli ok. po 10 minutach odbie rury gorące a na wskaźniku ledwo 70 st. Wentylator wogóle nie załancza się nawet po dłuższej jeździe, może dlatego że jest zimno albo coś z czujnikiem od wentylatora. Wstepnie stawiam na czujnik temperatury wody, bo niby termostat działa. Może miał ktos podobnie to niech sie podzieli z rozwiązaniem problemu. :D


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sty 22, 2007 19:40

no ja mam za duzo 110 :panna:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » pn sty 22, 2007 19:51

u mnie jest zawsze 80 na wskażniku, gdy lekko się wskazówka wychyli za 80 to dolny woż robi się letniawy. Myślę że przekłamuje czujnik temp bo w żeczywistości chyba jest 90



pwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pwal » wt sty 23, 2007 01:12

U mnie po wymianie termostatu i czujnika temp jest 80 na wskaźniku (było 70 wcześniej), ale mierzyłem temp w zbiorniczku i trzyma 90 stopni. No i na tym etapie dałem sobie spokój z temperatura.



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » pt sty 26, 2007 16:07

a gdzie ten czujnik jest w silniku? :)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
daniel.k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 20:41
Lokalizacja: szczecin

Post autor: daniel.k » pt sty 26, 2007 16:42

ja moim jezdze juz 2 lata z taka temp 80 stopni znaczy sie tak pokazuje,chodzi jak brzytwa wiec rowniez nie draze tego tematu wiec i tobie radze,pozdrowionka :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » pt sty 26, 2007 18:29

no dobra,ale jak ten czujnik wymienic?gdzie on jest?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 163 gości