trzęsie Silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » śr sty 03, 2007 23:20

tespis pisze:McFafik, a czy jak odpalasz auto to dostaje silnik jakby strzala z mlotka? Znaczy tak mocno raz zatrzesie a potem lzej i przy zmianie biegow lekko szarpie?

a czego to moga byc objawy ... jeszcze zapytam ??


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr sty 03, 2007 23:27

McFafik pisze:
tespis pisze:McFafik, a czy jak odpalasz auto to dostaje silnik jakby strzala z mlotka? Znaczy tak mocno raz zatrzesie a potem lzej i przy zmianie biegow lekko szarpie?
a czego to moga byc objawy ... jeszcze zapytam ??
jeśli tak jest to stawiam na przestawiony rozrząd


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr sty 03, 2007 23:50

nie nie, to poduszki pod silnikiem. Dwie naraz:D
Jakby rozrzad byl przestawiony skonczyloby sie to o wiele gorzej


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sty 04, 2007 07:47

tespis pisze:Jakby rozrzad byl przestawiony skonczyloby sie to o wiele gorzej
jasne, ale zależy w jakim zakresie i o ile ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » czw sty 04, 2007 12:53

RobertP pisze:zależy w jakim zakresie
na studiach bylo MK III z 1,9 td (75 kM) i Vento z takim samym silnikiem
z czego 1 jezdzil szybciej od drugiego
co sie okazalo ..... w golfie byl przestawiony rozrzad o 1 zabek (chyab o 6 stoni) poprawili i jezdzil szybciej od tamtego VEnto :)

ale ze nic sie nie stalo z silnikiem to bylem wtedy zdziwony


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » czw sty 04, 2007 14:16

chyba rzadkie przypadki ze rozrzad przestawiony o 6 stopni i zero uszczerbku na silniku:D Ja stanalem nieraz z golfem mk3 tez AFN tylko kombi i moj idzie minimalnie lepiej, ale to jest takie minimum ze jeden pasazer wiecej zniwelowalby przewage.


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pt sty 05, 2007 15:44

Ja w swoim mk4 też miałem takie objawy, trząsło silnikiem choć sama praca (odgłos) była równomierna a drgania przenosiły się do kabiny, wymieniłem wszystkie poduchy i bez rezultatu, sprawdziłem pompę, sprężanie i wtryski - wszystko OK. W końcu doszedłem przyczyny, sprzęgło zajechane a koło dwumasowe w opłakanym stanie, to powodowało bicie na wale i trzęsienie silnikiem - przykra sprawa bo cały taki komplecik sahs'a to dwa koła:( No ale po wymianie auto ideał. Z doświadczenia z kowalami wszyscy stawiają na poduchy a jeżeli leżą poduchy to szarpie przy zmianach biegu i gwałtownym przyspieszeniu a nie na wolnych obrotach. Pozdrawiam Hej!



Awatar użytkownika
Grzegorz_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob maja 20, 2006 20:20
Lokalizacja: Ostrow wlkp. (POS)
Kontakt:

Post autor: Grzegorz_r » czw sty 11, 2007 17:32

Gebi pisze:Ja w swoim mk4 też miałem takie objawy, trząsło silnikiem choć sama praca (odgłos) była równomierna a drgania przenosiły się do kabiny, wymieniłem wszystkie poduchy i bez rezultatu, sprawdziłem pompę, sprężanie i wtryski - wszystko OK. W końcu doszedłem przyczyny, sprzęgło zajechane a koło dwumasowe w opłakanym stanie, to powodowało bicie na wale i trzęsienie silnikiem - przykra sprawa bo cały taki komplecik sahs'a to dwa koła:( No ale po wymianie auto ideał. Z doświadczenia z kowalami wszyscy stawiają na poduchy a jeżeli leżą poduchy to szarpie przy zmianach biegu i gwałtownym przyspieszeniu a nie na wolnych obrotach. Pozdrawiam Hej!
mam pytanko MK3 ma koło dwumasowe?



km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » pt sty 12, 2007 00:53

McFafik
Czy masz coś takiego: zimny silnik zapalasz i dosłownie padaczka na wolnych wszystkim częsie. jak sięnagrzeje to wszystko gra nie ma padaczki na wolnych??

jak masz coś takiego to sprawdz wtryski mój brat tak ma i 100% wtryski jak sąpoduszki rozwalone to klepie przy ruszaniu



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob sty 13, 2007 17:33

Poduszkę silnika łatwo sprawdzić,jeśli podczas przyspieszania i puszczania nogi z gazu mocno szarpie silnikiem.Ja tak miałem jak mi własnie poducha siadła.Nawet na postoju podczas dodawania gazu widać że silnik się zbyt mocno unosi,przy tym jeszcze jakieś stuki dochodzą.Za swoją poduchę dałem ok. 100zł. rok temu.



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » sob sty 13, 2007 17:56

ck pisze:Poduszkę silnika łatwo sprawdzić,jeśli podczas przyspieszania i puszczania nogi z gazu mocno szarpie silnikiem
drugi sposob to na wstecznym ruszasz bez dodawania gazu to będziesz czuł że silnik mocniej skacze i są wogóle trudności z tym ruszeniem. Mi też telepało silnikiem zwłaszcza kiedy był zimny i w moim przypadku to była wina zby późnego kąta wtrysku.Wyregulowałem i jest ok :bigok:



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw lut 22, 2007 11:09

Grzegorz_r pisze:mam pytanko MK3 ma koło dwumasowe?
MK3 nie posiada koła dwumasowego ale to nie znaczy ze zwykłe koło zamachowe nie może się rozwalić, bo efekt będzie taki sam no nie?



McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » czw lut 22, 2007 20:31

dzięki za odpowiedzi :pub:
po niedzieli auto ląduje u mechanika znów...(w tym tygodniu juz wymieniem ciekńącą chłodnice i zregenerowali mi alternator )
po niedzieli ściąga mi głowice i wymienia uszczelke (mam nadzieje ze głowica jest cała ! nie pęknieta ) bo cieknie mi napewno na zewnątrz
jak wiekszość pisze sprawdzic "wytyski " :) i kąt "wytrysku" :)
więc niech mechanior sprawdza .......... ma byc wszystko OK .... bo go będziemy kręcić :)

[ Dodano: 22 Lut 2007 19:50 ]
Gebi pisze:swoim mk4
gadałem tez wlasnie z mechanikiem o czyms takim (chyab pasat B6)
mowil ze wymienili wszystko : poduchy, kąt wytrysku, nawet koło dwu masowe za ok 2000 zł na wlasna odpowiedzialnosc wlasciciela (bo mechanik juz sam nie wiedzial co moze być )
i co sie okazało.... podobno musial podłozyc gruby kawał gumy pod którąś podusze ..... i ustalo :)
... ale czy to prawda :)

[ Dodano: 22 Lut 2007 19:51 ]
adi87,
rej GPU .... :) moja siostra mieszkaw łebczu obok władysłaowa ... pozdr

[ Dodano: 22 Lut 2007 19:56 ]
km22 pisze:imny silnik zapalasz i dosłownie padaczka na wolnych wszystkim częsie. jak sięnagrzeje to wszystko gra nie ma padaczki na wolnych?
wlasnie jak odpalam trzesie .... ale wg mnie to diesel
nawet jak sie zagrzeje to tez trzesie ... no ni az tak ale trzesie
moze jestem przewrazliwiony bo auto nie jest nowe ale jak nie bylo kiedys wiec mozna to usunąc
co do przy szarpaniu przy zmianie biegów ..... jak ja jezdze jest Ok :) moze juz sie nauczylem płynnie jeździć :)
jak moja dziewczyna prowadzi ... no to szarpie .... ale dieslem tez cza umiec jeżdzic ... inaczej niz benzyniakiem :)


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw sty 03, 2008 09:54

jeśli chodzi o mnie to ja dalej się borykam z telepaniem silnika na zimnym po odpaleniu z rana przez jakieś 10sek. wykluczyłem wszystko prócz kompresji i końcówek wtrysków.....

-jak rozpoznać że końcówka leje?
-jakie końcówki kupić żebym troszkę na nich pojeździł?


ps. przy tym jak odpalę rano i tak telepie to puszcza białą chmurkę..i spalanie mam wrażenie że jest za duże 680km na pełnym baku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości