Strona 2 z 2

: wt sty 02, 2007 16:56
autor: RomanK84
Co może być przyczyną tego, że gdy świece są podgrzewane to puszcza dymek z rury około 5 sekund. Czy wtedy, gdy świece są grzane to dawka paliwka też się zwiększa?

: wt sty 02, 2007 18:03
autor: marrcin
Jak dzisiaj po pracy odpalałem to było 4C na dworze i świece grzały ale poszedł niebieski dymek i jak jechałem to też lekki jak ruszałem. Jak się kawałek przejedzie i rozgrzeje to znika. Co to może byc ?

: wt sty 02, 2007 19:03
autor: ronuch
moim zdaniem swiece. w tdi nie ma problemu zeby to sprawdzic bo jest do tego miejsce. wiec radzilbym to sprawdzic!

: wt sty 02, 2007 20:06
autor: marrcin
W jaki sposób sprawdzić te świece? Czy to możliwe ze to rzeczywiście świece jak przez kilka pierwszych metrów lekko puszcza dymka na niebiesko? Dodam że jak było ciepło to tego nie zaobserwowałem. Dzięki za odpowiedzi.

: wt sty 02, 2007 20:19
autor: Pruszkowiak
U mnie raz zakopci z rana a raz nie.Ja bym się tym nie przejmował :bigok: Jak temp spadnie poniżej zera to wtedy puści dymola rano a tak to nie.Wkońcu to diesel i ma swoje już przejechane.Na budziku mam 206tys. ale w to nie wierze :bigok:

: wt sty 02, 2007 20:21
autor: ronuch
najprosciej ale tez najmniej dokladnie sprawdzisz tak (osobiscie nie polecam ale w ostatecznosci): odkrecasz przewody od swiec w tdi kazda swieca ma swoj osobny przewod, i bierzesz kawalek kabla dotykasz do plusa aku a drugi koniec do swiecy tam gdzie byl kabel przykrecony. Jesli ci zaiskrzy to swieca git a jesli nie to padnieta. Sposob drugi: wykrecasz swiece podpinasz minus na gwint od swiecy ktory wkrecasz do glowicy, miedzy plus podpinasz amperomierz szeregowo i tak jak w pierwszym sposobie dotykasz do swiecy. Siwece powinny brac jesli sie nie myle od ok 11 do 15A oczywiscie moge sie mylic wiec niech mnie ktos poprawi jesli tak jest. jesli bedziesz tak sprawdzal to od razu zmierz sobie czas w jakim swieca rozgrzewa sie do czerwonosci. wszystkie swiece powinny rozgrzewac sie w miare jednakowym czasie ale niewiem ile powinien wynosci.

Re: [MK3 TDI] Dymi na niebiesko

: śr sty 03, 2007 11:51
autor: mirass
Michall pisze:Witam wszystkich, szukałem na ten temat ale nic konktetnego nie udało mi się znaleść a mianowicie gdy rano odpalam Golfika to okropnie kopci mi na niebiesko z wydechu przez jakieś 5 s i wszystko ustaje dodam że jak odpalę to słyszę i widzę jak wskazówka na obrotomieżu bardzo delikatnie faluje i ustaje wszystko tak jak napisałem po 5s.
Samochód ma przejechane 265 tyś (nie kręcony) pali dobrze nie trzeba go jakoś długo kręcić jak tęperatury spadają to dosłownie troszke wiecej przytrzymam, ciepły też pali.

Dodam że to kopcenie zauważyłem jak teperatury zrobiły sie niższe. Olej Oplowski 10W40 filtry wszystkie nowe, muszę tylko zmienić rozrząd.
ja miałem cos takiego w skodzie felici 1,9D (silnik AEF)..rano odpalalem niebiesko bialy dym, falujące obroty ,ktore po 5 sek stabilizowały sie i było czysto...u mnie niestety to była wina pompy wtryskowej.moj poprzednik ewidentnie lał opał bpo na opale paliła jak nofka sztuka :hmm: