170km/h i koniec, na zimnym ciezko odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 05, 2007 01:19

strzelba pisze:witam

panowie podpowiedzcie na co stawiacie bo bylem dzis na wagu u adamm'a i wykazalo ze auto mialo pare bledow (ktore po skasowaniu juz sie nie pojawiaja) i ze wszystkie zawory w aucie dzialaja
ale sa male zagadki
1. jest roznica pomiedzy wskazaniami temp cieczy chlodzacej na wagu a na zegarach w aucie (na wagu ok 40st a w aucie 90st)
p. czy w silniku sa dwa czujnuki temp (1 dla zegarow, 2 dla kompa i sterowania)
2. na wagu podczas pracy silnika kat wtrysku pokazuje prawidlowy (ok 55) a jak sie wezmie test kata wtrysku to nie da sie odczytac wartosci na wykresie (adamm mowie ze moze to byc wina ze jest przestawiony rozrzad albo kolo papy na pasku przeskoczylo o jeden zab) i czy to moze bycz powodem tego ze auto rano ciezko odpala i kopci
3. auto nie zbiera sie do 2000 obr/min po przekroczeniu tej wartosci auto zaczyna sie zbierac
p. czy to moze byc wina turbo (jakie ona jest w silniku ALE)
4. zastanawia mnie jeszcze fakt ze jak to adamm powiedzial ze mam zamaly akku w aucie 61aH
p. czy to moze byc przyczyna tego ze tak dlugo sie swiece grzeja

dobra to chyba wszystko co sie na mysl nasuwa (pewnie jak adamm to przeczyta to cos dopisze)


dodam tylko ze tak jesli w blokach pomiarowych biore blok 000 to odczyt kata wtrysku jest jak najbardziej prawidlowy (ok 45) natomiast jesli probuje wejsc w basic settings w TDI timing to tylko po wcisnieciu GO przy bloku 000 kat wtrysku zmienia sie na 255 (tak jak przy przestawionym kole papy wtryskowej) jak dla mnie to troche dziwne

kolejne sprawy to bledy jakie byly wyrzucone to:
przeplywka
zawor N108
i jeszcze jeden lub dwa ktorych nie pamietam

co do N108 zrobiony byl test elementow wykonawczych i auto gaslo, dodatkowo robiony byl test w basic setting w kanale 04 i wartosci w polu 03 zgadzaly sie z wartosciami serwisowymi a zawro sie przesterowywal mieczy pomiarami "wczesny" "pozny"


auto rzeczywiscie przymulone lekko na dole (nie czuc zeby sie zalaczalo turbo) ale przyspiesza pozniej ladnie (bez kopniecia) po krotkich jazdach nie wywalilo ponownie bledow przeplywki


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 05, 2007 09:59

strzelba pisze:czy w silniku sa dwa czujnuki temp (1 dla zegarow, 2 dla kompa i sterowania)
jest jeden czujnik 4 pinowy, ale z jednego pinu idzie info do zegarów, a z drugiego do ECU
strzelba pisze:na wagu podczas pracy silnika kat wtrysku pokazuje prawidlowy (ok 55) a jak sie wezmie test kata wtrysku to nie da sie odczytac wartosci na wykresie
czyli masz źle ustawiony statyczny kąt wtrysku skoro w basic settings wyskakujesz poza skalę... po zapaleniu ECU reguluje sobie samo... Gdy zapalasz rano auto ECU nie wie jaki jest kąt i nie reguluje czyli kąt jest taki jaki odczytany w basic settings - czyli na zablokowanych nastawach...
strzelba pisze:auto nie zbiera sie do 2000 obr/min po przekroczeniu tej wartosci auto zaczyna sie zbierac
tu trzeba zdiagnozować dynamicznie żeby stwierdzić jak dmucha turbina logi: 003, 008, 011



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt sty 05, 2007 12:55

cowboy pisze:strzelba napisał/a:
auto nie zbiera sie do 2000 obr/min po przekroczeniu tej wartosci auto zaczyna sie zbierac


tu trzeba zdiagnozować dynamicznie żeby stwierdzić jak dmucha turbina logi: 003, 008, 011
ale przeciez turbina ozywa dopiero po 2tys, u mnie jest to okolo 2100obr. czy nie mam racji? :blush:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 05, 2007 16:50

olek256 pisze:
cowboy pisze:strzelba napisał/a:
auto nie zbiera sie do 2000 obr/min po przekroczeniu tej wartosci auto zaczyna sie zbierac


tu trzeba zdiagnozować dynamicznie żeby stwierdzić jak dmucha turbina logi: 003, 008, 011
ale przeciez turbina ozywa dopiero po 2tys, u mnie jest to okolo 2100obr. czy nie mam racji? :blush:
troche niebardzo
prawidlowo powinna zaczynac konkretnie pompowac od ok 1900 obrotow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » sob sty 06, 2007 09:20

Adamm pisze:prawidlowo powinna zaczynac konkretnie pompowac od ok 1900 obrotow
tzn ze ja mam zepsuta/uszkodzona/przestawiona turbine? bo jeszcze nigdy nie czulem zeby auto mialo kopa od 1900obr. latwo to zauwazyc gdy na jedynce od 1700ob depne do polowy gazu i czuje ze autko sie delikatnie rozpedza a jak dojdzie to 2100 to nagle wciska w fotel jakby mial naped rakietowy :D


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 06, 2007 11:25

powinno tak byc od 1900 obrotow

ja mam max moment przy 1890 obrotow a to chyba znaczy tez ze turbo daje z siebie wszystko


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 06, 2007 12:15

u mnie ciągnie od 1500 :) choć nie cisne z dołu bo mam dowalone duzo Niutona od samego dołu 2000 rpm...

niewiem jak w 1Z ale w AFN można zrobić test turbiny na 011 na zablokowanych nastawach...

wtedy auto zwieksza obroty do 1400 rpm i sztanga reguluje od min do max kierownice spalni - róznica w doładowaniu jest około 200-300mBar

u mnie turbo 1 Bar dmucha już od 1600 rpm :), nie wiem jak w 1Z - musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma zegar ciśnienia w aucie ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 06, 2007 15:38

cowboy pisze:u mnie ciągnie od 1500 :) choć nie cisne z dołu bo mam dowalone duzo Niutona od samego dołu 2000 rpm...

niewiem jak w 1Z ale w AFN można zrobić test turbiny na 011 na zablokowanych nastawach...

wtedy auto zwieksza obroty do 1400 rpm i sztanga reguluje od min do max kierownice spalni - róznica w doładowaniu jest około 200-300mBar

u mnie turbo 1 Bar dmucha już od 1600 rpm :), nie wiem jak w 1Z - musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma zegar ciśnienia w aucie ?
nie sprawdzisz tego tak w 1Z bo turbo jest bez zmiennej geometrii :P

tylko podczas jazdy mozna sprawdzic jak turbo pompuje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości