Strona 2 z 22

: pn maja 07, 2007 22:40
autor: SaNoN
szatanek pisze:Kolego to jest turbinka z AFN-a 81 kW Garrett VNT 15
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html
Link nie dziala niestety:(

czy mial by ktos schemat jak wyczyscic moja turbinke?

[ Dodano: 07 Maj 2007 23:00 ]
to czyli jaka ja mam bo juz zwariowalem:) golf mk 3 1.9 tdi 81kw/110km 1997 rok. czy moge prosic o jakis schemacik? bede wdzieczny bardzo mocno. pozdrawiam.

: pn maja 07, 2007 23:27
autor: szatanek

: pt maja 11, 2007 23:02
autor: bora12
witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich

: sob maja 12, 2007 10:41
autor: szatanek
Dac wam palec to od razu chcecie całą rękę, moze od razu podnieś sobie moc do 250 KM po co 2 razy sie bawić? 180 Km ze 110 powodzenia, ale silnik bedziesz mógł za jakis czas na szrocie zostawić.

: ndz maja 27, 2007 00:17
autor: McGyver
bora12 pisze:witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich
ty se odpuść temat lepiej, ja robiłem kaptalke silnika z potopionymi tłokami w seacie leonie cuprze ARL na 224KM i ponad 410Nm. MIAZGA!!!!!! i potworne koszta!!!!

: śr maja 30, 2007 22:03
autor: skubix
bora12 pisze:witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich
Wszystko się da zrobić, ale czy nie lepiej zastanowić się nad zmianą radiowozu, na wózek z silnikiem np. 2,5 TDI na którym to moce rzędu 180 HP i wieksze nie robią wrażenia, a i żywotność pikawki będzie na pewno sporo dłuższa :bigok:
Choć sam śmigałem kiedyś A4 2,5 TDI V6 z 2002r i 163HP to naprawde niewiele jak na taką furmanke (fakt skrzyia 6-ka), a po przesiadce miałem wrażenie, że moja niunia to zwija asfalt. Szczeże to przydało by się tam co najmniej 30-50HP więcej i jak by to był mój wóz to zaraz by dostała jakiś zastrzyk :okej:

Pozdro

MK3 1.9 TDI problem z turbiną

: czw cze 14, 2007 15:49
autor: bodek84
Witam! jestem tutaj Świerzakiem więc jesli coś napisze nie tak to nie zlinczujcie mnie odrazu:).
Tak wiec kupilem niedawno Golfa MK3 1.9 TDI 90 PS z `94 roku i podczas jazdy mam chwilowe spadki mocy...jakby brakowalo powietrza w turbinie, bo na nizszych obrotach turbina ładuje dobrze lecz jak silnik wchodzi na wyzsze obroty jakby go dlawilo w pewnym momencie, czy jest to wina Zabrudzenia Turbiny jak wspomniali inni czy przepływomierza masy powietrza...czy cos innego???? no i jakby to ująć...nie slychać u mnie charakterystycznego świstu turbo, czy to normlane przy silnikach 90 PS? bo jezdzilem roznymi dieslami i we wszystkich bylo slychać a w tym nie, i to mnie nurtuje czy wszystko ok??? Prosze o pomoc.

: śr cze 20, 2007 01:41
autor: Apsik
Dzięki za poradę :)
Dzis rozebrałem tego mojego GT20VNT bo obracałem muszlę gorąca. Co zauważyłem, to by zbić muszlę trzeba trochę tym młotkiem podziałać, ostatecznie pomógł łom, ale osobom o słabych nerwach nie polecam. Poza tym to wszystko czyste :) no i skoki co 120* ;) z wiadomych powodów

: czw cze 21, 2007 15:48
autor: janu5z
Panowie, czy Polo 1,4 TDi z 2001 roku AMF ma turbinę ze zmienną geometrią....i jeszcze jedno na bloku tubra zobaczyłem napis Garret......czy to orginalna tubrbina?

: czw cze 21, 2007 16:14
autor: szatanek
Garett to jak najbardziej orginalna turbinka, a w 1,4 TDI to z tego co sie orientuje silnik na PD, 3 cyl. i ciśnienie doładowania jest sterowane zaworem upustowym, podobnie jak w 1,9, 1Z 90 KM, więc nie ma zmiennej geometrii.

: pt cze 22, 2007 08:35
autor: janu5z
No ok kolego szatanek, wielki dzięki.......powiedzcie czy jest to ta sama turbina co w silniku 1Z...i jeśli można trochę danych techniczych tejże dmuchawki

: pt cze 22, 2007 12:07
autor: cowboy
taki sympatyczny link - 58 stron opisu w PDF-ie

http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbi ... _small.pdf

: pt sie 10, 2007 19:30
autor: Bellissima
ventil,

mam pytanko, bo widzę że ktoś tu bardzo jest zainteresowany, a ja właśnie mam problem... mój golf IV 1,9 tdi 90 KM nie chce jechać ( tzn. do 80 pojedzie, czasem nawet do 100 km/h , ale przeciez powienien jeździć szybciej), wymieniłam turbinę (tzn. nie sama;)) , przejrzałam wszystkie zaworki i wężyki od podciśnienia i nie wiem co jeszcze jest nie tak, że golf dalej nie chce jeździć szybko... turbina wcześniej przepuszczała olej, nową turbinę ( ale używaną, bo cena nowej wacha się w tysiącach zł) juz nie przepuszcza oleju... co to może być???

: ndz sie 12, 2007 13:07
autor: janu5z
Koleżanko powiem Ci jak większość userów: po pierwsze dignoza dynamiczna Vagiem bo bez gtego w TDI sie nie obejdziesz....mnie osobiśćie męczyły podobne problemy i okazało sie że przepływomierz zaniżał wartość a po wymianie auto diabeł :bajer:


VAG :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: